رفتن به بالا

اخبار سینما ، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • الخميس ۱۰ شعبان ۱۴۳۹
  • 2018 Thursday 26 April

خرداد ۱۳۹۵ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما،تئاتر و تلویزیون

آخرین خبرها از پردیس تئاتر خاوران/ جنوب تهران تئاتری می شود

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از آخرین اقدامات انجام گرفته برای راه اندازی بزرگترین مرکز تئاتر حرفه ای ایران سخن گفت. مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه احداث بزرگترین مرکز تئاتر حرفه ای ایران در جنوب پایتخت یکی از اساسی ترین اقدامات انجام شده از سوی […]


مدیر پردیس آزادی :

میز افطاری در آزادی/ مردم تا سحر به تماشای فیلم‌ها می‌نشینند

مدیر پردیس آزادی با اشاره به قرار دادن میز افطاری جلو سینما آزادی برای استفاده روزه داران، بیان کرد مردم تا سحر به تماشای فیلم های اکران رمضان می نشینند. رضا سعیدی پور مدیر پردیس آزادی با اشاره به اجرای طرح رمضان در پردیس سینمایی آزادی، گفت: از اولین روز ماه مبارک رمضان، یک میز […]


مل گیبسون با مسیح باز می‌گردد

در حالی که فیلمنامه‌نویس فیلم «شجاع‌دل» در حال نوشتن فیلمنامه دنباله فیلم جنجالی «مصایب مسیح» است، مل گیبسون اعلام کرده آمده است تا این فیلم را بسازد. به نقل از ورگ، مل گیبسون امیدوار است بر مبنای فیلمنامه‌ای به قلم رندال والاس بار دیگر پشت دوربین قرار بگیرد تا ادامه بزرگ‌ترین فیلم دوران کاری‌اش یعنی […]


چهره‌ها با محمدعلی کلی وداع کردند/ از ویل اسمیت تا آرنولد

در مراسم وداع با محمدعلی کلی بوکسور اسطوره‌ای، جمعی از بازیگران و چهره‌‌های مشهور سینمایی و هنری و نیز ورزشکاران و سیاستمداران حضور داشتند. به نقل از آسوشیتدپرس، در این مراسم که دیروز غروب به وقت ایران شروع شد و پس از مراسم تدفین این چهره محبوب جهان به صورت خصوصی، با برنامه‌ای بزرگ با […]


لیلی رشیدی :

مایلم با «اسم» به شهرستان‌ها بروم

لیلی رشیدی که این روزها در ۲ اثر نمایشی به عنوان بازیگر حضور دارد، اظهار کرد که علاقه‌مند است نمایش «اسم» را در مقام کارگردان در شهرهای مختلف کشور به صحنه ببرد. این بازیگر تئاتر درباره فعالیت‌های خود در سال جاری  گفت: در حال حاضر در نمایش «دکلره» به کارگردانی مهدی کوشکی بازی می‌کنم. همچنین […]


«اکتبر ۱۹۴۲، پاریس» دو اجرایی می‌شود

نمایش «اکتبر ۱۹۴۲، پاریس» در روزهای پایانی اجرای خود در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صورت دو اجرایی میزبان مخاطبان خواهد بود. نمایش «اکتبر ۱۹۴۲، پاریس» نوشته میلاد حسینی و کارگردانی مسعود موسوی که از ۱۹ اردیبهشت ماه اجرای عمومی خود را در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر آغاز کرده است ۲۴ خرداد به […]


همای سعادت بر شانه «آسید کاظم» می‌نشیند/ اجرایی با دو گروه متفاوت

سعید دولتی کارگردان «آسید کاظم» با اشاره به اجرای این اثر نمایشی همزمان با ماه مبارک رمضان عنوان کرد این نمایش با دو گروه بازیگر متفاوت به صحنه می رود. سعید دولتی کارگردان تئاتر و مدیر تماشاخانه همای سعادت درباره اجرای نمایش «آسید کاظم» در این تماشاخانه گفت: نمایش «آسید کاظم» نوشته زنده یاد محمود […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

