رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
اولین تئاتر دومیلیاردی ایران

رکوردشکنی «می‌سی‌سی‌پی» ادامه دارد

طبق آمار و ارقام اعلام شده از سوی اداره کل هنرهای نمایشی و با بررسی میزان فروش هر یک از نمایش‌های پرمخاطب سال‌های اخیر، «می‌سی‌سی‌پی» کاری از همایون غنی‌زاده پرمخاطب‌ترین نمایش بوده است. بر اساس آمار روابط عمومی نمایش از میزان فروش بلیت نمایش «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد»، این اثر نمایشی تا به امروز نزدیک به […]

طبق آمار و ارقام اعلام شده از سوی اداره کل هنرهای نمایشی و با بررسی میزان فروش هر یک از نمایش‌های پرمخاطب سال‌های اخیر، «می‌سی‌سی‌پی» کاری از همایون غنی‌زاده پرمخاطب‌ترین نمایش بوده است.

بر اساس آمار روابط عمومی نمایش از میزان فروش بلیت نمایش «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد»، این اثر نمایشی تا به امروز نزدیک به دومیلیارد تومان بلیت فروشی داشته است که این میزان فروش در طول سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.

طبق آمار اداره کل هنرهای نمایشی، نمایش «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» در ۳۵ روز اجرا در سالن ۷۴۰ نفری تالار وحدت توجه بیش از بیست و پنج هزار نفر مخاطب را جلب کرد و فروشش از مرز یک میلیارد و صد میلیون تومان گذشت که این میزان چیزی معادل فروش نمایش «کالیگولا» بود که پیش از این توسط همایون غنی‌زاده اجرا شد.

در این میان می‌توان به قیاس فروش دیگر نمایش‌های پرمخاطب پرداخت که از جمله آن نمایش «سقراط» کاری از حمیدرضا نعیمی است. نمایش «سقراط» از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵، ۴ بار اجرایش تمدید شد. این اثر برای چهارمین دوره اجرای خود در طول سه سال موفق شد در هر اجرا بیش از ۳۰ هزار تماشاگر را به تالار وحدت بکشاند و به یک جمعیتِ ۱۴۰ هزار نفری برسد که قطعاً در طول تاریخ تئاترِ ایران ‌کم‌سابقه بوده است.

نمایش «سردار» کاری از نادر برهانی مرند نیز که از ۴ مهر ۱۳۹۵ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت از آثار پرمخاطب سال ۱۳۹۵ بوده است که بر اساس آمار اعلام شده از سوی اداره کل هنرهای نمایشی، طی ۳۵ اجرا ۹ هزار و ۸۷۵ تماشاگر داشته است که مبلغی معادل یک میلیارد و ۱۱۶ میلیون و ۱۵۵ هزار ریال اعلام بوده است.

طبق آمار و ارقام ارائه شده به اصحاب رسانه، از دیگر آثار پرمخاطب سال‌های اخیر می‌توان به نمایش «باغ آلبالو» کاری از آتیلا پسیانی اشاره کرد که در طول ۵۱ اجرا در سالن چهارسو تئاترشهر که ظرفیت ۲۱۶ تماشاگر دارد، یک هزار و ۵۸۶ مهمان، ۲۶۵ بلیت نیم بها به مخاطبان ارائه کرد و فروشی معادل ۱۴۳ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان داشته است.

بر اساس آمار و ارقام ارائه شده در این گزارش می توان نتیجه گرفت که از میان نمایش‌های پرمخاطب در طول دوسال گذشته نمایش «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» از ۲۵ مهر تا ۳۰ آذرماه فروش بیشتری داشته است و تالار وحدت طبق آمار اداره کل هنرهای نمایشی از شلوغ‌ترین سالن‌های نمایشی بوده است.

منبع : آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار