رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷
  • السبت ۸ ربيع أول ۱۴۴۰
  • 2018 Saturday 17 November

خرداد ۱۳۹۵ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

آخرین خبرها از پردیس تئاتر خاوران/ جنوب تهران تئاتری می شود

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از آخرین اقدامات انجام گرفته برای راه اندازی بزرگترین مرکز تئاتر حرفه ای ایران سخن گفت. مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه احداث بزرگترین مرکز تئاتر حرفه ای ایران در جنوب پایتخت یکی از اساسی ترین اقدامات انجام شده از سوی […]


مدیر پردیس آزادی :

میز افطاری در آزادی/ مردم تا سحر به تماشای فیلم‌ها می‌نشینند

مدیر پردیس آزادی با اشاره به قرار دادن میز افطاری جلو سینما آزادی برای استفاده روزه داران، بیان کرد مردم تا سحر به تماشای فیلم های اکران رمضان می نشینند. رضا سعیدی پور مدیر پردیس آزادی با اشاره به اجرای طرح رمضان در پردیس سینمایی آزادی، گفت: از اولین روز ماه مبارک رمضان، یک میز […]


مل گیبسون با مسیح باز می‌گردد

در حالی که فیلمنامه‌نویس فیلم «شجاع‌دل» در حال نوشتن فیلمنامه دنباله فیلم جنجالی «مصایب مسیح» است، مل گیبسون اعلام کرده آمده است تا این فیلم را بسازد. به نقل از ورگ، مل گیبسون امیدوار است بر مبنای فیلمنامه‌ای به قلم رندال والاس بار دیگر پشت دوربین قرار بگیرد تا ادامه بزرگ‌ترین فیلم دوران کاری‌اش یعنی […]


چهره‌ها با محمدعلی کلی وداع کردند/ از ویل اسمیت تا آرنولد

در مراسم وداع با محمدعلی کلی بوکسور اسطوره‌ای، جمعی از بازیگران و چهره‌‌های مشهور سینمایی و هنری و نیز ورزشکاران و سیاستمداران حضور داشتند. به نقل از آسوشیتدپرس، در این مراسم که دیروز غروب به وقت ایران شروع شد و پس از مراسم تدفین این چهره محبوب جهان به صورت خصوصی، با برنامه‌ای بزرگ با […]


لیلی رشیدی :

مایلم با «اسم» به شهرستان‌ها بروم

لیلی رشیدی که این روزها در ۲ اثر نمایشی به عنوان بازیگر حضور دارد، اظهار کرد که علاقه‌مند است نمایش «اسم» را در مقام کارگردان در شهرهای مختلف کشور به صحنه ببرد. این بازیگر تئاتر درباره فعالیت‌های خود در سال جاری  گفت: در حال حاضر در نمایش «دکلره» به کارگردانی مهدی کوشکی بازی می‌کنم. همچنین […]


«اکتبر ۱۹۴۲، پاریس» دو اجرایی می‌شود

نمایش «اکتبر ۱۹۴۲، پاریس» در روزهای پایانی اجرای خود در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صورت دو اجرایی میزبان مخاطبان خواهد بود. نمایش «اکتبر ۱۹۴۲، پاریس» نوشته میلاد حسینی و کارگردانی مسعود موسوی که از ۱۹ اردیبهشت ماه اجرای عمومی خود را در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر آغاز کرده است ۲۴ خرداد به […]


همای سعادت بر شانه «آسید کاظم» می‌نشیند/ اجرایی با دو گروه متفاوت

سعید دولتی کارگردان «آسید کاظم» با اشاره به اجرای این اثر نمایشی همزمان با ماه مبارک رمضان عنوان کرد این نمایش با دو گروه بازیگر متفاوت به صحنه می رود. سعید دولتی کارگردان تئاتر و مدیر تماشاخانه همای سعادت درباره اجرای نمایش «آسید کاظم» در این تماشاخانه گفت: نمایش «آسید کاظم» نوشته زنده یاد محمود […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

یادداشت ویژه

خانم یایا به سینمای ایران بدهکار نیست!

خانم یایا فیلم پرانتقاد عبدالرضا کاهانی این روزها در سینماهای کشور در حال اکران است. نظرات مخاطبان در شبکه های اجتماعی و موج انتقاداتی که به بازیگران و کارگردان فیلم شده است واکنش های مختلفی از سوی عوامل فیلم نیز به دنبال داشته است. حمید فرخ نژاد با دو پست مختلف در صفحه اینستاگرامش به انتقدادها واکنش نشان داده است. در اولین پست در روزهای اولیه اکران فیلم چنین  نتیجه گیری می کند که این فیلم طنز نبوده و توقع طنز برای مخاطب موجبات نارضایتی را برای تماشاگر به وجود آورده است و البته اشاره می کند که متاسفانه بدلیل نوع تبلیغات، توقع فیلم طنز برای مخاطب به وجود آمده است. سوال اینجاست که مسئولیت نوع تبلیغات به عهده مخاطب است یا عوامل سازنده فیلم؟ آیا وقتی تمام عناصر تبلیغاتی از صدای نریتور تا صحنه های انتخاب شده برای تیزر، موسیقی و دیالوگ ها ساختار طنز دارد مخاطب نباید توقع فیلم طنز داشته باشد؟ فرخ نژاد در پست دوم این فیلم را نو و تجربه گرایانه معرفی کرده و عنوان می کند فیلمهای با رویکرد خاص نباید در سینمای رایج اکران شوند و جاهایی مانند سینمای هنر و تجربه با تماشاگران خاص برای این قبیل فیلمها مناسبتر است و البته اشاره می کند که اکران نامناسب ربطی به خود فیلم و عوامل سازنده آن ندارد. سوال اینجاست که آیا عوامل سازنده فیلم هم پیشنهاد اکران در سینمای هنر و تجربه را مطرح کرده بودند یا هدف آنها اکران در سینمای رایج بوده است؟ آیا در صورت اکران در سینمای هنر و تجربه این فیلم مورد توجه مثبت مخاطبان خاص قرار می گرفت؟   آیا مخاطبی که بارها از بازی رضا عطاران، حمید فرخ نژاد و امین حیایی در پرده سینما لذت برده است نباید انتظار بازی خوب از آنها داشته باشد؟ آیا مخاطبی که سینمای کاهانی را با "اسب حیوان نجیبی است"، "هیچ" و "بیست" دوست دارد نباید انتظار فیلمی قابل قبول از کارگردان داشته باشد؟ اینکه تاکید می شود فیلم کمدی نیست می تواند نشان دهنده این باشد که کارگردان قصد ساخت فیلمی اجتماعی سیاسی داشته است که در پس اتفاقات فیلم پیامهای اجتماعی سیاسی را به مخاطب متنقل کند اما چه میزان فیلمساز در این هدف موفق بوده است حائز اهمیت است. اینکه تعدادی از مخاطبان فیلم تصمیم به ترک سالن می گیرند و نارضیاتی عموم مخاطبانی که فیلم را کامل تماشا کرده اند می تواند مورد توجه عوامل فیلم قرار گیرد. مخاطب، خانم یایا و بازیگرش را نمی شناسد. خانم یایا به سینمای ایران بدهکار نیست. اما وقت مخاطبی که شما عوامل اصلی فیلم را می شناسد و به اعتبار شما به سینما آمده است ارزشمند است. شما به مخاطب و سینمای ایران بدهکارید. سینماخانه/ حامد بهجتی

تبلیغات