رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 5 خبر


  • پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۰
  • 2019 Thursday 23 May

بهمن ۱۳۹۴ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

«ابد و یک روز» بدترین فیلم امسال بود، نه برترین!

مسعود فراستی شامگاه شنبه در نشست تخصصی فرم در سینما در محل مرکز فرهنگی تبلیغی شهید هاشمی نژاد مشهد با اشاره به آثار جشنواره فیلم فجر امسال اظهار کرد: متاسفانه جشنواره امسال اثری که در سطح ملی حائز دریافت جایزه باشد را نداشت. وی فیلم «ابد و یک روز» را بدترین و خطرناک ترین فیلم […]


یادداشت مریلا زارعی برای ساره بیات

مریلا زارعی بازیگر سینمای ایران با نگارش یاد‌داشتی موفقیت ساره بیات در جایزه حلقه منتقدان لندن را به او تبریک گفت. « با سلام قصد دارم بدون مقدمه بروم سر اصل مطلب… بعد از موفقیت بی نظیر و انرژی بخش فیلم “جدایی نادر از سیمین” در اعلام نظری که فی البداهه هم بود اشاره کردم؛ […]


فيلم سفارشي مي‌سازند ژست اپوزيسيون مي‌گيرند

گفتگویی صریح با مسعود فراستی

مسعود فراستی از مطرح‌ترین منتقدهای سینمای ایران است. او به واسطه حضور در برنامه هفت یکی از معدود منتقدهایی است که مردم هم او را به خوبی می‌شناسند. چند روز پس از اتمام جشنواره به کافه او در مهرشهر کرج رفتیم. کافه‌ای که به محل جمع شدن شاگردان و علاقه‌مندان او تبدیل شده است. حرف‌های […]


حاشیه های اعتراض یک خواننده به وزارت ارشاد

“چوب لای چرخ” حامد زمانی؟!

خبر مجوز نداشتن حامد زمانی این روزها واکنش های را به همراه داشته است. خواننده‌ای که با انتشار قطعه هایی با درون مایه حماسی و ارزشی به شهرت رسید در پستی تقاضای وزارت ارشاد برای کسب مجوز را تهدید به جای حمایت نامید و از آن انتقاد کرد. حال سوالی که پیش می‌آید آن است […]


وعده احسان کرمی برای قدبلندی

دور جدید «خندوانه» با مسابقه لب آهنگ آغاز شده است و احسان کرمی به عنوان یکی از شرکت کنندگان در تبلیغ خود بیان کرد که اگر به او رای دهند وضعیت آب و برق را بهبود بخشیده و قدها را بلند می کند. دومین قسمت از فصل جدید «خندوانه» شب گذشته ۲۶ اسفندماه با مسابقه […]





آخرین اخبار

logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

روابط عمومی‌هایی که نقش «بادیگارد» فیلم‌ها را بازی می‌کنند

روابط عمومی یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار امروز سینمای ایران است که در عین قدرت در سایه تصمیم گیری‌ها قرار دارند و برخی معادلات پشت پرده را رقم می‌زند. یکی از نقش‌های مهم و تاثیرگذار در دنیای رسانه و ارتباطاتِ امروزی بدون تردید روابط عمومی‌ها هستند که تقریبا جزو لاینفک مجموعه‌های دارای ساختار و نظم به حساب می‌آید. این موضوع در سینما و پروژه‌های سینمایی هم به عنوان یک الزام جا افتاده است و دیگر به نحوی شده که هنوز قلم نویسنده روی کاغذ نیامده قرارداد روابط عمومی‌ها بسته می‌شود و خیلی زودتر از سایر عوامل وارد پروژه می‌شوند. روابط عمومی یا به اصطلاح امروزی «مدیر ارتباطات رسانه ای» تعریف مشخصی دارد که در گام اول انتشار صحیح و دقیق خبر‌ها از کانال آن هاست. اما این معانی دیگر در سینمای ایران تعریف خود را از دست داده و دچار دگرگونی عجیبی شده است. نقش روابط عمومی ها به عنوان بادیگارد فیلم ها اولین هدفی که از تعیین روابط عمومی‌ها در یک پروژه تعریف می‌شود اطلاع رسانی به موقع و حرفه‌ای است، اما این تعریف در سینمای ایران صدق نمی‌کند و در برخی از مواقع دقیقا نقطه مقابل آن قرار دارد. به این ترتیب که در پروژه‌های سینمایی یک نفر را که از نفوذ بالایی در میان رسانه‌ها برخوردار است انتخاب می‌کنند که تمام تلاش خود را بکند تا خبری از پروژه به بیرون درز پیدا نکند و اگر یک خبری هم اتفاقی سر از رسانه‌ها درآورد با پیگیری منتشر کننده آن را پیدا کنند و از پروژه بیرون بیاندازند. در سینمای امروز ما روابط عمومی‌ها نقش‌هایی فراتر از اطلاع رسانی را برعهده می‌گیرند و در خط مقدم مواجهه فیلم و عوامل آن با جامعه رسانه‌ای و مردم قرار می‌گیرند تا نقش بادیگارد معنوی آن‌ها را بازی کنند. مشاوران رسانه‌ای سینما نقشی بسیار پررنگ‌تر از اطلاع رسانی دارند و برخی از آنها تنها کاری که شاید اهتمامی به آن ندارند همین اطلاع رسانی حرفه‌ای و انتشار خبر‌ها است. این موضوع دیگر به یک روال تبدیل شده است و هر اظهارنظری قبل از اینکه با واکنش عوامل فیلم مواجه شود در نخست با سپر دفاعی روابط عمومی‌ها روبه رو می‌شود. مافیا به دنبال روابط عمومی‌های پرنفوذ بخش تازه ورود سینما که سرمایه‌های عجیب و غریبی را بی منطق و بدون توجیه اقتصادی وارد سینما می‌کند معمولا به دنبال آدم‌های پر نفوذی می‌رود که به ظاهر نقش روابط عمومی، اما در واقعیت مدیربرنامه‌های این افراد هستند. پول سرشار این آدم‌ها بسیاری از سابقه داران سینما را هم وسوسه می‌کند تا در کنار آن‌ها قرار بگیرند از اعتبار خود برای آن‌ها هزینه کنند. در وضع کنونی سینمای ایران می‌توان اسم‌های زیادی را پشت سر هم قطار کرد که بدون توجه به لکه دار شدن اعتبار خود حاضر به همکاری با اشخاصی شده اند که صاحب پول‌های ناپاک هستند و اصلا قصدی برای کمک به سینمای ایران ندارند. برخی از این افراد به دلیل ظاهر‌های موجهی که دارند به برخی از پروژه‌های مشکل دار ...