رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 5 خبر


  • پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷
  • الخميس ۱۷ جماد أول ۱۴۴۰
  • 2019 Thursday 24 January

مرداد ۱۳۹۴ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

“پپرونی برای دیکتاتور” با حضور بازیگران سینما و پژمان جمشیدی

طراح و دراماتورژ نمایش «پپرونی برای دیکتاتور» اعلام کرد در این تئاتر هم از بازیگران سینما و هم از یک فوتبالیست در جمع بازیگرانش بهره برده است.علی احمدی طراح، دراماتورژ و مشاور کارگردان تئاتر «پپرونی برای دیکتاتور» درباره جزئیات اثر اینگونه گفت: این اثر سومین کار گروه تئاتر «بداهه» است. این گروه که توسط من […]


«رخ دیوانه» و «انارهای نارس» به شبکه نمایش خانگی می‌آیند

«رخ دیوانه» اثر برگزیده سی و دومین جشنواره فیلم فجر از نظر مردم توسط موسسه هنرهای تصویری سوره در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شود. سعید خندق‌آبادی مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره گفت: به تازگی فیلم سینمایی «روزگاری عشق و خیانت» به کارگردانی داوود بیدل و تهیه‌کنندگی روح الله شمقدری توسط این موسسه در شبکه نمایش […]


پخش «دندون طلا» از ۱۲ مرداد همراه با پشت صحنه‌ها

مینی سریال «دندون طلا» اثری از داوود میرباقری از ۱۲ مرداد ماه مرداد ماه وارد بازار شبکه نمایش خانگی می شود و پس از آن نیز تا پایان مجموعه هر ۱۰ روز یکبار پخش خواهد شد. مینی سریال «دندون طلا» ۱۸ اسفند ماه در یکی از سینماهای قدیمی حوالی جنوب تهران کلید خورد و پس […]


«شیار ۱۴۳» در استرالیا هم بهترین فیلم از نگاه مخاطبان شد

فیلم «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار در جشنواره فیلم ریل سیدنی(Reel Sydney) که در شهر سیدنی استرالیا برگزار شد، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم تماشاگران شد و به عنوان انتخاب برتر تماشاگران معرفی شد. «شیار ۱۴۳» تاکنون در جشنواره‌هایی از جمله بوسان کره جنوبی، هاوائی آمریکا، گواه هند، کرالا هند، سنگاپور و … شرکت […]


«دوران عاشقی» با ۲ روز نمایش ۱۱۵ میلیونی شد/ عبور «گینس» از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون

از روز چهارشنبه ۷ مردادماه به ترکیب اکران دو فیلم «دوران عاشقی» (علیرضا رئیسیان) و مردن به وقت شهریور (هاتف علیمردانی) اضافه شد. این دو فیلم در گونه اجتماعی جای می گیرند و فضایی جدی را دنبال می کنند که  با توجه به آمار فروشی که ارایه شده است «دوران عاشقی» با توجه به موضوع […]


چتر نمایش «کافه فرانسه» در دستان فاطمه معتمدآریا

آیین افتتاح نمایش «کافه فرانسه» به کارگردانی مهران رنجبر با حضور فاطمه معتمد آریا بازیگر سینمای ایران برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه معتمد آریا بازیگر سینمای ایران به شکل نمادین چتر نمایش «کافه فرانسه» را گشود و به مهران رنجبر اهدا کرد و گفت: امروزه نمایش دیدن و نمایش دادن در قیاس با گذشته […]


شهاب عباسی: امیدوارم «دست به نقد» هم مانند «خنده‌بازار» لذت‌بخش باشد

شهاب عباسی» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره مجموعه «دست به نقد» که این شب‌ها از شبکه نسیم پخش می‌شود، گفت: این کار نیز مانند کارهای قبلی مانند شکر آباد و خنده بازار از فضای طنز برخوردار است و امیدوارم مخاطبان از دیدن آن لذت ببرند. وی ادامه داد: تصویربرداری همچنان […]


