رفتن به بالا

اخبار سینما ، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 9 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • الأربعاء ۹ شعبان ۱۴۳۹
  • 2018 Wednesday 25 April

مرداد ۱۳۹۴ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما،تئاتر و تلویزیون

“پپرونی برای دیکتاتور” با حضور بازیگران سینما و پژمان جمشیدی

طراح و دراماتورژ نمایش «پپرونی برای دیکتاتور» اعلام کرد در این تئاتر هم از بازیگران سینما و هم از یک فوتبالیست در جمع بازیگرانش بهره برده است.علی احمدی طراح، دراماتورژ و مشاور کارگردان تئاتر «پپرونی برای دیکتاتور» درباره جزئیات اثر اینگونه گفت: این اثر سومین کار گروه تئاتر «بداهه» است. این گروه که توسط من […]


«رخ دیوانه» و «انارهای نارس» به شبکه نمایش خانگی می‌آیند

«رخ دیوانه» اثر برگزیده سی و دومین جشنواره فیلم فجر از نظر مردم توسط موسسه هنرهای تصویری سوره در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شود. سعید خندق‌آبادی مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره گفت: به تازگی فیلم سینمایی «روزگاری عشق و خیانت» به کارگردانی داوود بیدل و تهیه‌کنندگی روح الله شمقدری توسط این موسسه در شبکه نمایش […]


پخش «دندون طلا» از ۱۲ مرداد همراه با پشت صحنه‌ها

مینی سریال «دندون طلا» اثری از داوود میرباقری از ۱۲ مرداد ماه مرداد ماه وارد بازار شبکه نمایش خانگی می شود و پس از آن نیز تا پایان مجموعه هر ۱۰ روز یکبار پخش خواهد شد. مینی سریال «دندون طلا» ۱۸ اسفند ماه در یکی از سینماهای قدیمی حوالی جنوب تهران کلید خورد و پس […]


«شیار ۱۴۳» در استرالیا هم بهترین فیلم از نگاه مخاطبان شد

فیلم «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار در جشنواره فیلم ریل سیدنی(Reel Sydney) که در شهر سیدنی استرالیا برگزار شد، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم تماشاگران شد و به عنوان انتخاب برتر تماشاگران معرفی شد. «شیار ۱۴۳» تاکنون در جشنواره‌هایی از جمله بوسان کره جنوبی، هاوائی آمریکا، گواه هند، کرالا هند، سنگاپور و … شرکت […]


«دوران عاشقی» با ۲ روز نمایش ۱۱۵ میلیونی شد/ عبور «گینس» از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون

از روز چهارشنبه ۷ مردادماه به ترکیب اکران دو فیلم «دوران عاشقی» (علیرضا رئیسیان) و مردن به وقت شهریور (هاتف علیمردانی) اضافه شد. این دو فیلم در گونه اجتماعی جای می گیرند و فضایی جدی را دنبال می کنند که  با توجه به آمار فروشی که ارایه شده است «دوران عاشقی» با توجه به موضوع […]


چتر نمایش «کافه فرانسه» در دستان فاطمه معتمدآریا

آیین افتتاح نمایش «کافه فرانسه» به کارگردانی مهران رنجبر با حضور فاطمه معتمد آریا بازیگر سینمای ایران برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه معتمد آریا بازیگر سینمای ایران به شکل نمادین چتر نمایش «کافه فرانسه» را گشود و به مهران رنجبر اهدا کرد و گفت: امروزه نمایش دیدن و نمایش دادن در قیاس با گذشته […]


شهاب عباسی: امیدوارم «دست به نقد» هم مانند «خنده‌بازار» لذت‌بخش باشد

شهاب عباسی» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره مجموعه «دست به نقد» که این شب‌ها از شبکه نسیم پخش می‌شود، گفت: این کار نیز مانند کارهای قبلی مانند شکر آباد و خنده بازار از فضای طنز برخوردار است و امیدوارم مخاطبان از دیدن آن لذت ببرند. وی ادامه داد: تصویربرداری همچنان […]


