رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April
  • سه شنبه 29 اردیبهشت 1394 - 07:14
  • کد خبر : 832
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «هیچ کس نبود بیدارمان کند» به کارگردانی پیام دهکردی برای اجرا آماده می‌شود
هیچ کس نبود بیدارمان کند

«هیچ کس نبود بیدارمان کند» به عنوان سومین تجربه کارگردانی پیام دهکردی در تئاتر با حضور بازیگرانی چون فریبا متخصص و الهام پاوه نژاد از ۱۷خرداد روی صحنه می رود. دهکردی درباره جدیدترین تجربه خود در زمینه کارگردانی تئاتر در سال جاری  گفت: از یک سال پیش با محمد امیریاراحمدی تصمیم گرفتیم به یک کار […]

«هیچ کس نبود بیدارمان کند» به عنوان سومین تجربه کارگردانی پیام دهکردی در تئاتر با حضور بازیگرانی چون فریبا متخصص و الهام پاوه نژاد از ۱۷خرداد روی صحنه می رود.

دهکردی درباره جدیدترین تجربه خود در زمینه کارگردانی تئاتر در سال جاری  گفت: از یک سال پیش با محمد امیریاراحمدی تصمیم گرفتیم به یک کار مشترک برسیم. من طرحی را به یاراحمدی پیشنهاد دادم و او نگارش نمایشنامه «هیچ کس نبود بیدارمان کند» را بر اساس طرح مدنظر آغاز کرد.

این بازیگر تئاتر که پیش از این نمایش های «متولد ۱۳۶۱» و «زمستان خوانی» را در مقام کارگردان به صحنه برده است، تاکید کرد: باورم بر این بود که به اثری برگرفته از فرهنگ خودمان برسیم و در عین حال دوست داشتم متنی تازه و نو را روی صحنه ببریم.

دهکردی درباره موضوع نمایش «هیچ کس نبود بیدارمان کند» توضیح داد: این نمایش روایتگر زندگی خانواده ای در سال ۱۳۳۲ و اتفاقاتی است که برایشان رخ می دهد. به لحاظ زمانی قصه نمایش در سال ۳۲ روایت می شود اما از آنجایی که معتقدم باید فرزند زمانه خویش باشم، دغدغه‌های مطرح شده در نمایش به امروز جامعه ما مرتبط است.

وی درباره این نکته که آیا نمایش «هیچ کس نبود بیدارمان کند» در راستای آثار قبلی اش در مقام کارگردان است، یادآور شد: این نمایش هم به شدت به لحاظ فضا و دغدغه های مطرح شده در آن، در ادامه همان نگاه موجود در نمایش های «زمستان خوانی» و «متولد ۱۳۶۱» است.

دهکردی درباره زمان و مکان اجرا و همچنین عوامل اجرای نمایش «هیچ کس نبود بیدارمان کند»، گفت: تمرین‌های نمایش را شروع کرده ایم و از ۱۷ خردادماه این اثر نمایشی را در تماشاخانه باران روی صحنه می بریم. فریبا متخصص، الهام پاوه نژاد، محمدرضا علی اکبری، عارفه لک، روزبه حصاری، خاطره حاتمی، نیلوفر دربندی، آماندا موسوی، نیکی نصیریان و بنده بازیگران نمایش «هیچ کس نبود بیدارمان کند» هستیم. نورالدین حیدری ماهر مدیر تولید، پریدخت عابدین نژاد طراح لباس، رضا مهدیزاده طراح صحنه و وحید لک مدیر روابط عمومی این نمایش هستند.

وی درباره دلایل انتخاب تماشاخانه باران برای اجرای «هیچ کس نبود بیدارمان کند»، توضیح داد: اجرای این نمایش نیاز به سالنی دارد که فاصله صحنه با تماشاگر کم باشد. به دلیل ابعاد روانشناسانه شخصیت های نمایش، فاصله کم با تماشاگر برای اجرای «هیچ کس نبود بیدارمان کند» نیاز است. به همین دلیل تماشاخانه باران برای اجرای مدنظر ما مناسب است.

بازیگر نمایش هایی چون «کرگدن» و «مرگ فروشنده» در پایان درباره چرایی بازی و کارگردانی همزمان در نمایش «هیچ کس نبود بیدارمان کند»، تاکید کرد: قصدم این بود که در این نمایش صرفا کارگردانی کنم ولی شرایط برای حضور بازیگران مدنظر برای ایفای این نقش که نقش مهمی نیز هست، فراهم نشد. همیشه از بازیگری و کارگردانی همزمان پرهیز کردم اما این بار مجبور به انجام این کار شدم.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار