رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

«اصغر فرهادی» کارگردان سینمای ایران جایزه بهترین فیلم خارجی زبان انجمن ملی نقد آمریکا را برای فیلم «فروشنده» گرفت. این جایزه را دختر » نویسنده مطرح آمریکایی و خالق اثر «مرگ فروشنده»‌ به «اصغر فرهادی» اهدا کرد. «ربکا میلر» دختر نویسنده مطرح آمریکایی هنگام اهدای جایزه به اصغر فرهادی گفت: نمایشنامه «مرگ فروشنده» در پس […]

«اصغر فرهادی» کارگردان سینمای ایران جایزه بهترین فیلم خارجی زبان انجمن ملی نقد آمریکا را برای فیلم «فروشنده» گرفت.

این جایزه را دختر » نویسنده مطرح آمریکایی و خالق اثر «مرگ فروشنده»‌ به «اصغر فرهادی» اهدا کرد.
«ربکا میلر» دختر نویسنده مطرح آمریکایی هنگام اهدای جایزه به اصغر فرهادی گفت: نمایشنامه «مرگ فروشنده» در پس ‌زمینه فیلم «فروشنده» موج می زند.
این سومین جایزه اصغر فرهادی از این انجمن است. در مراسم اعطای جوایز سالانه انجمن ملی نقد آمریکا چهره ‌های سرشناس سینمایی در نیویورک حضور داشتند.
پس از دو فیلم «جدایی نادر از سیمین» و «گذشته» این سومین جایزه اصغر فرهادی از این انجمن است. او تنها کارگردان خارجی ‌زبان است که برای سه فیلم متوالی مورد تقدیر قرار گرفته است. از میان کارگردانان بخش خارجی ‌زبان که بیشترین جایزه را از این انجمن دریافت کرده‌اند «اینگمار برگمان» کارگردان مشهور سوئدی با پنج بار جایزه و «پدرو آلمودوار» کارگردان اسپانیایی و تهیه ‌‌کننده فیلم بعدی فرهادی با چهار جایزه بالاتر از کارگردان «فروشنده» قرار دارند. فرهادی نیز با سه جایزه در کنار «فدریکو فلینی» کارگردان سرشناس ایتالیایی قرار گرفته است.
دختر خالق «مرگ فروشنده» در آیین اهدای جایزه به فرهادی، کیفیت آثار سینماگر ایران را ستود و گفت: فرهادی در فیلم ‌هایش کاری می ‌کند که لحظه ‌های ظاهرا روزمره با تعلیق بسیار ارائه شوند. فکر می ‌کنم که او نه تنها استاد واقعی تعلیق است، بلکه استاد برانگیختن احساس هم ‌دلی در مخاطب نیز هست. نمایشنامه «مرگ یک فروشنده» پس‌ زمینه ‌ای ا‌ست در این فیلم. این نمایشنامه درباره مردی ‌است که جامعه ‌اش تغییر می ‌کند و درباره فشاری ا‌ست که جامعه وارد می‌ک ند تا این مرد را تغییر دهد.
وی ادامه داد: «فروشنده» فیلمی ‌است که شما به راستی تاثیر جامعه بر کاراکتر انسان ‌ها را می ‌بینید و چون نمایشنامه، اینکه چگونه آدم‌ ها توسط زمانه ‌شان بلعیده می ‌شوند. ما تعداد زیادی فیلم نداریم که ما را وادار به دوباره فکر کردن در مقیاس بزرگتری درباره شخصیت ‌ها و انسان ‌ها کند. این کیفیت را در کارهای فرهادی بسیار ستایش می ‌کنم و بسیار مفتخر هستم که این جایزه را به وی تقدیم می‌ کنم.
کارگردان سینمای ایران نیز پس از دریافت جایزه خود از ربکا میلر گفت: وقتی طرح این فیلمنامه را می‌ نوشتم متوجه شدم که شخصیت ‌های اصلی این فیلم بازیگر تئاتر هستند، از خودم پرسیدم که ‌آنها مشغول بازی در کدام نمایشنامه هستند؟ شروع به خواندن تعداد بسیاری از نمایشنامه ها کردم؛ ایرانی و غیر ایرانی و یک روز به «مرگ فروشنده» آرتور میلر رسیدم که نمایشنامه محبوبی در کشور من است و قبلا آن را خوانده بودم.
وی ادامه داد: این شبیه یک هدیه برای من از آرتور میلر بود. نقاط اشتراک بسیاری بین داستان من و نمایشنامه مرگ یک فروشنده وجود داشت. بنابراین احترام خودم را به آرتور میلر ابراز می کنم و از ربکا سپاسگزارم.
مراسم اهدای جوایز انجمن ملی نقد آمریکا شب گذشته – چهارشنبه – برگزار و جوایز به برگزیدگان هر کدام از رشته ‌ها، اهدا شد. انجمن ملی نقد آمریکا یکی از قدیمی ترین نهادهای سینمایی در این کشور است.

منبع : ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار