رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷
  • السبت ۸ ربيع أول ۱۴۴۰
  • 2018 Saturday 17 November

شهریور ۱۳۹۵ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

اسامی برگزیدگان هجدهمین جشن سینمای ایران

شامگاه دوشنبه ۲۲ شهریور ماه مراسم هجدهمین جشن خانه سینما با حضور هنرمندان و اصحاب رسانه در میدان مشق برگزار شد. برگزیدگان هجدهمین جشن خانه سینما به شرح زیر است: جایزه بهترین عکس: محمد بدرلو برای فیلم اعترافات ذهن خطرناک من تندیس بهترین جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان برای فیلم ایستاده در غبار تندیس بهترین […]


«همسایه ها» عید غدیر کلید می‌خورد/ اسامی کامل بازیگران

سریال «همسایه ها» همزمان با عید غدیر خم کلید می خورد و جواد رضوی، مهران غفوریان، سیروس گرجستانی و بهاره رهنما در این مجموعه بازی می کنند. تصویربرداری سریال «همسایه ها» به کارگردانی آرش معیریان و تهیه کنندگی علیرضا سبط احمدی محصول گروه فیلم و سریال شبکه دو در ۴۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای مصادف […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

یادداشت ویژه

خانم یایا به سینمای ایران بدهکار نیست!

خانم یایا فیلم پرانتقاد عبدالرضا کاهانی این روزها در سینماهای کشور در حال اکران است. نظرات مخاطبان در شبکه های اجتماعی و موج انتقاداتی که به بازیگران و کارگردان فیلم شده است واکنش های مختلفی از سوی عوامل فیلم نیز به دنبال داشته است. حمید فرخ نژاد با دو پست مختلف در صفحه اینستاگرامش به انتقدادها واکنش نشان داده است. در اولین پست در روزهای اولیه اکران فیلم چنین  نتیجه گیری می کند که این فیلم طنز نبوده و توقع طنز برای مخاطب موجبات نارضایتی را برای تماشاگر به وجود آورده است و البته اشاره می کند که متاسفانه بدلیل نوع تبلیغات، توقع فیلم طنز برای مخاطب به وجود آمده است. سوال اینجاست که مسئولیت نوع تبلیغات به عهده مخاطب است یا عوامل سازنده فیلم؟ آیا وقتی تمام عناصر تبلیغاتی از صدای نریتور تا صحنه های انتخاب شده برای تیزر، موسیقی و دیالوگ ها ساختار طنز دارد مخاطب نباید توقع فیلم طنز داشته باشد؟ فرخ نژاد در پست دوم این فیلم را نو و تجربه گرایانه معرفی کرده و عنوان می کند فیلمهای با رویکرد خاص نباید در سینمای رایج اکران شوند و جاهایی مانند سینمای هنر و تجربه با تماشاگران خاص برای این قبیل فیلمها مناسبتر است و البته اشاره می کند که اکران نامناسب ربطی به خود فیلم و عوامل سازنده آن ندارد. سوال اینجاست که آیا عوامل سازنده فیلم هم پیشنهاد اکران در سینمای هنر و تجربه را مطرح کرده بودند یا هدف آنها اکران در سینمای رایج بوده است؟ آیا در صورت اکران در سینمای هنر و تجربه این فیلم مورد توجه مثبت مخاطبان خاص قرار می گرفت؟   آیا مخاطبی که بارها از بازی رضا عطاران، حمید فرخ نژاد و امین حیایی در پرده سینما لذت برده است نباید انتظار بازی خوب از آنها داشته باشد؟ آیا مخاطبی که سینمای کاهانی را با "اسب حیوان نجیبی است"، "هیچ" و "بیست" دوست دارد نباید انتظار فیلمی قابل قبول از کارگردان داشته باشد؟ اینکه تاکید می شود فیلم کمدی نیست می تواند نشان دهنده این باشد که کارگردان قصد ساخت فیلمی اجتماعی سیاسی داشته است که در پس اتفاقات فیلم پیامهای اجتماعی سیاسی را به مخاطب متنقل کند اما چه میزان فیلمساز در این هدف موفق بوده است حائز اهمیت است. اینکه تعدادی از مخاطبان فیلم تصمیم به ترک سالن می گیرند و نارضیاتی عموم مخاطبانی که فیلم را کامل تماشا کرده اند می تواند مورد توجه عوامل فیلم قرار گیرد. مخاطب، خانم یایا و بازیگرش را نمی شناسد. خانم یایا به سینمای ایران بدهکار نیست. اما وقت مخاطبی که شما عوامل اصلی فیلم را می شناسد و به اعتبار شما به سینما آمده است ارزشمند است. شما به مخاطب و سینمای ایران بدهکارید. سینماخانه/ حامد بهجتی

تبلیغات