رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
  • الأحد ۲۲ محرم ۱۴۴۱
  • 2019 Sunday 22 September

مرداد ۱۳۹۴ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

“پپرونی برای دیکتاتور” با حضور بازیگران سینما و پژمان جمشیدی

طراح و دراماتورژ نمایش «پپرونی برای دیکتاتور» اعلام کرد در این تئاتر هم از بازیگران سینما و هم از یک فوتبالیست در جمع بازیگرانش بهره برده است.علی احمدی طراح، دراماتورژ و مشاور کارگردان تئاتر «پپرونی برای دیکتاتور» درباره جزئیات اثر اینگونه گفت: این اثر سومین کار گروه تئاتر «بداهه» است. این گروه که توسط من […]


«رخ دیوانه» و «انارهای نارس» به شبکه نمایش خانگی می‌آیند

«رخ دیوانه» اثر برگزیده سی و دومین جشنواره فیلم فجر از نظر مردم توسط موسسه هنرهای تصویری سوره در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شود. سعید خندق‌آبادی مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره گفت: به تازگی فیلم سینمایی «روزگاری عشق و خیانت» به کارگردانی داوود بیدل و تهیه‌کنندگی روح الله شمقدری توسط این موسسه در شبکه نمایش […]


پخش «دندون طلا» از ۱۲ مرداد همراه با پشت صحنه‌ها

مینی سریال «دندون طلا» اثری از داوود میرباقری از ۱۲ مرداد ماه مرداد ماه وارد بازار شبکه نمایش خانگی می شود و پس از آن نیز تا پایان مجموعه هر ۱۰ روز یکبار پخش خواهد شد. مینی سریال «دندون طلا» ۱۸ اسفند ماه در یکی از سینماهای قدیمی حوالی جنوب تهران کلید خورد و پس […]


«شیار ۱۴۳» در استرالیا هم بهترین فیلم از نگاه مخاطبان شد

فیلم «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار در جشنواره فیلم ریل سیدنی(Reel Sydney) که در شهر سیدنی استرالیا برگزار شد، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم تماشاگران شد و به عنوان انتخاب برتر تماشاگران معرفی شد. «شیار ۱۴۳» تاکنون در جشنواره‌هایی از جمله بوسان کره جنوبی، هاوائی آمریکا، گواه هند، کرالا هند، سنگاپور و … شرکت […]


«دوران عاشقی» با ۲ روز نمایش ۱۱۵ میلیونی شد/ عبور «گینس» از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون

از روز چهارشنبه ۷ مردادماه به ترکیب اکران دو فیلم «دوران عاشقی» (علیرضا رئیسیان) و مردن به وقت شهریور (هاتف علیمردانی) اضافه شد. این دو فیلم در گونه اجتماعی جای می گیرند و فضایی جدی را دنبال می کنند که  با توجه به آمار فروشی که ارایه شده است «دوران عاشقی» با توجه به موضوع […]


چتر نمایش «کافه فرانسه» در دستان فاطمه معتمدآریا

آیین افتتاح نمایش «کافه فرانسه» به کارگردانی مهران رنجبر با حضور فاطمه معتمد آریا بازیگر سینمای ایران برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه معتمد آریا بازیگر سینمای ایران به شکل نمادین چتر نمایش «کافه فرانسه» را گشود و به مهران رنجبر اهدا کرد و گفت: امروزه نمایش دیدن و نمایش دادن در قیاس با گذشته […]


شهاب عباسی: امیدوارم «دست به نقد» هم مانند «خنده‌بازار» لذت‌بخش باشد

شهاب عباسی» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره مجموعه «دست به نقد» که این شب‌ها از شبکه نسیم پخش می‌شود، گفت: این کار نیز مانند کارهای قبلی مانند شکر آباد و خنده بازار از فضای طنز برخوردار است و امیدوارم مخاطبان از دیدن آن لذت ببرند. وی ادامه داد: تصویربرداری همچنان […]


بازیگری که این روزها در خیابان‌های تهران دستفروشی می‌کند

طی روزهای گذشته خبری پیرامون دستفروشی احمدرضا اسعدی ، هنرمند پیشکسوت سینمای ایران منتشر شد که باعث ناراحتی و آزردگی خاطر اهالی هنر شد، پیرو همین موضوع، ظهر روز پنج شنبه اول مرداد ماه جلسه‌ای با حضور احمدرضا اسعدی بازیگر و نویسنده و عوامل فیلم «فردا» برگزار شد و بنا بر تصمیم گروه تولید کننده […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نگاهی به “قصر شیرین” رضا میرکریمی

"قصر شیرین" نمونه ای از نقطه تکامل یک فیلمساز را نمایندگی می کند. میرکریمی در این واپسین ساخته اش با درکی درست از جغرافیا و آدم ها و اتمسفر مورد نیاز روایت چنین فیلمی، به ساخت و پرداخت درستی از بیان سیر تکامل و تاثیر پذیری کاراکتر اصلی اثرش متاثر از شرایط ناگریزی که با آن رو در رو گردیده نائل می شود و آن را به شکلی باور پذیر پیش چشم تماشاگران قرار می دهد. این فیلمی است که تعمدا از قصه گفتن پرهیز می کند و در عوض بخش اعظم توان خود را معطوف پردازش کاراکترهایش می نماید؛ به همین سبب بازی درست و به اندازه بازیگرانش در خلق چنین اثری غیر قابل کتمان است. حامد بهداد در یکی از چند بازی شاخص تر کارنامه اش اینجا به مدد نگاه ها و لحن گفتار و زبان بدنی ایی که کاملا درخدمت نقش قرار گرفته، موفق می شود تصویری باورپذیر از شخصیت را بپرورد و ما را در این سفر که قرار است به پالایش روحی و روانی و تغییر رویکردش به زندگی بینجامد، کاملا با خود همراه سازد. حضور دو بازیگر خردسال در نقش فرزندان به قدری جذاب و دل نشین است که تصور فیلم بدون آنها تا حدی دور از ذهن می نماید. انتخاب زوایا و قاب های میرکریمی در دکوپاژ این فیلم بار دیگر جنبه های متمایز دیگری از توانایی های این کارگردان را در به تصویر کشیدن چنین داستانی یادآوری می کند و برای لحظاتی خاطره اثری با رگه هایی در گونه وسترن را برای تماشاگرانش تداعی می نماید. وسترنی با حال و هوای ایرانی که می کوشد به جاده و سفر به مثابه بستری برای نوزایی، تشخصی بصری و جغرافیایی بخشد. سینماخانه / حمید عبدالحسینی