رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
اجرای "تئاتر سعدی، تابستان سی و دو" در تئاترشهر

امشب ماه در سالن اصلی تئاتر شهر می تابد

امشب ماه در سالن اصلی تئاتر شهر می تابد. امشب ماه در سالن اصلی تئاتر شهر می تابد، درختی تنومند با شاخه هایی برهنه زیر نور ماه خودنمایی می کند. نوازنده می نوازد و بازیگران، تئاتر سعدی را آغاز می کنند. نمایش در مورد گروهی است که وعده کرده اند نمایش‌شان را روی صحنه ببرند […]

امشب ماه در سالن اصلی تئاتر شهر می تابد.

bocpprtjvq9

امشب ماه در سالن اصلی تئاتر شهر می تابد، درختی تنومند با شاخه هایی برهنه زیر نور ماه خودنمایی می کند. نوازنده می نوازد و بازیگران، تئاتر سعدی را آغاز می کنند. نمایش در مورد گروهی است که وعده کرده اند نمایش‌شان را روی صحنه ببرند و”کودتا” درست مصادف است با اولین شب اجرای نمایش و به آتش کشیدن تئاتر سعدی که به نقل از بازیگر نمایش طوری آن را به آتش کشیدند که دیگر هیچوقت خاموش نشد…

این نمایش به هنرپیشگان تئاتر سعدی تقدیم شده است؛ یکی از مکان‌هایی که طبق تاریخ در روز کودتا ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ توسط سرگرد قربانعلی فخرایی سانسورچی و شعبان جعفری به آتش کشیده شد.

bonl9kod9fu

از حسین کیانی کارگردان و نویسنده نمایش نقل است: “روزهای سخت نگارش چندیدن و چندباره ی نمایش نامه “تئاتر سعدی، تابستان سی و دو” و سپس تمرین آن در شرایط بسیاردور از تئاتر حرفه ای روزگار ما، من را به این آرزو رسانده که ای کاش یا من نباشم و دیگر کار تئاتر نکنم یا باشم و کار دیگری غیراز تئاتر کنم.” بیانی که حاکی از روزهای از نه چندان خوب تئاتر ایران است.

91429445645645dddb710c1f2d42c63d63704ecbbf0729-copy

در پایان اجرای دیشب شهرام حقیقت دوست یکی از نقش آفرینان از کنسل شدن اجرای نمایش در تاریخ ۱۴ دی ماه، به دلیل اتفاقی که برای “علی رضا آرا” بازیگر  نقش آقا فردوس افتاد از تماشاچیان حاضر پوزش خواست و از بازگشت ایشان اظهار خرسندی و اعلام کرد:  “امشب تولد آقای “آرا” هست و ما تصمیم داریم کنار شما به همراه خانم شبنم مقدمی همسر ایشان، جشن تولدشان را جشن بگیریم.”

در ادامه علی رضا آرا نیز بیان کرد: “دیشب فکر می کردم برای آخرین بار روی صحنه رفتم و الان از اینکه یکبار دیگر اینجا روی سن هستم خدا را شکر می کنم و چون این اتفاق با جشن تولدم همزمان شد سعی می کنم سال دیگر همین موقع دوباره به دنیا بیایم.”

نمایش «تئاتر سعدی، تابستان سی و دو» به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت ۱۹:۳۰ با بازی علیرضا آرا، خاطره اسدی، حمید حسینی، شهرام حقیقت دوست، امیررضا دلاوری، اشکان دلاوری، مجید رحمتی، علی سلیمانی سرنسری، علی محمدی، سهیل ملکی و رویا میر علمی؛ تا پایان دی ماه در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر به روی صحنه می رود.

از دیگر عوامل این نمایش  عبارتند از: ماریا حاجیها، الهام شعبانی، محمد گودرزیانی،  مهلا پاکدامن، علی محمدی و اشکان دلاوری، سارا حدادی، مدیر تبلیغات و روابط عمومی؛ نرگس کیانی و معصومه کیانی،  کارن کیانی، 

سینماخانه/صدف فرهنگ

 

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار