رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مریلا زارعی بازیگر سینمای ایران با نگارش یاد‌داشتی موفقیت ساره بیات در جایزه حلقه منتقدان لندن را به او تبریک گفت. « با سلام قصد دارم بدون مقدمه بروم سر اصل مطلب… بعد از موفقیت بی نظیر و انرژی بخش فیلم “جدایی نادر از سیمین” در اعلام نظری که فی البداهه هم بود اشاره کردم؛ […]

مریلا زارعی بازیگر سینمای ایران با نگارش یاد‌داشتی موفقیت ساره بیات در جایزه حلقه منتقدان لندن را به او تبریک گفت.

« با سلام
قصد دارم بدون مقدمه بروم سر اصل مطلب…
بعد از موفقیت بی نظیر و انرژی بخش فیلم “جدایی نادر از سیمین” در اعلام نظری که فی البداهه هم بود اشاره کردم؛ موفقیت فرهادی خونی تازه در رگ‌های سینماگران و خانواده سینما پمپاژ کرده .
در این روزگار که تقریبا نامهربانان همگی هم و غم خود را در ایجاد فضای آکنده از یاس و دشمنی به کار بسته‌اند ،می‌خواهم اعتراف کنم که در این گام بلند به سمت جهانی شدن و قرار گرفتن نام پر افتخار کشورم در رسانه‌های دوست و دشمن به حقیقتی دیگر رسیده‌ام؛ آن هم این است که برای جهانی شدن و مدیریت جهانی باید ادبیات آن را نیز بیاموزیم یا اگر اموخته‌ایم دوباره به یاد بیاوریم.
به جای این‌که در این عرصه به قضاوت‌های غیر منصفانه بنشینیم ،به جای آن که به آرای موافق و مخالف بی احترامی کنیم و حق اعلام نظر را از یکدیگر سلب نماییم و چشم‌مان را به سوابق همکارانمان ببندیم و آن‌ها را با الفاظ سخیف کوچک بشماریم که حاصلی جز خفقان و بسته شدن راه تنفس بر خود و همنوعانمان نخواهد داشت، بیاییم با یکدیگر مهربان‌تر باشیم.
موافق یا مخالف فیلم اصغر فرهادی هر دو محترمند و این زمان است که هم به موافقین هم به مخالفین پاسخ مقتضی را خواهد داد. پس بیاییم به جای رفتار بدوی و کودکانه به آینده این مرز و بوم و میراثی که قرار است برای آیندگان از فرهنگ کشورمان به جا بگذاریم، بیندیشیم.
ومن در این لحظه علاقمندم که از خودم شروع کنم..
 می خواهم وجد و شادمانیم را از جایزه اخیر و موفقیت فیلم “جدایی…” در حلقه منتقدان لندن  بعد از دریافت جایزه گلدن گلوب ابراز نمایم…
بگویم که در این لحظه چقدر خوشحالترم که همکارمان، خانم ساره بیات هم در زنجیره موفقیت‌های فیلم جدایی… سهم خود را گرفت.
افتخار این سینماست که یک بازیگر ایرانی در کنار رقیبان قدر و هنرمندان نام‌آور سینمای جهان عرض اندام می‌کند آن‌هم در شمایل زن سنتی ایرانی با تمام صداقت‌ها و ترس‌هایش با تمام صبوری‌ها و رنج‌هایش و با تمام نجابتش و…
امیدوارم در آینده شاهد موفقیت‌های بعدی این فیلم باشیم، یا بهتر است بگویم شاهد موفقیت فیلم‌مان باشیم .چرا که دیگر اصغر فرهادی به تنهایی مالک این اثر هنری نیست.
این ملت ایران،پرچم ایران است که دریافت کننده این افتخارات خواهد بود…
باز هم به اقای اصغر فرهادی و ساره بیات عزیز و تمام خانواده سینما این موفقیت را که توانایی‌های بازیگران زن سینمای ایران را به رخ جهانیان کشید ،تبریک می‌گویم.»
مریلا زارعی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار