رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 5 خبر


  • پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷
  • الخميس ۱۷ جماد أول ۱۴۴۰
  • 2019 Thursday 24 January

تیر ۱۳۹۵ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

«سقراط» باز هم به تالار وحدت می‌رود

مشاور اجرایی هنرهای نمایشی بنیاد فرهنگی هنری رودکی درباره تغییر اجراهای تالار وحدت اظهار کرد که برخی آثار مدنظر برای اجرا در این تالار به تئاتر شهر منتقل شدند. رضا دادویی که پیش از این از حضور و اجرای هنرمندانی چون محمد رحمانیان، رضا ثروتی و فرهاد آییش در تالار وحدت خبر داده بود درباره […]


آغاز اجرای«سه خواهر و دیگران» از ۳ مرداد/ پوستر اولیه رونمایی شد

نمایش «سه خواهر و دیگران» به کارگردانی حمید امجد و تهیه کنندگی سعیده آبشناسان از ۳ مردادماه اجرای عمومی خود را آغاز می‌کند.  پیش فروش نمایش «سه خواهر و دیگران» به کارگردانی حمید امجد و تهیه کنندگی سعیده آبشناسان از چهارشنبه ۲۳ تیرماه آغاز شده است. این نمایش از ۳ مرداد ساعت ۱۹:۳۰ در تئاتر […]


آثار شرکت کننده در دومین یادنامه استادمحمد معرفی شدند

بنیاد محمود استادمحمد گروه‌های منتخب نمایشنامه‌خوانی یادنامه استادمحمد را معرفی کرد. دومین یادنامه محمود استادمحمد، همزمان با سومین سالگرد درگذشت این نمایشنامه‌نویس ایرانی و با هدف آشنایی نسل جوان با دستاوردهای نمایشی او برگزار خواهد شد. پس از انتشار فراخوان نمایشنامه‌خوانی در خردادماه گذشته، ۲۸ درخواست از سراسر ایران به بنیاد محمود استادمحمد ارسال شد […]


«کمپ ایکس ری» وارد شبکه نمایش خانگی شد

نسخه دوبله فیلم «کمپ ایکس‌ری» با بازی پیمان معادی و کریستین استوارت در شبکه نمایش خانگی عرضه شد. نسخه دوبله فیلم «کمپ ایکس‌ری» با بازی پیمان معادی و کریستین استوارت که اکتبر ۲۰۱۴ روی پرده سینماهای امریکا رفته بود از امروز ۲۳ تیرماه در شبکه نمایش خانگی عرضه شد. «کمپ ایکس‌ری» اولین فیلم یک کارگردان […]


مهرجویی پزشکان را مسئول مرگ کیارستمی دانست/ گوهری که در خاک رفت

راسم یادبود زنده یاد عباس کیارستمی در حالی برگزار شد که فضای حزن آلودی حاکم بود و سخنان داریوش مهرجویی در انتقاد از پزشکان این کارگردان فقید مراسم را تحت تاثیر قرار داد. عصر امروز سه شنبه ۲۲ تیر ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراسم یادبود عباس کیارستمی برگزار شد که علی […]


اجرای نمایشی با بازی ۲۵ میانسال ۵۰ تا ۸۴ ساله

«من، تو، ما، شما» به نویسندگی و کارگردانی راضیه رفیع‌زاده از ۱۵ تیرماه در تماشاخانه مشایخی روی صحنه رفته است. نمایش «من، تو، ما، شما» به نویسندگی و کارگردانی راضیه رفیع‌زاده که از ۱۵ تیرماه در تماشاخانه مشایخی روی صحنه رفته از به هم پیوستن چند موقعیت کوتاه که هرکدام بخشی از یک شعر ملی […]


یک خواننده به جمع بازیگران فیلم جدید وودی آلن پیوست

به نقل از اسکرین دیلی، جاستین تیمبرلیک، جونو تمپل و جیمز بلوشی به فیلم جدید وودی آلن ملحق شدند. این سه اعلام کردند در فیلم بعدی آلن که پاییز در نیویورک فیلمبرداری می‌شود، جلوی دوربین می‌روند. کیت وینسلت پیش از این به عنوان بازیگر این فیلم فعلا بی‌نام معرفی شده بود. لتی آرونسون همکاری همیشگی […]


برای درگذشت عباس کیارستمی

« زندگی اش و دیگر هیچ مرثیه ای برای یک دوست: عباس کیارستمی از وقتی عکس اش را در بستر بیماری دیدم دلم گرفت. هی این دست و آن دست کردم که چیزی برایش بنویسم و به او بگویم بمان رئیس. جا نزن. بمان باز فیلم بساز، تا نقد کنم. تو تنها فیلمساز جشنواره ای ما […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

یادداشت ویژه

«بمب؛ یک عاشقانه» روایتی از جنگ و صلح

پیمان معادی در دومین تجربه فیلمسازی اش پس از برف روی کاج ها به روایتی از عشق در دل شب های پرالتهاب موشک باران تهران در نیمه دهه شصت پرداخته است. فیلم در پرداخت جزئیات  هم در روابط میان آدم ها و نیز از حیث عناصر و نشانه های مرتبط با آن موقعیت مکانی و زمانی و چینش آنها در تصاویر چیره دستانه عمل می کند و موفق می شود با حداقل مکالمه میان دو کاراکتر محوری اش یعنی ایرج (پیمان معادی) و میترا (لیلا حاتمی) دست کم تا دوسوم میانی به تمامی تماشاگران را با فضای فکری و فرهنگی حاکم بر زندگی شان آشنا سازد و همذات پنداری آن ها را در مواجهه با این رابطه زناشویی و در واقع کشف و تحلیل فقدان این رابطه جلب کند. «بمب؛ یک عاشقانه» با انتخاب شغل شخصیت مرد به عنوان ناظم مدرسه به دل مناسبات این قشر در آن سال ها و نیز نقد سیاست های حاکم بر امور آموزشی و پرورشی نیز گریزی می زند و با انتخاب لحنی درست که در مواقعی جنبه های کمدی و مطابیه آمیزمی یابد به تلطیف سختی و جدیت حاکم بر رویکردهای تربیتی آن دوران و در نگاهی وسیع تر به تعدیل میزان التهاب حاکم بر بستر اثر به واسطه سایه جنگ می پردازد. برگ برنده ی معادی در بمب نگارش فیلمنامه ای دقیق و پر از جزئیات است که با وجود قصه ای نه چندان پررنگ اما با افزودن خرده روایت هایی جذاب توانسته با رعایت معیارهای درست اجرایی چه از حیث طراحی صحنه و لباس (با بیشترین میزان تطابق با حال و هوای آن دوران  درنظر بینندگان چه مردمان آن روزگار و چه مخاطبین این زمان) و یا قاب بندی (به مدد حضور محمود کلاری) و نیز دکوپاژ فکر شده، بایسته و موقرش که حسی از سکون را آن هم در بطن فضایی پرالتهاب با هوشمندی به باور مخاطب بنشاند. رویکرد معادی در طرح و بسط تم اصلی فیلم یعنی عشق و در پیش گرفتن نگاهی موازی در شکل گیری علاقه و مهر یکی از دانش آموزان مدرسه به دختر مسافر همسایه در شب های سراسر اضطراب و نگرانی موشک باران و سکوت و سردی میان ایرج و میترا در اوج هیاهوی ساکنین ساختمان در پناه بردن به زیرزمین و بارش بی امان موشک ها و گلوله ها به روایت پارادوکسیکال جذابی می انجامد و مخاطبین را به دنبال کردن بیش از پیش آن ترغیب می نماید. فیلم هر آنچه در پرداخت شخصیت های مرد موفق و ملموس عمل می کند در شکل دهی کاراکترهای زن دچار نواقصی است. به عنوان نمونه می توان از ارائه تصویری بدیع از مدرسه و ترسیم ارتباطات مدیر و معاونین و معلمان از یک سو و نیز مناسبات تربیتی کادرآموزشی در برابردانش آموزان اشاره نمود. در حالیکه این اثر بخشی در رابطه میان میترا با یکی از شاگردانش قوت لازم را نمی یابد و فراترازسطح پیش نمی رود. «بمب؛ یک عاشقانه» در دومین گام فیلمسازی پیمان ...

تبلیغات