رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

سه شخصیت از میان چهره‌های مهم دنیای سینما در فهرستی جای دارند که حکایت از استفاده از حساب‌های بانکی پنهان در خارج از کشورشان دارد. به نقل از یو‌اس‌ای تودی، حداقل از سه شخصیت شناخته‌شده صنعت سرگرمی از جمله پدرو آلمادوار کارگردان اسپانیایی برنده جایزه اسکار و جکی چان ستاره هنرهای رزمی در «اسناد پاناما» […]

سه شخصیت از میان چهره‌های مهم دنیای سینما در فهرستی جای دارند که حکایت از استفاده از حساب‌های بانکی پنهان در خارج از کشورشان دارد.

به نقل از یو‌اس‌ای تودی، حداقل از سه شخصیت شناخته‌شده صنعت سرگرمی از جمله پدرو آلمادوار کارگردان اسپانیایی برنده جایزه اسکار و جکی چان ستاره هنرهای رزمی در «اسناد پاناما» که توضیح می‌دهند چطور ثروتمندان، افراد مشهور و قدرتمند ثروت‌شان را در حساب‌های بانکی خارج از کشور پنهان می‌کنند، نام برده شده است.

کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی که شبکه‌ای از خبرنگاران واقع در واشنگتن است، نام جکی چان را مطرح کرد و نوشت او «حداقل شش کمپانی‌اش را از طریق شرکت حقوقی موساک فونسکا مدیریت می‌کرد.»

از سوی دیگر، آسوشیتدپرس گزارش داد که از پدرو آلمادوار و برادر و مدیر تجاری‌اش آگوستین آلمادوار هم در اسناد پاناما نام برده شده است. آلمادوار در سال ۲۰۰۳ برای فیلمنامه «با او حرف بزن» برنده جایزه اسکار شد. اواخر روز یکشنبه، آگوستین آلمادوار بیانیه‌ای صادر کرد و در آن به خاطر کمبود تجربه‌اش در تصمیم‌گیری مبنی بر باز کردن حساب در یک شرکت حقوقی خارجی عذرخواهی کرد. او این حرکت را در راستای گسترش تجارت بین‌المللی فیلم‌های خود و برادرش در اوایل دهه ۱۹۹۰ انجام داده بود.

آگوستین آلمادوار گفت این کمپانی را که «گلِن وَلی کورپوریشن» نام دارد سال ۱۹۹۱ در جزایر ویرجین بریتانیا تاسیس کرد و سال ۱۹۹۴ آن را بست. این در سال‌های نخستین موفقیت باکس‌آفیسی این کارگردان اسپانیایی بود که برخی از جوایز بین‌المللی‌اش را با برادرش سهیم است. آگوستین آلمادوار گفت او این کمپانی را بست «چون با شیوه کار ما جور درنمی‌آمد» و اضافه کرد: «به خاطر ضربه‌ای که به تصویر عمومی برادر من وارد شده معذرت می‌خواهم، دلیل این امر تنها کمبود تجربه من در نخستین سال‌های تجارت خانوادگی‌مان بود.»

او اضافه کرد که او و برادرش به تمام تعهدات مالیاتی‌شان پایبند باقی مانده‌اند.

چهره بین‌المللی دیگر صنعت سرگرمی که نامش در اسناد آورده شده آمیتاب باچان، ستاره بالیوود است که در هندوستان با لقب «بی بزرگ» شناخته می‌شود. به نقل از ایندین اکسپرس، او مدیر حداقل چهار کمپانی کشتیرانی است که در جزایر ویرجین بریتانیا یا باهاماس در سال ۱۹۹۳ به ثبت رسیده‌اند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار