رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • شنبه 12 مهر 1393 - 22:30
  • کد خبر : 682
  • تئاتر
  • چاپ خبر : جشنواره «تئاتر شهر» با آرزوی بارش باران آغاز شد

مراسم افتتاحیه سومین جشنواره سراسری «تئاتر شهر» شامگاه ۱۱ مهرماه با حضور هنرمندان و گروه‌های حاضر در جشنواره برگزار شد که طی آن دبیر این دوره از جشنواره از آرزوی خود برای بارش باران و همزمانی آغاز به کار جشنواره با بارش رحمت الهی گفت. به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه جمعه ۱۱ مهرماه سومین جشنواره […]

مراسم افتتاحیه سومین جشنواره سراسری «تئاتر شهر» شامگاه ۱۱ مهرماه با حضور هنرمندان و گروه‌های حاضر در جشنواره برگزار شد که طی آن دبیر این دوره از جشنواره از آرزوی خود برای بارش باران و همزمانی آغاز به کار جشنواره با بارش رحمت الهی گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه جمعه ۱۱ مهرماه سومین جشنواره سراسری «تئاتر شهر» با حضور هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره و همچنین تعدادی از چهره‌های با سابقه تئاتر در باغ موزه هنر آغاز به کار کرد. این آغاز که به عنوان مراسم افتتاحیه جشنواره «تئاتر شهر» بود، در حالی برگزار شد که انتظار می‌رفت بارش باران باعث قطع این مراسم شود.

شهرام کرمی دبیر سومین جشنواره سراسری «تئاتر شهر» که به عنوان اولین سخنران این مراسم بود با بیان اینکه همیشه در زندگی آرزو داشته‌ام که باران ببارد، گفت: اگر امشب هم باران که رحمت خدا است، ببارد و آغاز جشنواره «تئاتر شهر» با باران الهی همراه شود سعادتی است که نصیب ما می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از این گردهمایی این بود که از هنرمندان حاضر در جشنواره تشکر کنم. این کار را از خانم مرضیه برومند دبیر جشنواره تئاتر عروسکی تهران – مبارک یاد گرفتم.

دبیر جشنواره «تئاتر شهر» با اشاره به اینکه این جشنواره بخشی از بضاعت تئاتر جوان است، تصریح کرد: تئاتر ما مظلومانه دچار وهن شده که البته این مظلومیت همیشگی است. برخی فکر می‌کنند که تئاتر، هنر پرهیاهو و پر هزینه است و وظیفه تک تک ما این است که به تئاتر کمک کنیم.

کرمی تأکید کرد: هر چه به خانواده تئاتر توجه شود و به فرهنگ توجه کرده‌ایم. زنده بودن تئاتر نعمت بزرگی است.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه این سازمان امکانات ویژه‌ای را در اختیار دارد، یادآور شد: نقطه ضعف سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران محدودیت سالن‌های اختصاصی تئاتر است که امیدواریم برطرف شود.

دبیر سومین جشنواره سراسری «تئاتر شهر» در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قرار بود در مراسم افتتاحیه بهرام ریحانی نمایشی را اجرا کند، گفت: خوشحالم بهرام ریحانی در جشنواره حضور دارد اما امشب به دلیل اینکه برای شیمی‌درمانی در بیمارستان بستری است، نتوانست در مراسم افتتاحیه حضور داشته باشد.

کرمی در ادامه نامه‌ای را که بهرام ریحانی برای مراسم افتتاحیه سومین جشنواره سراسری «تئاتر شهر» ارسال کرده بود، قرائت کرد. ریحانی در نامه خود چنین نوشته بود:

«به نام خدا

سلام و احترام حضور همه عزیزانی که در برگزاری این رویداد فرهنگی هنری زیبا رحمت کشیده و سهیم هستند. با تمام وجود دلم می‌خواست که در این مراسم افتتاحیه شرکت داشته باشم اما ادامه دوره چهاردهم شیمی‌درمانی مانع از حضورم شد. می‌خواستم از صمیم قلب از همه انسان‌های شریف و خوش‌قلبی که با روحیه دادن و انگیزش روانی باعث و بانی این شدند که به صحنه‌های مقدس تئاتر بازگردم، تشکر و قدردانی کنم. اجرای نمایش «رستاخیز ملایک» ادای احترام به این انسان‌های خوش قلب و شریف از سوی من و گروه نمایشی‌ام خواهد بود. با تمام وجود و عشقی که به هنر مقدس نمایش دارم برای اجرای تئاترم لحظه شماری می‌کنم و ایمان دارم دارو و درمان بی‌نظیری به نام هنر والای تئاتر وجود دارد که از هر داروی دیگری در جهان برای سلامتی‌ام مؤثرتر است. به امید و یاری پروردگار بی‌همتا به زودی روی صحنه‌های مقدس تئاتر خبر سلامتی‌ام را اعلام خواهم کرد تا باور همه ما به قدرت یقین آدمی و معجزه خداوندی بیش از پیش روشن‌تر و عیان‌تر شود. پروردگارا، مهر ما را در این ماه مهر و این جشنواره مهر به یکدیگر افزون بدار. با تشکر و احترام؛ بهرام ریحانی، بخش خون و آنکولوژی بیمارستان فیروزگر»

سپس حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی نیز با بیان اینکه شب افتتاحیه جشنواره «تئاتر شهر» مصادف با شب عرفات است که در اسلام یکی از شب‌های پالایش انسان است، افزود: خوشحالم که این جشنواره برگزار می‌شود و ما هر چراغی را که برای تئاتر روشن می‌شود، ارج می‌نهیم.

 

وی با اشاره به حمایت شهرداری تهران از فعالیت‌های فرهنگی و هنری، وضعیت معماری شهر تهران را مناسب ندانست و گفت: در این شهر که بویی از معماری اسلامی و ایرانی کمتر دیده می‌شود امیدواریم به سمت معماری‌ای برومی که آرامش‌بخش باشد.

در ادامه مراسم افتتاحیه سومین جشنواره سراسری «تئاتر شهر» امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از اینکه برگزاری جشنواره مصادف با ایام بین عید قربان و عید غدیر اظهار خوشحالی کرد و سپس پیام حجت‌الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران را که قرار بود در این مراسم حضور داشته باشد، قرائت کرد.

 

اجرای نقالی توسط مرشد محسن میرزاعلی از دیگر بخش‌های مراسم افتتاح جشنواره سوم «تئاتر شهر» بود. بهرام شاه‌محمدلو، مریم سعادت، حسن دادشکر، حسین محب‌اهری، محمدرضا خاکی، حسین عاطفی، اصغر ماسوله، حسین پارسایی، اتابک نادری و نصرالله قادری از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار