رفتن به بالا

اخبار سینما ، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶
  • الخميس ۴ ربيع أول ۱۴۳۹
  • 2017 Thursday 23 November

اردیبهشت ۱۳۹۵ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما،تئاتر و تلویزیون

رئیس سازمان سینمایی کشور:

۱۰۰سالن سینما در دست احداث است

رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه در جنگ رسانه ها و تصویرها برنده نیستیم، گفت: ما از قدرت تصویر که داشتیم به خوبی استفاده نکردیم. حجت الله ایوبی شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه فیلم ارزش در استان زنجان، افزود: این جشنواره که نخستین تجربه در بخش فیلم کوتاه است قدرت تصویر را به خوبی […]


مهدی جاویدنیا :

حضور رئیس جشنواره فیلم «سبز» آلمان در افتتاحیه فیلم «سبز» ایران

کارگردان مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «سبز» اعلام کرد که نیکولای نیمان رئیس جشنواره فیلم «سبز» آلمان در مراسم افتتاحیه این جشنواره حضور پیدا می‌کند. مهدی جاویدنیا درباره جزئیات مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «سبز» گفت: این مراسم راس ساعت ۱۸ در سینما فلسطین با اجرای جمشید گرگین از مجریان توانمند که […]


افتتاح «کن» با وودی آلن/ رقابت هنری بی‌معناست

وودی آلن که جدیدترین فیلمش با عنوان «کافه سوسایتی» دیشب افتتاح کننده شصت و نهمین جشنواره فیلم کن بود، مفهوم رقابت هنری را بی‌معنا خواند. به نقل از گاردین، وودی آلن کارگردان نامدار که در روز افتتاحیه جشنواره فیلم کن سخن می‌گفت، با چهل و هفتمین فیلمش در بخشی حضور دارد که ارتباطی با نخل […]


مسعود احمدیان نویسنده فیلمنامه «سیانور»:

«سیانور» ادایِ دینی است به اخلاص، زلالی و صداقت مجید شریف‌واقفی

نویسنده فیلمنامه «سیانور» این فیلم را ادایِ دینی به اخلاص، زلالی و صداقت شهید مجید شریف‌واقفی و همرزم وفادارش، مرتضی صمدیه لباف دانست. مسعود احمدیان نویسنده فیلمنامه «سیانور» به مناسبت سالروز شهادت مجید شریف واقفی در روز ۱۶ اردیبهشت ماه، یادداشتی نگاشته و درباره روند نگارش فیلمنامه و ساخت اثر توضیحاتی ارائه داده است. فیلم […]


با نمایش «دست‌های سنگی»

رابرت دنیرو در جشنواره کن تجلیل می‌شود

یلم «دست‌های سنگی» رابرت دنیرو برای نخسیتن بار در جشنواره کن به نمایش درمی‌آ‌ید و به همین بهانه از این بازیگر تجلیل هم می‌شود. به نقل از اسکرین دیلی، جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶  «دست‌های سنگی» ساخته جاناتان یاکوبوویچ را که یک درام روزشی در رشته بوکس است در بخش نمایش‌های رسمی به نمایش درمی‌آورد. به […]


اعلام فهرست اجراهای نیم‌سال دوم سال ۹۵ تماشاخانه ایرانشهر

شورای سیاست‌گذاری تماشاخانه ایرانشهر فهرست اجراهای نیم‌سال دوم سال ۹۵ را اعلام کرد. بر اساس فهرست اعلام شده از سوی شورای سیاست گذاری تماشاخانه ایرانشهر هر کدام از سالن‌های مجموعه در هر مقطع زمانی در نظر گرفته شده برای اجرا، میزبان ۲ اثر نمایشی می‌شوند که در مجموع در هر مقطع زمانی ۴ نمایش در […]


نمایش «زبان اصلی» در ایستگاه شیراز و در شهرستان ها

کارگردان نمایش «زبان اصلی» از آغاز تور اجراهای این اثر نمایشی در شهرستان‌های مختلف خبر داد. رسول کاهانی نویسنده و کارگردان تئاتر درباره تور اجراهای نمایش «زبان اصلی» در شهرستان‌ها  گفت: نمایش «زبان اصلی» تور اجراهای شهرستان خود را از ۸ اردیبهشت ماه آغاز کرده است. این اثر نمایشی ۸ و ۹ اردیبهشت ماه در […]


قصه «علی‌البدل» در ناکجاآباد می‌گذرد/ تولید تئاتر و فیلم «پایتخت»

تهیه کننده سریال «علی البدل» درباره زمان تولید این کار بیان کرد که عوامل آن تا چند روز دیگر و بعد از انتخاب بازیگر زن به همدان می روند و سریال را کلید می زنند. الهام غفوری تهیه‌کننده «علی البدل»  با اشاره به زمان کلید خوردن این سریال که کارگردانی آن را سیروس مقدم بر […]


“فروشنده” اصغر فرهادی به کن رفت

جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ فیلم‌های اصغر فرهادی، دیوید مکنزی و چند تن دیگر را به بخش رقابتی امسال اضافه کرد. مثل هر سال با وجود اعلام اسامی شرکت کنندگان امسال، چند فیلم دیگر به فیلم‌هایی که از قبل انتخاب شده بودند، اضافه شدند. اصغر فرهادی امسال با فیلم «فروشنده» به کن باز می‌گردد. در این […]


داریوش مهرجویی:

«سنتوری ۲» یک و نیم میلیارد بودجه می‌خواهد

ساخت فیلم «سنتوری ۲» نیاز به یک و نیم میلیارد بودجه و سرمایه‌گذاری دارد که بدون خساست پول را بدهد. داریوش مهرجویی شب گذشته پنجشنبه دوم اردیبهشت که برای تماشای مستند «موج نو» در سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر آمده بود، در جمع خبرنگاران درباره رمان های در دست چاپ خود بیان کرد: […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

یادداشت ویژه

سکوت “میلانی”، فرصت است یا تهدید؟!

چندی پیش، تهمینه میلانی آخرین اثرش “مَلی و راه های نرفته اش” را به اکران عمومی درآورد که از سوی منتقدان مورد توجه قرار نگرفت. از سوی دیگر، از طرف اغلب روزنامه ها و نشریات متهم به سیاه نمایی و نمایش چهره کریهی از مردان شد. بدون بررسی درستی و یا نادرستی چنین ادعاهایی، قصد داریم حضور او را در سینمای ایران که به صورت تقریبی به سه دهه می رسد؛ مورد کنکاش قرار دهیم تا در نهایت به پاسخ یک پرسش برسیم. تهمینه میلانی ماهیت سینمای ایران را تهدید می کند؟یا فرصت های جدیدی برای سینمای ایران فراهم می آورد؟ چهره زنان در غالب آثار تلویزیونی در صدا و سیمای ایران به صورت زنانی نشان داده می شود که با شوهرانشان یک زندگی عاشقانه و سراسر احترام را از سر می گذانند و در زندگی ها به درجه ای از تفاهم رسیده اند که باید تماشاگر به زندگی آنها غبطه بخورد. تا سالهای قبل، حداقل اغلب آثار تلویزیونی محدود به نمایش چنین چهره ای از زنان و زندگی ایرانی می شد تا اینکه آمار طلاق به شدت افزایش و آمار ازدواج به سرعت کاهش یافت و صدا و سیما برای بُرون رفت از یک بحران اجتماعی تصمیم گرفت دیگر منفعل عمل نکند و شاهد تغییر چهره زنان و زندگی ایرانی در آثار تلویزیونی بودیم. آثاری به نمایش درآمدند که حریم خانواده از سوی شخص سومی مورد تجاوز قرار می گرفت یا اینکه زنان طلاق گرفته را نشان می داد که در جستجوی زندگی تازه ای هستند. پخش اینگونه آثار تنها مربوط به تلویزیون ایران نمی شد و صدا و سیما با خرید آثاری از دیگر کشورها از جمله ترکیه و حتی آثار سینمایی دیگر کشورها از جمله سینمای بالیوود، سعی در بازنمایی اتفاقات روز جامعه ایران از طریق دریچه آثار دیگر کشورها داشت. اتفاقی که به سینمای ایران نیز تسری پیدا کرد. در شروع دهه 80 خورشیدی، برخی آثار با مضمون طنز از جمله “خروس جنگی” و “مردان آدم، دختران حوا” ساخته شدند که به بررسی روابط میان زنان و مردان در جامعه ای می پرداختند که در حال حرکت به سوی مدرنیته است. در سینمای ایران، همچنان شخصیت زن ها به یک نقش حامی محدود و در اغلب موارد به واکنش های منفعلانه ختم می شد. اما در برخی آثار رفته رفته به شخصیت زنان در سینمای ایران بها داده شد و آثاری همانند “سگ کشی” به نویسندگی و کارگردانی بهرام بیضایی ساخته شد که مژده شمسایی نقش اول را بر عهده داشت، می کوشید تا چک های بی محل شوهرش را بخرد و او را از بند زندان برهاند. و در اوایل دهه 80، خیانت به سینمای ایران پا گذاشت و موضوع طلاق به صورت کمرنگی در کنار موضوع خیانت در برخی آثار مطرح می شد. تا جایی که بارها در جراید مختلف، منتقدان و دست اندرکاران سینما اعتراض کردند و خواستار تغییر مضمون های ساختاری در فیلم ها شدند. در هر یک از آثار، فیلمسازان ...

ایسنتاگرام سینماخانه