رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 5 خبر


  • پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۰
  • 2019 Thursday 23 May

مرداد ۱۳۹۴ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

“پپرونی برای دیکتاتور” با حضور بازیگران سینما و پژمان جمشیدی

طراح و دراماتورژ نمایش «پپرونی برای دیکتاتور» اعلام کرد در این تئاتر هم از بازیگران سینما و هم از یک فوتبالیست در جمع بازیگرانش بهره برده است.علی احمدی طراح، دراماتورژ و مشاور کارگردان تئاتر «پپرونی برای دیکتاتور» درباره جزئیات اثر اینگونه گفت: این اثر سومین کار گروه تئاتر «بداهه» است. این گروه که توسط من […]


«رخ دیوانه» و «انارهای نارس» به شبکه نمایش خانگی می‌آیند

«رخ دیوانه» اثر برگزیده سی و دومین جشنواره فیلم فجر از نظر مردم توسط موسسه هنرهای تصویری سوره در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شود. سعید خندق‌آبادی مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره گفت: به تازگی فیلم سینمایی «روزگاری عشق و خیانت» به کارگردانی داوود بیدل و تهیه‌کنندگی روح الله شمقدری توسط این موسسه در شبکه نمایش […]


پخش «دندون طلا» از ۱۲ مرداد همراه با پشت صحنه‌ها

مینی سریال «دندون طلا» اثری از داوود میرباقری از ۱۲ مرداد ماه مرداد ماه وارد بازار شبکه نمایش خانگی می شود و پس از آن نیز تا پایان مجموعه هر ۱۰ روز یکبار پخش خواهد شد. مینی سریال «دندون طلا» ۱۸ اسفند ماه در یکی از سینماهای قدیمی حوالی جنوب تهران کلید خورد و پس […]


«شیار ۱۴۳» در استرالیا هم بهترین فیلم از نگاه مخاطبان شد

فیلم «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار در جشنواره فیلم ریل سیدنی(Reel Sydney) که در شهر سیدنی استرالیا برگزار شد، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم تماشاگران شد و به عنوان انتخاب برتر تماشاگران معرفی شد. «شیار ۱۴۳» تاکنون در جشنواره‌هایی از جمله بوسان کره جنوبی، هاوائی آمریکا، گواه هند، کرالا هند، سنگاپور و … شرکت […]


«دوران عاشقی» با ۲ روز نمایش ۱۱۵ میلیونی شد/ عبور «گینس» از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون

از روز چهارشنبه ۷ مردادماه به ترکیب اکران دو فیلم «دوران عاشقی» (علیرضا رئیسیان) و مردن به وقت شهریور (هاتف علیمردانی) اضافه شد. این دو فیلم در گونه اجتماعی جای می گیرند و فضایی جدی را دنبال می کنند که  با توجه به آمار فروشی که ارایه شده است «دوران عاشقی» با توجه به موضوع […]


چتر نمایش «کافه فرانسه» در دستان فاطمه معتمدآریا

آیین افتتاح نمایش «کافه فرانسه» به کارگردانی مهران رنجبر با حضور فاطمه معتمد آریا بازیگر سینمای ایران برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه معتمد آریا بازیگر سینمای ایران به شکل نمادین چتر نمایش «کافه فرانسه» را گشود و به مهران رنجبر اهدا کرد و گفت: امروزه نمایش دیدن و نمایش دادن در قیاس با گذشته […]


شهاب عباسی: امیدوارم «دست به نقد» هم مانند «خنده‌بازار» لذت‌بخش باشد

شهاب عباسی» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره مجموعه «دست به نقد» که این شب‌ها از شبکه نسیم پخش می‌شود، گفت: این کار نیز مانند کارهای قبلی مانند شکر آباد و خنده بازار از فضای طنز برخوردار است و امیدوارم مخاطبان از دیدن آن لذت ببرند. وی ادامه داد: تصویربرداری همچنان […]


بازیگری که این روزها در خیابان‌های تهران دستفروشی می‌کند

طی روزهای گذشته خبری پیرامون دستفروشی احمدرضا اسعدی ، هنرمند پیشکسوت سینمای ایران منتشر شد که باعث ناراحتی و آزردگی خاطر اهالی هنر شد، پیرو همین موضوع، ظهر روز پنج شنبه اول مرداد ماه جلسه‌ای با حضور احمدرضا اسعدی بازیگر و نویسنده و عوامل فیلم «فردا» برگزار شد و بنا بر تصمیم گروه تولید کننده […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

روابط عمومی‌هایی که نقش «بادیگارد» فیلم‌ها را بازی می‌کنند

روابط عمومی یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار امروز سینمای ایران است که در عین قدرت در سایه تصمیم گیری‌ها قرار دارند و برخی معادلات پشت پرده را رقم می‌زند. یکی از نقش‌های مهم و تاثیرگذار در دنیای رسانه و ارتباطاتِ امروزی بدون تردید روابط عمومی‌ها هستند که تقریبا جزو لاینفک مجموعه‌های دارای ساختار و نظم به حساب می‌آید. این موضوع در سینما و پروژه‌های سینمایی هم به عنوان یک الزام جا افتاده است و دیگر به نحوی شده که هنوز قلم نویسنده روی کاغذ نیامده قرارداد روابط عمومی‌ها بسته می‌شود و خیلی زودتر از سایر عوامل وارد پروژه می‌شوند. روابط عمومی یا به اصطلاح امروزی «مدیر ارتباطات رسانه ای» تعریف مشخصی دارد که در گام اول انتشار صحیح و دقیق خبر‌ها از کانال آن هاست. اما این معانی دیگر در سینمای ایران تعریف خود را از دست داده و دچار دگرگونی عجیبی شده است. نقش روابط عمومی ها به عنوان بادیگارد فیلم ها اولین هدفی که از تعیین روابط عمومی‌ها در یک پروژه تعریف می‌شود اطلاع رسانی به موقع و حرفه‌ای است، اما این تعریف در سینمای ایران صدق نمی‌کند و در برخی از مواقع دقیقا نقطه مقابل آن قرار دارد. به این ترتیب که در پروژه‌های سینمایی یک نفر را که از نفوذ بالایی در میان رسانه‌ها برخوردار است انتخاب می‌کنند که تمام تلاش خود را بکند تا خبری از پروژه به بیرون درز پیدا نکند و اگر یک خبری هم اتفاقی سر از رسانه‌ها درآورد با پیگیری منتشر کننده آن را پیدا کنند و از پروژه بیرون بیاندازند. در سینمای امروز ما روابط عمومی‌ها نقش‌هایی فراتر از اطلاع رسانی را برعهده می‌گیرند و در خط مقدم مواجهه فیلم و عوامل آن با جامعه رسانه‌ای و مردم قرار می‌گیرند تا نقش بادیگارد معنوی آن‌ها را بازی کنند. مشاوران رسانه‌ای سینما نقشی بسیار پررنگ‌تر از اطلاع رسانی دارند و برخی از آنها تنها کاری که شاید اهتمامی به آن ندارند همین اطلاع رسانی حرفه‌ای و انتشار خبر‌ها است. این موضوع دیگر به یک روال تبدیل شده است و هر اظهارنظری قبل از اینکه با واکنش عوامل فیلم مواجه شود در نخست با سپر دفاعی روابط عمومی‌ها روبه رو می‌شود. مافیا به دنبال روابط عمومی‌های پرنفوذ بخش تازه ورود سینما که سرمایه‌های عجیب و غریبی را بی منطق و بدون توجیه اقتصادی وارد سینما می‌کند معمولا به دنبال آدم‌های پر نفوذی می‌رود که به ظاهر نقش روابط عمومی، اما در واقعیت مدیربرنامه‌های این افراد هستند. پول سرشار این آدم‌ها بسیاری از سابقه داران سینما را هم وسوسه می‌کند تا در کنار آن‌ها قرار بگیرند از اعتبار خود برای آن‌ها هزینه کنند. در وضع کنونی سینمای ایران می‌توان اسم‌های زیادی را پشت سر هم قطار کرد که بدون توجه به لکه دار شدن اعتبار خود حاضر به همکاری با اشخاصی شده اند که صاحب پول‌های ناپاک هستند و اصلا قصدی برای کمک به سینمای ایران ندارند. برخی از این افراد به دلیل ظاهر‌های موجهی که دارند به برخی از پروژه‌های مشکل دار ...