بازیگری که این روزها در خیابان‌های تهران دستفروشی می‌کند

طی روزهای گذشته خبری پیرامون دستفروشی احمدرضا اسعدی ، هنرمند پیشکسوت سینمای ایران منتشر شد که باعث ناراحتی و آزردگی خاطر اهالی هنر شد، پیرو همین موضوع، ظهر روز پنج شنبه اول مرداد ماه جلسه‌ای با حضور احمدرضا اسعدی بازیگر و نویسنده و عوامل فیلم «فردا» برگزار شد و بنا بر تصمیم گروه تولید کننده […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

یادداشت ویژه

«بمب؛ یک عاشقانه» روایتی از جنگ و صلح

پیمان معادی در دومین تجربه فیلمسازی اش پس از برف روی کاج ها به روایتی از عشق در دل شب های پرالتهاب موشک باران تهران در نیمه دهه شصت پرداخته است. فیلم در پرداخت جزئیات  هم در روابط میان آدم ها و نیز از حیث عناصر و نشانه های مرتبط با آن موقعیت مکانی و زمانی و چینش آنها در تصاویر چیره دستانه عمل می کند و موفق می شود با حداقل مکالمه میان دو کاراکتر محوری اش یعنی ایرج (پیمان معادی) و میترا (لیلا حاتمی) دست کم تا دوسوم میانی به تمامی تماشاگران را با فضای فکری و فرهنگی حاکم بر زندگی شان آشنا سازد و همذات پنداری آن ها را در مواجهه با این رابطه زناشویی و در واقع کشف و تحلیل فقدان این رابطه جلب کند. «بمب؛ یک عاشقانه» با انتخاب شغل شخصیت مرد به عنوان ناظم مدرسه به دل مناسبات این قشر در آن سال ها و نیز نقد سیاست های حاکم بر امور آموزشی و پرورشی نیز گریزی می زند و با انتخاب لحنی درست که در مواقعی جنبه های کمدی و مطابیه آمیزمی یابد به تلطیف سختی و جدیت حاکم بر رویکردهای تربیتی آن دوران و در نگاهی وسیع تر به تعدیل میزان التهاب حاکم بر بستر اثر به واسطه سایه جنگ می پردازد. برگ برنده ی معادی در بمب نگارش فیلمنامه ای دقیق و پر از جزئیات است که با وجود قصه ای نه چندان پررنگ اما با افزودن خرده روایت هایی جذاب توانسته با رعایت معیارهای درست اجرایی چه از حیث طراحی صحنه و لباس (با بیشترین میزان تطابق با حال و هوای آن دوران  درنظر بینندگان چه مردمان آن روزگار و چه مخاطبین این زمان) و یا قاب بندی (به مدد حضور محمود کلاری) و نیز دکوپاژ فکر شده، بایسته و موقرش که حسی از سکون را آن هم در بطن فضایی پرالتهاب با هوشمندی به باور مخاطب بنشاند. رویکرد معادی در طرح و بسط تم اصلی فیلم یعنی عشق و در پیش گرفتن نگاهی موازی در شکل گیری علاقه و مهر یکی از دانش آموزان مدرسه به دختر مسافر همسایه در شب های سراسر اضطراب و نگرانی موشک باران و سکوت و سردی میان ایرج و میترا در اوج هیاهوی ساکنین ساختمان در پناه بردن به زیرزمین و بارش بی امان موشک ها و گلوله ها به روایت پارادوکسیکال جذابی می انجامد و مخاطبین را به دنبال کردن بیش از پیش آن ترغیب می نماید. فیلم هر آنچه در پرداخت شخصیت های مرد موفق و ملموس عمل می کند در شکل دهی کاراکترهای زن دچار نواقصی است. به عنوان نمونه می توان از ارائه تصویری بدیع از مدرسه و ترسیم ارتباطات مدیر و معاونین و معلمان از یک سو و نیز مناسبات تربیتی کادرآموزشی در برابردانش آموزان اشاره نمود. در حالیکه این اثر بخشی در رابطه میان میترا با یکی از شاگردانش قوت لازم را نمی یابد و فراترازسطح پیش نمی رود. «بمب؛ یک عاشقانه» در دومین گام فیلمسازی پیمان ...

تبلیغات