یادداشت ویژه

یادداشتی بر فیلم "ظهور و سقوط یک کمپانی فیلمسازی کوچک"

و پول دغدغه تمام کمپانی های فیلم سازی جهان

مسایل اقتصادی و چالش تهیه ی بودجه ی مورد نیاز تولید فیلم و به طور کلی تهیه ی محصولات فرهنگی و هنری در بخش خصوصی، دلمشغولی امروز و اینجا نیست؛ که گودار نیز در سال 1986 آنرا دستمایه ی فیلم خود قرار داده است. به قول ایزابل جوردن صاحب کمپانی یونیفرم در فرانسه و مهمان این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر که معرفی فیلم "ظهور و سقوط یک کمپانی فیلم سازی کوچک" را در اکران نخست آن در بخش «بازسازی کلاسیک‌ها» در سی‌ و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، بر عهده داشت؛ "گدار خود نیز در سالهای پایانی کارش با این دست مشکلات دست و پنجه نرم می کرده است و بر این نکته تاکید دارد که موضوع سینما تجارت نیست ولی باید برای حفظ حیات آن همواره راهی برای پولسازی جست." وقتی ژان لوک گودار تصمیم به روایت داستانی همیشه برقرار را می کند، طبیعتاً نگاه متفاوت و منحصر به فرد او رنگ تازه ای بر موضوع تکراری آن می زند. سکانس های کوتاه و مقطع، اگر چه در ابتدا ممکن است بی ارتباط به نظر برسند ولی خیلی زود ببیننده را متوجه اشتراکی می کنند که در حقیقت نخ تسبیح پیوند دهنده ی آنهاست. همین ارتباط در شخصیت های مستقل ، با دغدغه های فردی متفاوت نیز دیده می شود که بوسیله تاثیر آنها از موضوع مورد بحث فیلم برقرار می شود و مخاطب رویکرد و چگونگی تأثیر پذیری هر شخصیت را در مواجهه با معضل بی پولی که گریبان کمپانی های فیلمسازی را گرفته شاهد خواهد بود. هر کدام از کاراکترها طلایه دار وظیفه ای حرفه ای افراد مشابه در یک گروه فیلم سازی بوده و اینکه هر کدام از آنها کدام بخش از یک پروسه ی فیلم سازی را به عهده دارند. همچنین نگاهی به اولویت های آن ها در انجام وظیفه شان دارد که نهایتاً منجر به تولید فیلم خواهد شد. با وجود دغدغه های متفاوتی که هر بخش به طور جداگانه دارد؛ می بینیم که چطور مسایل مالی و تأمین بودجه می تواند کل پروژه را تحث تأثیر قرار داده و حتی کل فعالیت ها را عقیم بگذارد. با تمام بیگانگی ای که ممکن است این فیلم برای مخاطب ایرانی داشته باشد، خاصه در صحنه های مربوط به گرفتن تست بازیگری از افراد متقاضی (بسیار متفاوت و البته جذاب است) اندک اندک با آشناتر شدن به زبان جهانی فیلم به شخصیت ها نزدیکتر شده و حس همذات پنداری در مخاطب ایجاد می شود. در جای جای دیالوگ ها جملاتی از بزرگان (سینما) نقل می شود که بر خلاف معمول که استفاده از سخنان بزرگان اغلب رنگ و بوی شعارزدگی به اثر می بخشد؛ بجا و متناسب با موقعیت استفاده شده و مصداق واقعی آن قابل درک است. به عبارت دیگر درست زمان هایی به کار برده شده که مصداق واقعی آن در حال وقوع است. نماهای بسته در فضاهای داخلی (به غیر از یک فضای خارجی که در ورودی و خروجی کمپانی ...