رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
  • الأحد ۲۲ محرم ۱۴۴۱
  • 2019 Sunday 22 September

مهر ۱۳۹۵ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

«اروند» قصه آنهایی است که فارغ از چپ و راست پا به میدان گذاشتند

این روزها فیلم «اروند» با موضوع دفاع مقدس و شهدای غواص در سینماها اکران شده که کارگردان و سه نفر از بازیگران آن درباره شکل‌گیری داستان و ساخته شدن فیلم صحبت کردند. همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس فیلم سینمایی «اروند» به کارگردانی پوریا آذربایجانی در سینماهای کشور اکران شده است. در این فیلم بازیگرانی […]


«متولد ۶۵» بعد از «فروشنده» اکران می‌شود

فیلم سینمایی «متولد ۶۵» به کارگردانی مجید توکلی اوایل آبان ماه و بعد از فیلم «فروشنده» اکران می شود. «متولد ۶۵» اولین تجربه کارگردانی مجید توکلی که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در بخش «نگاه نو» شد، بعد از فیلم سینمایی «فروشنده» در گروه آزاد […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نگاهی به “قصر شیرین” رضا میرکریمی

"قصر شیرین" نمونه ای از نقطه تکامل یک فیلمساز را نمایندگی می کند. میرکریمی در این واپسین ساخته اش با درکی درست از جغرافیا و آدم ها و اتمسفر مورد نیاز روایت چنین فیلمی، به ساخت و پرداخت درستی از بیان سیر تکامل و تاثیر پذیری کاراکتر اصلی اثرش متاثر از شرایط ناگریزی که با آن رو در رو گردیده نائل می شود و آن را به شکلی باور پذیر پیش چشم تماشاگران قرار می دهد. این فیلمی است که تعمدا از قصه گفتن پرهیز می کند و در عوض بخش اعظم توان خود را معطوف پردازش کاراکترهایش می نماید؛ به همین سبب بازی درست و به اندازه بازیگرانش در خلق چنین اثری غیر قابل کتمان است. حامد بهداد در یکی از چند بازی شاخص تر کارنامه اش اینجا به مدد نگاه ها و لحن گفتار و زبان بدنی ایی که کاملا درخدمت نقش قرار گرفته، موفق می شود تصویری باورپذیر از شخصیت را بپرورد و ما را در این سفر که قرار است به پالایش روحی و روانی و تغییر رویکردش به زندگی بینجامد، کاملا با خود همراه سازد. حضور دو بازیگر خردسال در نقش فرزندان به قدری جذاب و دل نشین است که تصور فیلم بدون آنها تا حدی دور از ذهن می نماید. انتخاب زوایا و قاب های میرکریمی در دکوپاژ این فیلم بار دیگر جنبه های متمایز دیگری از توانایی های این کارگردان را در به تصویر کشیدن چنین داستانی یادآوری می کند و برای لحظاتی خاطره اثری با رگه هایی در گونه وسترن را برای تماشاگرانش تداعی می نماید. وسترنی با حال و هوای ایرانی که می کوشد به جاده و سفر به مثابه بستری برای نوزایی، تشخصی بصری و جغرافیایی بخشد. سینماخانه / حمید عبدالحسینی