بازیگری که این روزها در خیابان‌های تهران دستفروشی می‌کند

طی روزهای گذشته خبری پیرامون دستفروشی احمدرضا اسعدی ، هنرمند پیشکسوت سینمای ایران منتشر شد که باعث ناراحتی و آزردگی خاطر اهالی هنر شد، پیرو همین موضوع، ظهر روز پنج شنبه اول مرداد ماه جلسه‌ای با حضور احمدرضا اسعدی بازیگر و نویسنده و عوامل فیلم «فردا» برگزار شد و بنا بر تصمیم گروه تولید کننده […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

یادداشت ویژه

یادداشتی بر فیلم "ظهور و سقوط یک کمپانی فیلمسازی کوچک"

و پول دغدغه تمام کمپانی های فیلم سازی جهان

مسایل اقتصادی و چالش تهیه ی بودجه ی مورد نیاز تولید فیلم و به طور کلی تهیه ی محصولات فرهنگی و هنری در بخش خصوصی، دلمشغولی امروز و اینجا نیست؛ که گودار نیز در سال 1986 آنرا دستمایه ی فیلم خود قرار داده است. به قول ایزابل جوردن صاحب کمپانی یونیفرم در فرانسه و مهمان این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر که معرفی فیلم "ظهور و سقوط یک کمپانی فیلم سازی کوچک" را در اکران نخست آن در بخش «بازسازی کلاسیک‌ها» در سی‌ و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، بر عهده داشت؛ "گدار خود نیز در سالهای پایانی کارش با این دست مشکلات دست و پنجه نرم می کرده است و بر این نکته تاکید دارد که موضوع سینما تجارت نیست ولی باید برای حفظ حیات آن همواره راهی برای پولسازی جست." وقتی ژان لوک گودار تصمیم به روایت داستانی همیشه برقرار را می کند، طبیعتاً نگاه متفاوت و منحصر به فرد او رنگ تازه ای بر موضوع تکراری آن می زند. سکانس های کوتاه و مقطع، اگر چه در ابتدا ممکن است بی ارتباط به نظر برسند ولی خیلی زود ببیننده را متوجه اشتراکی می کنند که در حقیقت نخ تسبیح پیوند دهنده ی آنهاست. همین ارتباط در شخصیت های مستقل ، با دغدغه های فردی متفاوت نیز دیده می شود که بوسیله تاثیر آنها از موضوع مورد بحث فیلم برقرار می شود و مخاطب رویکرد و چگونگی تأثیر پذیری هر شخصیت را در مواجهه با معضل بی پولی که گریبان کمپانی های فیلمسازی را گرفته شاهد خواهد بود. هر کدام از کاراکترها طلایه دار وظیفه ای حرفه ای افراد مشابه در یک گروه فیلم سازی بوده و اینکه هر کدام از آنها کدام بخش از یک پروسه ی فیلم سازی را به عهده دارند. همچنین نگاهی به اولویت های آن ها در انجام وظیفه شان دارد که نهایتاً منجر به تولید فیلم خواهد شد. با وجود دغدغه های متفاوتی که هر بخش به طور جداگانه دارد؛ می بینیم که چطور مسایل مالی و تأمین بودجه می تواند کل پروژه را تحث تأثیر قرار داده و حتی کل فعالیت ها را عقیم بگذارد. با تمام بیگانگی ای که ممکن است این فیلم برای مخاطب ایرانی داشته باشد، خاصه در صحنه های مربوط به گرفتن تست بازیگری از افراد متقاضی (بسیار متفاوت و البته جذاب است) اندک اندک با آشناتر شدن به زبان جهانی فیلم به شخصیت ها نزدیکتر شده و حس همذات پنداری در مخاطب ایجاد می شود. در جای جای دیالوگ ها جملاتی از بزرگان (سینما) نقل می شود که بر خلاف معمول که استفاده از سخنان بزرگان اغلب رنگ و بوی شعارزدگی به اثر می بخشد؛ بجا و متناسب با موقعیت استفاده شده و مصداق واقعی آن قابل درک است. به عبارت دیگر درست زمان هایی به کار برده شده که مصداق واقعی آن در حال وقوع است. نماهای بسته در فضاهای داخلی (به غیر از یک فضای خارجی که در ورودی و خروجی کمپانی ...