رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸
  • الإثنين ۱۹ ذو القعدة ۱۴۴۰
  • 2019 Monday 22 July

بهمن ۱۳۹۴ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

«ابد و یک روز» بدترین فیلم امسال بود، نه برترین!

مسعود فراستی شامگاه شنبه در نشست تخصصی فرم در سینما در محل مرکز فرهنگی تبلیغی شهید هاشمی نژاد مشهد با اشاره به آثار جشنواره فیلم فجر امسال اظهار کرد: متاسفانه جشنواره امسال اثری که در سطح ملی حائز دریافت جایزه باشد را نداشت. وی فیلم «ابد و یک روز» را بدترین و خطرناک ترین فیلم […]


یادداشت مریلا زارعی برای ساره بیات

مریلا زارعی بازیگر سینمای ایران با نگارش یاد‌داشتی موفقیت ساره بیات در جایزه حلقه منتقدان لندن را به او تبریک گفت. « با سلام قصد دارم بدون مقدمه بروم سر اصل مطلب… بعد از موفقیت بی نظیر و انرژی بخش فیلم “جدایی نادر از سیمین” در اعلام نظری که فی البداهه هم بود اشاره کردم؛ […]


فيلم سفارشي مي‌سازند ژست اپوزيسيون مي‌گيرند

گفتگویی صریح با مسعود فراستی

مسعود فراستی از مطرح‌ترین منتقدهای سینمای ایران است. او به واسطه حضور در برنامه هفت یکی از معدود منتقدهایی است که مردم هم او را به خوبی می‌شناسند. چند روز پس از اتمام جشنواره به کافه او در مهرشهر کرج رفتیم. کافه‌ای که به محل جمع شدن شاگردان و علاقه‌مندان او تبدیل شده است. حرف‌های […]


حاشیه های اعتراض یک خواننده به وزارت ارشاد

“چوب لای چرخ” حامد زمانی؟!

خبر مجوز نداشتن حامد زمانی این روزها واکنش های را به همراه داشته است. خواننده‌ای که با انتشار قطعه هایی با درون مایه حماسی و ارزشی به شهرت رسید در پستی تقاضای وزارت ارشاد برای کسب مجوز را تهدید به جای حمایت نامید و از آن انتقاد کرد. حال سوالی که پیش می‌آید آن است […]


وعده احسان کرمی برای قدبلندی

دور جدید «خندوانه» با مسابقه لب آهنگ آغاز شده است و احسان کرمی به عنوان یکی از شرکت کنندگان در تبلیغ خود بیان کرد که اگر به او رای دهند وضعیت آب و برق را بهبود بخشیده و قدها را بلند می کند. دومین قسمت از فصل جدید «خندوانه» شب گذشته ۲۶ اسفندماه با مسابقه […]





آخرین اخبار

logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

به مناسبت زادروز عباس کیارستمی

دو راه حل برای یک مسئله !

عباس کیارستمی شباهتی به فیلمسازان هم دوره اش نداشت؛ نه آن راه مطمئن و کم خطری را انتخاب کرد که راه محبوب فیلمسازان هم دوره اش بود و می شد سال ها ادامه اش داد و نه به رفتن از ایران و زندگی در گوشه ی دیگری از این جهان فکر کرد. ماند و فیلم هایی را که فکر می کرد چیزی به دنیا اضافه می کنند ساخت و هر جای دنیا که رفت نشانی از ایران با خودش برد. درست عکس چیزی که در همه ی این سال ها درباره اش گفتند و نوشتند. همیشه کاری را که دوست می داشت انجام می داد و همواره به این فکر می کرد که نباید گوشه ای نشست و کاری نکرد و همین گوشه ای ننشستن بود که واداشتش به جدی گرفتن عکاسی و تماشای درخت ها در برف و جاده های خالی و خیابان های شلوغ از پشت شیشه های باران زده و باز همین گوشه ای ننشستن بود که واداشتش به این که شعرهای قدیم و جدید فارسی را هم از نو بخواند و دراین باز خوانی آن چه را می پسندد در قالب های کتاب مستقل منتشر کند. کیارستمی همچون کیمیاگرانی بود که به شیوه ی خودش به نامیرایی دست یافت. او هیچگاه خواص خاص دوران زندگی اش را از دست نداد و کودکی بود با شیطنت جوانی در آغوش سالخورده گی. تلاش و استفاده از هر ذره ای که در اختیار است در نهایت کیارستمی را بر فرصت زندگی جاودانه کرد و تفکر، نگاه و رویکردش به هنر، جهان و زیستن را مانایی بخشید. سینماخانه / حمید عبدالحسینی