رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 20 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April

«خانه خانم پرگرین برای بچه های عجیب و غریب» (Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children) فیلم جدید تیم برتون، کارگردان خیالپرداز آمریکایی است. این فیلم فانتزی اقتباسی از کتاب پرفروش سال ۲۰۱۲ است و سفر خیالی پسری به گذشته را روایت می کند که می خواهد یتیم خانه دوران کودکی اش را پیدا کند. این […]

«خانه خانم پرگرین برای بچه های عجیب و غریب» (Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children) فیلم جدید تیم برتون، کارگردان خیالپرداز آمریکایی است. این فیلم فانتزی اقتباسی از کتاب پرفروش سال ۲۰۱۲ است و سفر خیالی پسری به گذشته را روایت می کند که می خواهد یتیم خانه دوران کودکی اش را پیدا کند. این یتیم خانه بچه های غریب واقع در جزیره ای دورافتاده توسط خانم پره گرین اداره می شود که می خواهد کودکان را از بدی ها محافظت می کند.

اوا گرین، بازیگر فرانسوی در نقش مدیر مدرسه می گوید: «شخصیت من یک مری پاپینز سخت گیر است می خواهد بچه ها مودب باشند. مانند مادر آن ها عاشق بچه ها است. اگر بچه های عجیب و غریب او قرار بود در دنیای خارج باشند، حتما موجودات ترسناک و غریبی به نظر می رسیدند ولی در این جزیره دور افتاده غریب بودن آنها زیبا است.»

اسا باترفیلد در نقش قهرمان فیلم، جیکوب پورتمن ظاهر می شود. او مدرسه خانم پرگرین را کشف کرده و برای دفاع از بچه های عجیب و غریب در مقابل اهریمن، به او ملحق می شود. بازیگر نوجوان می گوید: «پس از خواندن فیلمنامه جذب آن شدم، فانتزی تخیلی و سورئال است. با این حال ریشه آن در واقعیت و چیزهای معمولی است.»

فیلم از بازی هنرمندان دیگری مانند جودی دنچ، روپرت اورت، آلیسون جینی بهره می برد. اکران جهانی فیلم «خانه خانم پرگرین برای بچه های عجیب و غریب» از ۲۵ سپتامبر، چهارم مهر شروع شده و به تدریج در کشورهای مختلف اکران می شود.

«تیم برتون» ۵۸ ساله در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود تاکنون دوبار نامزد جایزه اسکار شده، یک بار برای انیمیشن «عروس مرده» و یک بار برای انیمیشن «فرانکن‌وینی» و برای ساخت فیلم «سوئینی‌تاد» نیز نامزد جایزه بهترین کارگردانی از جوایز گلدن گلوب شده است.

وی خالق برخی از تاریک‌ترین و مهیج‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما ازجمله «سیاره میمون‌ها»، «ادوارد دست‌قیچی» و «بیتل جوس» است. وی اولین‌بار در سال ۱۹۸۵ برای فیلم «ماجرای بزرگ پی» پشت صندلی کارگردانی نشست، اما با فیلم «بیتل جوس» بود که در سال ۱۹۸۸ به شهرت رسید.

«برتون» که ۱۴ فیلم بلند در کارنامه سینمایی‌اش دیده می‌شود، از معدود کارگردانانی است که تقریبا در همه ژانرها فیلم ساخته است؛«مریخ حمله می‌کند» و «سیاره میمون‌ها» در ژانر علمی-تخیلی، «ماهی بزرگ» در ژانر فانتزی، «عروس مرده» نامزد جایزه اسکار در شاخه انیمیشن،«سوئینی تاد» در ژانر موزیکال و «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» در ژانر کودکان.

از دیگر ساخته‌های این کارگردان آمریکایی می‌توان به «آلیس در سرزمین عجایب»، «بازگشت بتمن»، «چشمان بزرگ» و «آلیس آنسوی آینه» اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار