رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

پیشنهاد بازگشایی سینماها در عربستان با مخالفت شدید مقام اصلی مذهبی در این کشور روبه رو شد. به نقل ازگاردین، «شیخ عبدوالعزیر الشیخ» مفتی اعظم عربستان در برنامه هفتگی خود در تلویزیون سعودی اعلام کرد: تصاویر متحرک ممکن است عامل انتشار فیلم‌های بی‌شرمانه، غیراخلاقی، الحادی و فاسد شود. هیچ نکته مثبتی در این کنسرت‌ها، سرگرمی‌های […]

پیشنهاد بازگشایی سینماها در عربستان با مخالفت شدید مقام اصلی مذهبی در این کشور روبه رو شد.

به نقل ازگاردین، «شیخ عبدوالعزیر الشیخ» مفتی اعظم عربستان در برنامه هفتگی خود در تلویزیون سعودی اعلام کرد: تصاویر متحرک ممکن است عامل انتشار فیلم‌های بی‌شرمانه، غیراخلاقی، الحادی و فاسد شود. هیچ نکته مثبتی در این کنسرت‌ها، سرگرمی‌های روزانه و شب وجود ندارد و بازگشایی سینماها دعوتی به اختلاط جنس‌های مخالف محسوب می‌شود.

سینماهای عمومی در عربستان از دهه ۱۹۸۰ میلادی غیرقانونی اعلام شده‌اند اما پیشنهاد بازگشایی سینماها به عنوان بخشی از طرح چشم‌انداز اقتصادی، فرهنگی ۲۰۳۰ از سوی «امر المدنی» رئیس اداره کل سرگرمی عربستان مطرح شده است.

مفتی اعظم عربستان همچنین اضافه کرد: امیدوارم مسئولان سرگرمی در کشور از بدی به سمت خوبی هدایت شوند و درها را به سوی شیطان باز نکنند.

چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی سال گذشته توسط محمد بن سلمان بن عبدوالعزیز ولیعهد عربستان کلید خورد و از جمله اهداف اصلی آن کاهش درصد بیکاری از ۱۱/۶ درصد به ۷ درصد و همچنین افزایش مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد از ۴۰ تا ۶۵ درصد است.

مفتی اعظم عربستان در سال ۲۰۱۲ با موافقت با ازدواج دختران در سن ۱۰ سالگی اعتراض‌های فراوانی را برانگیخت. وی معتقد است: تربیت مناسب دختران آنها را برای انجام تمامی وظایف زناشویی آماده می‌کند.

در چند سال اخیر تعداد بسیار کمی فیلم در عربستان ساخته شده که مهمترین آن «وجده» ساخته حیفا المنصور بود که درباره دختری ۱۱ ساله است که در آرزوی یک دوچرخه است. این فیلم از سوی عربستان به آکامی اسکار معرفی شد و در جوایز بفتا به فهرست کوتاه نامزدهای بهترین فیلم خارجی سال راه یافت.

منبع : ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار