رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

مرداد ۱۳۹۵ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

وحید جلیلوند «بدون تاریخ، بدون امضاء» را کلید زد

فیلمبرداری «بدون تاریخ، بدون امضاء» دومین تجربه کارگردانی وحید جلیلوند، ۲۴ مرداد همزمان با میلاد علی ابن موسی‌الرضا کلید خورد. این فیلم در مکانی در میرداماد کلید خورد و در اولین پلان امیر آقایی در نقش یکی از پزشکان پزشکی قانونی مقابل دوربین مرتضی پورصمدی رفت. این فیلم با فیلمنامه‌ای نوشته علی زرنگار و وحید […]


«زاپاس» در دُبی به نمایش در می‌آید

باشگاه ایرانیان دبی اقدام به نمایش فیلم سینمایی «زاپاس» به کارگردانی برزو نیک نژاد کرد. باشگاه ایرانیان دّبی با حدود پنجاه سال سابقه در کنار سایر فعالیت ها، همزمان با سینماهای داخل کشور اقدام به نمایش تازه ترین آثار برگزیده سینمای ایران می کند و در تازه ترین برنامه نمایش فیلم این باشگاه، کمدی «زاپاس» […]


فیلمی به نام «بازیکن شماره یک آماده»

اسپیلبرگ فیلم بعدی را در بیرمنگام می‌سازد/ اتفاقاتی در سال ۲۰۴۵

استیون اسپیلبرگ فیلم بعدی‌اش با عنوان «بازیکن شماره یک آماده» را در بیرمنگام فیلمبرداری می‌کند. به نقل از آسوشیتدپرس، این فیلم که اقتباسی علمی-تخیلی است در بیرمنگام ساخته می شود و اسپیلبرگ یک هفته در این شهر خواهد بود. بنا بر گزارش‌ها این فیلمساز مشهور برنده اسکار در حال رفتن به بیرمنگام است تا این […]


حمله رابرت دنیرو به دونالد ترامپ/ او کاملا دیوانه است

رابرت دنیرو بازیگر آمریکایی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان برای ریاست جمهوری آمریکا را کاملا دیوانه خواند. به نقل از تلگراف، رابرت دنیرو دونالد ترامپ را کاملا دیوانه خواند و او را باشخصیت اصلی «راننده تاکسی» مقایسه کرد و گفت او چیزی از تراویس بیکل کم ندارد. این شخصیت که معلولیت ذهنی دارد در فیلم مشهور […]


نمایش «انسانم آرزوست» دو اجرایی شد

نمایش «انسانم آرزوست» نوشته و کار داود فتحعلی بیگی پنجشنبه و جمعه ۳۰ و ۳۱ مرداد ساعت ۱۷ و ۱۹:۳۰ اجرا می‌شود. «انسانم آرزوست» تازه ترین اثر داود فتحعلی بیگی رویکردی امروزی و نگاهی اجتماعی دارد. این نمایش اجرای خود را از ۱۰ مرداد آغاز کرده است و تا کنون ۱۶ اجرا را پشت سر […]


«می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» بازیگرانش را شناخت/ اجرا در وحدت

نمایش «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» به کارگردانی همایون غنی‌زاده از ۲۵ مهرماه در تالار وحدت به صحنه می‌رود. همایون غنی‌زاده قصد دارد در جدیدترین تجربه کارگردانی خود در عرصه تئاتر، نمایش «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» را از اواخر مهرماه در تالار وحدت روی صحنه ببرد. این نمایش که نویسندگی آن نیز بر عهده غنی‌زاده بوده، با نگاهی […]


نمایش سه خواهر و دیگران در تئاتر شهر

نمایش «سه خواهر و دیگران» به نویسندگی و کارگردانی حمید امجد و تهیه کنندگی سعیده آبشناسان و با بازی افشین هاشمی، ریحانه سلامت، معصومه رحمانی، مارال آتشی، رامین سیاردشتی، علیرضا ناصحی، داریوش موفق، محسن حسینی، پیام امیر عبدالهیان، سام کبودوند، بهنوش بختیاری و جمشید جهان زاده در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر در حال اجراست. […]


بهروز افخمی :

بدبینی ام به «کن» اندازه خوشبینان جشنواره نیست

بهروز افخمی کارگردان سینما گفت: من به اندازه کسانی که به جشنواره فیلم کن خوشبین هستند بدبین نیستم. این کارگردان سینمای ایران شنبه شب که برای شرکت در نشست نقد و بررسی فیلم «گاوخونی» به همراه علی معلم، تهیه کننده در سینما هنر و تجربه سخن می گفت، در پاسخ به یکی از حاضران در […]


وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران:

نتیجه پرونده پزشکی عباس کیارستمی به زودی اطلاع رسانی می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون وزیر بهداشت و سلامت وزیر بهداشت درباره آخرین وضعیت پرونده زنده یاد عباس کیارستمی گفتند. علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم بزرگداشت زنده یاد کلانتری در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پرونده پزشکی زنده یاد کیارستمی گفت: می دانم کمیته پزشکی متشکل از نمایندگان سازمان […]


مراسم تجلیل از ۵ تن از هنرمندان کشور برگزار شد

مراسم تجلیل از رضا میرکریمی، کیانوش عیاری، شهاب حسینی، نیوشا توکلیان و داریوش مهرجویی برگزار شد. شنبه ۱۶ مرداد ماه مراسم رونمایی از سایت باشگاه هواداران هنر ایران و تقدیر از هنرمندانی چون رضا میرکریمی، کیانوش عیاری، شهاب حسینی، نیوشا توکلیان و داریوش مهرجویی در محل خانه همایش برگزار شد. در ابتدای این مراسم لیلی […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر ۱. جشنواره امسال نیز در ادامه سیاست گذارهای مسئولین فرهنگی و سینمایی با حجم بالایی از تولیدات ارگان ها و سازمان های مرتبط و غیرمرتبط سینمایی همراه بود. این موضوع از جهتی مثبت است که زمینه را برای رونق تولید و ورود سرمایه های بیشتر باز می کند و امکان حمایت به خصوص از فیلمسازان جوان را فراهم می آورد اما از طرف دیگر با مخاطراتی همراه است که ماحصل اش تولید فیلم های ضعیف و شعار گونه است که متاسفانه چند نمونه متعددش را در این دوره شاهد بودیم. لزوم نظارت دقیق و استفاده از مشاوران و ناظران کیفی خبره از جمله ضروریات این شکل از تولید در سینمای ایران است. ۲. حضور چندین فیلمساز اول که برخی از آن ها سازنده چند فیلم شاخص این دوره بودند و اضافه شدن بخش نگاه نو پس از چند سال تعطیلی، نوید بخش این موضوع است که سینمای ایران علی رغم تمام مسائل و مشکلات ریز و درشت اما همچنان پویا و خوشبختانه در حال زایش است و نسل های جدید درحال ورود به عرصه اند. ۳. با مشاهده فیلم های این دوره می توان گفت فیلمنامه همچنان چشم اسفندیار سینمای ایران به مثابه سال های قبل است. مقدمه و شروع هایی که یا بسیار کوتاه اند و یا از فرط افراط طولانی و حوصله سربر، دیالوگ هایی که کارکرد نمایشی نمی یابند، دراماتیزه نشدن مضامین، عدم پرداخت درست شخصیت ها، تحول ناگهانی کاراکتر، پایان بندی های شعاری و بسیاری معضلات دیگر از جمله نواقص فیلمنامه های این دوره بود هر چند که نمونه های موفقی همچون باغ کیانوش، پرویزخان و صبحانه بازرافه ها را هم شاهد بودیم. ۴. برنامه ریزی جشنواره از یک فشردگی نامتناسبی رنج می برد. روز اول و به دلیل ناهماهنگی های تثبیت محل برگزاری خانه جشنواره، عملاً تمام سانس ها با بیش از یک ساعت تاخیر همراه بود. این موضوع هر چند در روزهای دیگر حل شد و سانس ها راس ساعت آغاز گردید اما مسئله ای دیگر پدیدار گشت و آن فشرده سازی زمان نشست ها بود که علی رغم تلاش مجری بازهم بسیاری سوالات خبرنگاران مجالی جهت طرح شدن نمی یافت که دلیل آن کاهش تعداد روزهای نمایش فیلم ها به ۹ روز بود که علت آن مبهم است! ۵ .با اعلام نام کاندیداها طبق سنوات قبلی باز هم تعجب حضور برخی نام ها در فهرست و نیز غیبت تعدادی دیگر شگفتی ساز شد کما اینکه این موضوع در زمینه اعلام اسامی فیلم ها نیز وجود داشت و حتی تا میانه های جشنواره نیز باکشمش بر سر حضور و عدم حضور یک فیلم در بخش سودای سیمرغ امتداد داشت. اگرچه داوری امری سلیقه ای است و تغییر یک یا چند نام هیئت داوران می تواند باعث تفاوت در آرا گردد اما نباید از نظر دور داشت که به همان نسبت نیز می بایست سنجه های فنی و هنری را نیز از خروجی هر ترکیب ...