رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

این جشنواره با حضور ۷۰ میهمان خارجی و در بخشهای ˈسینمای ایران و بین الملل کوتاه و بین الملل بلند، پویانمایی، ویدیویی کوتاه و فیلمهای ویدیویی بلندˈ با حضور فیلمسازان داخلی و خارجی به مدت چهار روز برگزار می شود. آثاری از فیلمسازان ۶۴ کشور به این جشنواره ارسال شده که از میان آنها ۴۲ […]

این جشنواره با حضور ۷۰ میهمان خارجی و در بخشهای ˈسینمای ایران و بین الملل کوتاه و بین الملل بلند، پویانمایی، ویدیویی کوتاه و فیلمهای ویدیویی بلندˈ با حضور فیلمسازان داخلی و خارجی به مدت چهار روز برگزار می شود.

آثاری از فیلمسازان ۶۴ کشور به این جشنواره ارسال شده که از میان آنها ۴۲ اثر انتخاب و به جشنواره راه یافته است.

همچنین در بخش مسابقه سینمای ایران از میان ۲۳ عنوان فیلم بلند سینمایی، طبق مقررات جشنواره، ۱۳ عنوان توسط هیات داوران انتخاب شده است.

اولین بار در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان ۵۰ اثر کوتاه ویدیویی تولید شده توسط سینماگران استان اصفهان در تالار هنر اصفهان نمایش داده می شود.

همزمان با برگزاری این جشنواره به همت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فیلم های منتخب این جشنواره در ۲۰ استان کشور به نمایش گذاشته می شود.

حضور گروه فیتیله ای ها و اجرای برنامه، جشن بادبادک ها با حضور بیش از پنج هزار نفر در اصفهان، نواختن زنگ جشنواره در مدارس و حرکت قطار شادی از برنامه های جنبی جشنواره بوده که در طول یک هفته قبل از برگزاری جشنواره برگزار شده است.

قدردانی از منتخب کارگاه های فیلمسازی و معرفی برگزیدگان بخش مواد تبلیغی جشنواره و نمایش فیلم کوتاه «دیوار کشی» با موضوع حمایت از کودکان قربانی جنگ در مناظق مختلف دنیا نیز از برنامه های آیین افتتاح این جشنواره است.

بزرگداشت ۱۱ هنرمند، یک نکوداشت و تجلیل از حسن اکلیلی ‘بازیگر و کارگردان’، هوشنگ حریرچیان ‘بازیگر’ و محمدعلی میاندار ‘بازیگر و کارگردان’ به عنوان سه هنرمند قدیمی اصفهان از دیگر برنامه های آیین افتتاح جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان است.

همچنین از حسین عرفانی و شهلا ناظریان از دوبلوران قدیمی’، سعیده ذاکری ‘کارگردان پویانمایی،مدیران مرکز صبا’، اسدالله علایی ‘ برنامه ساز کودک و از مدیران قدیمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و صدا و سیما در حوزه کودک و نوجوان’، امیر، منوچهر و بیژن خوشخرام ‘سه کارگردان مشهور پویانمایی’، فریدون حسن پور ‘کارگردان سینمای کودک’ نیز تجلیل خواهد شد.

نکوداشت حسن سراج زاهدی ‘مترجم فقید سینما و مترجم کتاب ‘اصفهان نگین سرزمین ایران’ از دیگر بخش های این مراسم است.

خبرنگاران و داوران کودک و نوجوان نیز به عنوان نمایندگان بچه های ایران در آیین افتتاحیه حاضرند و ۴۰ کودک اصفهانی به صورت زنده اجرای موسیقی دارند.

بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از جمعه یازدهم مهر تا دوشنبه آینده ادامه خواهد داشت.

img_5_4 img_5_3 img_5_2 img_5_1

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار