رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April

هشدار لئوناردو دی‌کاپریو نسبت به این که جنگل‌های بارانی اندونزی در حال نابود شدن هستند تا جا برای مزارع روغن پالم باز شود، خشم دولت این کشور را برانگیخت.  به نقل از تلگراف، این بازیگر هالیوودی که از مدت‌ها پیش به افزایش آگاهی در مورد مسایل زیست‌محیطی مشغول شده، روز یکشنبه هفته پیش وارد این […]

هشدار لئوناردو دی‌کاپریو نسبت به این که جنگل‌های بارانی اندونزی در حال نابود شدن هستند تا جا برای مزارع روغن پالم باز شود، خشم دولت این کشور را برانگیخت.

 به نقل از تلگراف، این بازیگر هالیوودی که از مدت‌ها پیش به افزایش آگاهی در مورد مسایل زیست‌محیطی مشغول شده، روز یکشنبه هفته پیش وارد این کشور شد و از پارک ملی گونونگ لویسر واقع در استان آچه بازدید کرد. او عکسی از خود کنار فعال‌های محلی را در اینستاگرام منتشر کرد و نوشت: «یک مکان درجه یک جهانی در زمینه تنوع زیست‌محیطی… اما گسترش روغن پالم دارد این مکان خاص را نابود می‌کند. اگر این نابودی را متوقف نکنیم، ممکن است اکوسیستم لویسر و اورانگوتان‌هایی که آن را خانه خود می‌خوانند برای همیشه از دست بروند».

او همچنین لینکی از دادخواست آنلاینی را در پست خود قرار داد که در آن از جوکو ویدودو، رییس‌جمهور اندونزی خواسته شده از این اطمینان حاصل کند که این منطقه تحت حفاظت است. یک مسئول ارشد دولتی هشدار داد این بازیگر که در ماه فوریه برای نقش‌آفرینی در «بازگشته» برنده جایزه اسکار شد، به خاطر «تحریک» مورد تجسس قرار خواهد گرفت. هرو سانتوسو، سخنگوی مدیر ارشد وزارت مهاجرت اندونزی به بی‌بی‌سی گفت: «از نظر ویزا و پروانه مهاجرت، لئوناردو دی‌کاپریو کار اشتباهی انجام نداد: او به صورت قانونی وارد اندونزی شد و این کشور را ترک کرد. با این حال، ما هنوز بررسی خواهیم کرد. اگر پست دی‌کاپریو در رسانه جمعی به عنوان تحریک یا تهییج دسته‌بندی شود، می‌توانیم او را در لیست سیاه ورودی‌ها به اندونزی قرار بدهیم».

کمپینرهای محلی محیط‌زیست از دی‌کاپریو دفاع کردند و گفتند او کار اشتباهی انجام نداده است. فرویزا فرهان، مدیر گروه «جنگل، طبیعت و محیط زیست آچه» به بی‌بی‌سی گفت: «این ادعا که او می‌خواسته از اعتبار اندونزی بکاهد عقلانی نیست چون این کمپین‌های زیست‌محیطی، جنبش‌های محلی و داخلی هستند. او تنها حمایت خود را ارایه کرد. توریست‌ها می‌توانند بیایند و نظرشان را بگویند. وقتی لئو وارد مِدان شد تعجب کرد که غبار چقدر غلیظ است و از ما پرسید این‌ها دود هستند یا ابر؟».

هریسون فورد هم تقریبا ۳ سال پیش وقتی داشت مجموعه‌ای درباره تغییرات اقلیمی با عنوان «سال‌ها خطرناک زندگی کردن» برای شبکه آمریکایی شوتایم می‌ساخت دولت اندونزی را عصبانی کرد. اندی آدریف که یک مشاور ریاست‌جمهوری است، ستاره «جنگ ستارگان» را متهم به «دخالت در نهاد‌های دولتی» و تهدید به اخراج از کشور کرده بود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار