رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 5 خبر


  • پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷
  • الخميس ۱۷ جماد أول ۱۴۴۰
  • 2019 Thursday 24 January

خرداد ۱۳۹۵ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

آخرین خبرها از پردیس تئاتر خاوران/ جنوب تهران تئاتری می شود

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از آخرین اقدامات انجام گرفته برای راه اندازی بزرگترین مرکز تئاتر حرفه ای ایران سخن گفت. مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه احداث بزرگترین مرکز تئاتر حرفه ای ایران در جنوب پایتخت یکی از اساسی ترین اقدامات انجام شده از سوی […]


مدیر پردیس آزادی :

میز افطاری در آزادی/ مردم تا سحر به تماشای فیلم‌ها می‌نشینند

مدیر پردیس آزادی با اشاره به قرار دادن میز افطاری جلو سینما آزادی برای استفاده روزه داران، بیان کرد مردم تا سحر به تماشای فیلم های اکران رمضان می نشینند. رضا سعیدی پور مدیر پردیس آزادی با اشاره به اجرای طرح رمضان در پردیس سینمایی آزادی، گفت: از اولین روز ماه مبارک رمضان، یک میز […]


مل گیبسون با مسیح باز می‌گردد

در حالی که فیلمنامه‌نویس فیلم «شجاع‌دل» در حال نوشتن فیلمنامه دنباله فیلم جنجالی «مصایب مسیح» است، مل گیبسون اعلام کرده آمده است تا این فیلم را بسازد. به نقل از ورگ، مل گیبسون امیدوار است بر مبنای فیلمنامه‌ای به قلم رندال والاس بار دیگر پشت دوربین قرار بگیرد تا ادامه بزرگ‌ترین فیلم دوران کاری‌اش یعنی […]


چهره‌ها با محمدعلی کلی وداع کردند/ از ویل اسمیت تا آرنولد

در مراسم وداع با محمدعلی کلی بوکسور اسطوره‌ای، جمعی از بازیگران و چهره‌‌های مشهور سینمایی و هنری و نیز ورزشکاران و سیاستمداران حضور داشتند. به نقل از آسوشیتدپرس، در این مراسم که دیروز غروب به وقت ایران شروع شد و پس از مراسم تدفین این چهره محبوب جهان به صورت خصوصی، با برنامه‌ای بزرگ با […]


لیلی رشیدی :

مایلم با «اسم» به شهرستان‌ها بروم

لیلی رشیدی که این روزها در ۲ اثر نمایشی به عنوان بازیگر حضور دارد، اظهار کرد که علاقه‌مند است نمایش «اسم» را در مقام کارگردان در شهرهای مختلف کشور به صحنه ببرد. این بازیگر تئاتر درباره فعالیت‌های خود در سال جاری  گفت: در حال حاضر در نمایش «دکلره» به کارگردانی مهدی کوشکی بازی می‌کنم. همچنین […]


«اکتبر ۱۹۴۲، پاریس» دو اجرایی می‌شود

نمایش «اکتبر ۱۹۴۲، پاریس» در روزهای پایانی اجرای خود در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صورت دو اجرایی میزبان مخاطبان خواهد بود. نمایش «اکتبر ۱۹۴۲، پاریس» نوشته میلاد حسینی و کارگردانی مسعود موسوی که از ۱۹ اردیبهشت ماه اجرای عمومی خود را در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر آغاز کرده است ۲۴ خرداد به […]


همای سعادت بر شانه «آسید کاظم» می‌نشیند/ اجرایی با دو گروه متفاوت

سعید دولتی کارگردان «آسید کاظم» با اشاره به اجرای این اثر نمایشی همزمان با ماه مبارک رمضان عنوان کرد این نمایش با دو گروه بازیگر متفاوت به صحنه می رود. سعید دولتی کارگردان تئاتر و مدیر تماشاخانه همای سعادت درباره اجرای نمایش «آسید کاظم» در این تماشاخانه گفت: نمایش «آسید کاظم» نوشته زنده یاد محمود […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

یادداشت ویژه

«بمب؛ یک عاشقانه» روایتی از جنگ و صلح

پیمان معادی در دومین تجربه فیلمسازی اش پس از برف روی کاج ها به روایتی از عشق در دل شب های پرالتهاب موشک باران تهران در نیمه دهه شصت پرداخته است. فیلم در پرداخت جزئیات  هم در روابط میان آدم ها و نیز از حیث عناصر و نشانه های مرتبط با آن موقعیت مکانی و زمانی و چینش آنها در تصاویر چیره دستانه عمل می کند و موفق می شود با حداقل مکالمه میان دو کاراکتر محوری اش یعنی ایرج (پیمان معادی) و میترا (لیلا حاتمی) دست کم تا دوسوم میانی به تمامی تماشاگران را با فضای فکری و فرهنگی حاکم بر زندگی شان آشنا سازد و همذات پنداری آن ها را در مواجهه با این رابطه زناشویی و در واقع کشف و تحلیل فقدان این رابطه جلب کند. «بمب؛ یک عاشقانه» با انتخاب شغل شخصیت مرد به عنوان ناظم مدرسه به دل مناسبات این قشر در آن سال ها و نیز نقد سیاست های حاکم بر امور آموزشی و پرورشی نیز گریزی می زند و با انتخاب لحنی درست که در مواقعی جنبه های کمدی و مطابیه آمیزمی یابد به تلطیف سختی و جدیت حاکم بر رویکردهای تربیتی آن دوران و در نگاهی وسیع تر به تعدیل میزان التهاب حاکم بر بستر اثر به واسطه سایه جنگ می پردازد. برگ برنده ی معادی در بمب نگارش فیلمنامه ای دقیق و پر از جزئیات است که با وجود قصه ای نه چندان پررنگ اما با افزودن خرده روایت هایی جذاب توانسته با رعایت معیارهای درست اجرایی چه از حیث طراحی صحنه و لباس (با بیشترین میزان تطابق با حال و هوای آن دوران  درنظر بینندگان چه مردمان آن روزگار و چه مخاطبین این زمان) و یا قاب بندی (به مدد حضور محمود کلاری) و نیز دکوپاژ فکر شده، بایسته و موقرش که حسی از سکون را آن هم در بطن فضایی پرالتهاب با هوشمندی به باور مخاطب بنشاند. رویکرد معادی در طرح و بسط تم اصلی فیلم یعنی عشق و در پیش گرفتن نگاهی موازی در شکل گیری علاقه و مهر یکی از دانش آموزان مدرسه به دختر مسافر همسایه در شب های سراسر اضطراب و نگرانی موشک باران و سکوت و سردی میان ایرج و میترا در اوج هیاهوی ساکنین ساختمان در پناه بردن به زیرزمین و بارش بی امان موشک ها و گلوله ها به روایت پارادوکسیکال جذابی می انجامد و مخاطبین را به دنبال کردن بیش از پیش آن ترغیب می نماید. فیلم هر آنچه در پرداخت شخصیت های مرد موفق و ملموس عمل می کند در شکل دهی کاراکترهای زن دچار نواقصی است. به عنوان نمونه می توان از ارائه تصویری بدیع از مدرسه و ترسیم ارتباطات مدیر و معاونین و معلمان از یک سو و نیز مناسبات تربیتی کادرآموزشی در برابردانش آموزان اشاره نمود. در حالیکه این اثر بخشی در رابطه میان میترا با یکی از شاگردانش قوت لازم را نمی یابد و فراترازسطح پیش نمی رود. «بمب؛ یک عاشقانه» در دومین گام فیلمسازی پیمان ...

تبلیغات