رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

خرداد ۱۳۹۵ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

آخرین خبرها از پردیس تئاتر خاوران/ جنوب تهران تئاتری می شود

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از آخرین اقدامات انجام گرفته برای راه اندازی بزرگترین مرکز تئاتر حرفه ای ایران سخن گفت. مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه احداث بزرگترین مرکز تئاتر حرفه ای ایران در جنوب پایتخت یکی از اساسی ترین اقدامات انجام شده از سوی […]


مدیر پردیس آزادی :

میز افطاری در آزادی/ مردم تا سحر به تماشای فیلم‌ها می‌نشینند

مدیر پردیس آزادی با اشاره به قرار دادن میز افطاری جلو سینما آزادی برای استفاده روزه داران، بیان کرد مردم تا سحر به تماشای فیلم های اکران رمضان می نشینند. رضا سعیدی پور مدیر پردیس آزادی با اشاره به اجرای طرح رمضان در پردیس سینمایی آزادی، گفت: از اولین روز ماه مبارک رمضان، یک میز […]


مل گیبسون با مسیح باز می‌گردد

در حالی که فیلمنامه‌نویس فیلم «شجاع‌دل» در حال نوشتن فیلمنامه دنباله فیلم جنجالی «مصایب مسیح» است، مل گیبسون اعلام کرده آمده است تا این فیلم را بسازد. به نقل از ورگ، مل گیبسون امیدوار است بر مبنای فیلمنامه‌ای به قلم رندال والاس بار دیگر پشت دوربین قرار بگیرد تا ادامه بزرگ‌ترین فیلم دوران کاری‌اش یعنی […]


چهره‌ها با محمدعلی کلی وداع کردند/ از ویل اسمیت تا آرنولد

در مراسم وداع با محمدعلی کلی بوکسور اسطوره‌ای، جمعی از بازیگران و چهره‌‌های مشهور سینمایی و هنری و نیز ورزشکاران و سیاستمداران حضور داشتند. به نقل از آسوشیتدپرس، در این مراسم که دیروز غروب به وقت ایران شروع شد و پس از مراسم تدفین این چهره محبوب جهان به صورت خصوصی، با برنامه‌ای بزرگ با […]


لیلی رشیدی :

مایلم با «اسم» به شهرستان‌ها بروم

لیلی رشیدی که این روزها در ۲ اثر نمایشی به عنوان بازیگر حضور دارد، اظهار کرد که علاقه‌مند است نمایش «اسم» را در مقام کارگردان در شهرهای مختلف کشور به صحنه ببرد. این بازیگر تئاتر درباره فعالیت‌های خود در سال جاری  گفت: در حال حاضر در نمایش «دکلره» به کارگردانی مهدی کوشکی بازی می‌کنم. همچنین […]


«اکتبر ۱۹۴۲، پاریس» دو اجرایی می‌شود

نمایش «اکتبر ۱۹۴۲، پاریس» در روزهای پایانی اجرای خود در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صورت دو اجرایی میزبان مخاطبان خواهد بود. نمایش «اکتبر ۱۹۴۲، پاریس» نوشته میلاد حسینی و کارگردانی مسعود موسوی که از ۱۹ اردیبهشت ماه اجرای عمومی خود را در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر آغاز کرده است ۲۴ خرداد به […]


همای سعادت بر شانه «آسید کاظم» می‌نشیند/ اجرایی با دو گروه متفاوت

سعید دولتی کارگردان «آسید کاظم» با اشاره به اجرای این اثر نمایشی همزمان با ماه مبارک رمضان عنوان کرد این نمایش با دو گروه بازیگر متفاوت به صحنه می رود. سعید دولتی کارگردان تئاتر و مدیر تماشاخانه همای سعادت درباره اجرای نمایش «آسید کاظم» در این تماشاخانه گفت: نمایش «آسید کاظم» نوشته زنده یاد محمود […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر ۱. جشنواره امسال نیز در ادامه سیاست گذارهای مسئولین فرهنگی و سینمایی با حجم بالایی از تولیدات ارگان ها و سازمان های مرتبط و غیرمرتبط سینمایی همراه بود. این موضوع از جهتی مثبت است که زمینه را برای رونق تولید و ورود سرمایه های بیشتر باز می کند و امکان حمایت به خصوص از فیلمسازان جوان را فراهم می آورد اما از طرف دیگر با مخاطراتی همراه است که ماحصل اش تولید فیلم های ضعیف و شعار گونه است که متاسفانه چند نمونه متعددش را در این دوره شاهد بودیم. لزوم نظارت دقیق و استفاده از مشاوران و ناظران کیفی خبره از جمله ضروریات این شکل از تولید در سینمای ایران است. ۲. حضور چندین فیلمساز اول که برخی از آن ها سازنده چند فیلم شاخص این دوره بودند و اضافه شدن بخش نگاه نو پس از چند سال تعطیلی، نوید بخش این موضوع است که سینمای ایران علی رغم تمام مسائل و مشکلات ریز و درشت اما همچنان پویا و خوشبختانه در حال زایش است و نسل های جدید درحال ورود به عرصه اند. ۳. با مشاهده فیلم های این دوره می توان گفت فیلمنامه همچنان چشم اسفندیار سینمای ایران به مثابه سال های قبل است. مقدمه و شروع هایی که یا بسیار کوتاه اند و یا از فرط افراط طولانی و حوصله سربر، دیالوگ هایی که کارکرد نمایشی نمی یابند، دراماتیزه نشدن مضامین، عدم پرداخت درست شخصیت ها، تحول ناگهانی کاراکتر، پایان بندی های شعاری و بسیاری معضلات دیگر از جمله نواقص فیلمنامه های این دوره بود هر چند که نمونه های موفقی همچون باغ کیانوش، پرویزخان و صبحانه بازرافه ها را هم شاهد بودیم. ۴. برنامه ریزی جشنواره از یک فشردگی نامتناسبی رنج می برد. روز اول و به دلیل ناهماهنگی های تثبیت محل برگزاری خانه جشنواره، عملاً تمام سانس ها با بیش از یک ساعت تاخیر همراه بود. این موضوع هر چند در روزهای دیگر حل شد و سانس ها راس ساعت آغاز گردید اما مسئله ای دیگر پدیدار گشت و آن فشرده سازی زمان نشست ها بود که علی رغم تلاش مجری بازهم بسیاری سوالات خبرنگاران مجالی جهت طرح شدن نمی یافت که دلیل آن کاهش تعداد روزهای نمایش فیلم ها به ۹ روز بود که علت آن مبهم است! ۵ .با اعلام نام کاندیداها طبق سنوات قبلی باز هم تعجب حضور برخی نام ها در فهرست و نیز غیبت تعدادی دیگر شگفتی ساز شد کما اینکه این موضوع در زمینه اعلام اسامی فیلم ها نیز وجود داشت و حتی تا میانه های جشنواره نیز باکشمش بر سر حضور و عدم حضور یک فیلم در بخش سودای سیمرغ امتداد داشت. اگرچه داوری امری سلیقه ای است و تغییر یک یا چند نام هیئت داوران می تواند باعث تفاوت در آرا گردد اما نباید از نظر دور داشت که به همان نسبت نیز می بایست سنجه های فنی و هنری را نیز از خروجی هر ترکیب ...