رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

تیر ۱۳۹۵ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

«سقراط» باز هم به تالار وحدت می‌رود

مشاور اجرایی هنرهای نمایشی بنیاد فرهنگی هنری رودکی درباره تغییر اجراهای تالار وحدت اظهار کرد که برخی آثار مدنظر برای اجرا در این تالار به تئاتر شهر منتقل شدند. رضا دادویی که پیش از این از حضور و اجرای هنرمندانی چون محمد رحمانیان، رضا ثروتی و فرهاد آییش در تالار وحدت خبر داده بود درباره […]


آغاز اجرای«سه خواهر و دیگران» از ۳ مرداد/ پوستر اولیه رونمایی شد

نمایش «سه خواهر و دیگران» به کارگردانی حمید امجد و تهیه کنندگی سعیده آبشناسان از ۳ مردادماه اجرای عمومی خود را آغاز می‌کند.  پیش فروش نمایش «سه خواهر و دیگران» به کارگردانی حمید امجد و تهیه کنندگی سعیده آبشناسان از چهارشنبه ۲۳ تیرماه آغاز شده است. این نمایش از ۳ مرداد ساعت ۱۹:۳۰ در تئاتر […]


آثار شرکت کننده در دومین یادنامه استادمحمد معرفی شدند

بنیاد محمود استادمحمد گروه‌های منتخب نمایشنامه‌خوانی یادنامه استادمحمد را معرفی کرد. دومین یادنامه محمود استادمحمد، همزمان با سومین سالگرد درگذشت این نمایشنامه‌نویس ایرانی و با هدف آشنایی نسل جوان با دستاوردهای نمایشی او برگزار خواهد شد. پس از انتشار فراخوان نمایشنامه‌خوانی در خردادماه گذشته، ۲۸ درخواست از سراسر ایران به بنیاد محمود استادمحمد ارسال شد […]


«کمپ ایکس ری» وارد شبکه نمایش خانگی شد

نسخه دوبله فیلم «کمپ ایکس‌ری» با بازی پیمان معادی و کریستین استوارت در شبکه نمایش خانگی عرضه شد. نسخه دوبله فیلم «کمپ ایکس‌ری» با بازی پیمان معادی و کریستین استوارت که اکتبر ۲۰۱۴ روی پرده سینماهای امریکا رفته بود از امروز ۲۳ تیرماه در شبکه نمایش خانگی عرضه شد. «کمپ ایکس‌ری» اولین فیلم یک کارگردان […]


مهرجویی پزشکان را مسئول مرگ کیارستمی دانست/ گوهری که در خاک رفت

راسم یادبود زنده یاد عباس کیارستمی در حالی برگزار شد که فضای حزن آلودی حاکم بود و سخنان داریوش مهرجویی در انتقاد از پزشکان این کارگردان فقید مراسم را تحت تاثیر قرار داد. عصر امروز سه شنبه ۲۲ تیر ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراسم یادبود عباس کیارستمی برگزار شد که علی […]


اجرای نمایشی با بازی ۲۵ میانسال ۵۰ تا ۸۴ ساله

«من، تو، ما، شما» به نویسندگی و کارگردانی راضیه رفیع‌زاده از ۱۵ تیرماه در تماشاخانه مشایخی روی صحنه رفته است. نمایش «من، تو، ما، شما» به نویسندگی و کارگردانی راضیه رفیع‌زاده که از ۱۵ تیرماه در تماشاخانه مشایخی روی صحنه رفته از به هم پیوستن چند موقعیت کوتاه که هرکدام بخشی از یک شعر ملی […]


یک خواننده به جمع بازیگران فیلم جدید وودی آلن پیوست

به نقل از اسکرین دیلی، جاستین تیمبرلیک، جونو تمپل و جیمز بلوشی به فیلم جدید وودی آلن ملحق شدند. این سه اعلام کردند در فیلم بعدی آلن که پاییز در نیویورک فیلمبرداری می‌شود، جلوی دوربین می‌روند. کیت وینسلت پیش از این به عنوان بازیگر این فیلم فعلا بی‌نام معرفی شده بود. لتی آرونسون همکاری همیشگی […]


برای درگذشت عباس کیارستمی

« زندگی اش و دیگر هیچ مرثیه ای برای یک دوست: عباس کیارستمی از وقتی عکس اش را در بستر بیماری دیدم دلم گرفت. هی این دست و آن دست کردم که چیزی برایش بنویسم و به او بگویم بمان رئیس. جا نزن. بمان باز فیلم بساز، تا نقد کنم. تو تنها فیلمساز جشنواره ای ما […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر ۱. جشنواره امسال نیز در ادامه سیاست گذارهای مسئولین فرهنگی و سینمایی با حجم بالایی از تولیدات ارگان ها و سازمان های مرتبط و غیرمرتبط سینمایی همراه بود. این موضوع از جهتی مثبت است که زمینه را برای رونق تولید و ورود سرمایه های بیشتر باز می کند و امکان حمایت به خصوص از فیلمسازان جوان را فراهم می آورد اما از طرف دیگر با مخاطراتی همراه است که ماحصل اش تولید فیلم های ضعیف و شعار گونه است که متاسفانه چند نمونه متعددش را در این دوره شاهد بودیم. لزوم نظارت دقیق و استفاده از مشاوران و ناظران کیفی خبره از جمله ضروریات این شکل از تولید در سینمای ایران است. ۲. حضور چندین فیلمساز اول که برخی از آن ها سازنده چند فیلم شاخص این دوره بودند و اضافه شدن بخش نگاه نو پس از چند سال تعطیلی، نوید بخش این موضوع است که سینمای ایران علی رغم تمام مسائل و مشکلات ریز و درشت اما همچنان پویا و خوشبختانه در حال زایش است و نسل های جدید درحال ورود به عرصه اند. ۳. با مشاهده فیلم های این دوره می توان گفت فیلمنامه همچنان چشم اسفندیار سینمای ایران به مثابه سال های قبل است. مقدمه و شروع هایی که یا بسیار کوتاه اند و یا از فرط افراط طولانی و حوصله سربر، دیالوگ هایی که کارکرد نمایشی نمی یابند، دراماتیزه نشدن مضامین، عدم پرداخت درست شخصیت ها، تحول ناگهانی کاراکتر، پایان بندی های شعاری و بسیاری معضلات دیگر از جمله نواقص فیلمنامه های این دوره بود هر چند که نمونه های موفقی همچون باغ کیانوش، پرویزخان و صبحانه بازرافه ها را هم شاهد بودیم. ۴. برنامه ریزی جشنواره از یک فشردگی نامتناسبی رنج می برد. روز اول و به دلیل ناهماهنگی های تثبیت محل برگزاری خانه جشنواره، عملاً تمام سانس ها با بیش از یک ساعت تاخیر همراه بود. این موضوع هر چند در روزهای دیگر حل شد و سانس ها راس ساعت آغاز گردید اما مسئله ای دیگر پدیدار گشت و آن فشرده سازی زمان نشست ها بود که علی رغم تلاش مجری بازهم بسیاری سوالات خبرنگاران مجالی جهت طرح شدن نمی یافت که دلیل آن کاهش تعداد روزهای نمایش فیلم ها به ۹ روز بود که علت آن مبهم است! ۵ .با اعلام نام کاندیداها طبق سنوات قبلی باز هم تعجب حضور برخی نام ها در فهرست و نیز غیبت تعدادی دیگر شگفتی ساز شد کما اینکه این موضوع در زمینه اعلام اسامی فیلم ها نیز وجود داشت و حتی تا میانه های جشنواره نیز باکشمش بر سر حضور و عدم حضور یک فیلم در بخش سودای سیمرغ امتداد داشت. اگرچه داوری امری سلیقه ای است و تغییر یک یا چند نام هیئت داوران می تواند باعث تفاوت در آرا گردد اما نباید از نظر دور داشت که به همان نسبت نیز می بایست سنجه های فنی و هنری را نیز از خروجی هر ترکیب ...