رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
  • سه شنبه 12 بهمن 1395 - 18:20
  • کد خبر : 3789
  • تئاتر
  • چاپ خبر : پرمخاطب‌های فجر امسال کدام نمایش‌ها بودند؟

سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر امروز (دوازدهم بهمن ماه) به ایستگاه پایانی رسید. آیین اختتامیه این جشنواره عصر امروز در مجموعه تالار وحدت با حضور هنرمندان و علاقه مندان برگزار خواهد شد و اکنون کاندیداهای بخش‌های صحنه‌ای، مرور، جوانان و بین الملل این جشنواره مشخص شده‌اند. اما در بخش صحنه‌ای امسال نمایش‌های متفاوتی را شاهد […]

سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر امروز (دوازدهم بهمن ماه) به ایستگاه پایانی رسید.

آیین اختتامیه این جشنواره عصر امروز در مجموعه تالار وحدت با حضور هنرمندان و علاقه مندان برگزار خواهد شد و اکنون کاندیداهای بخش‌های صحنه‌ای، مرور، جوانان و بین الملل این جشنواره مشخص شده‌اند.

اما در بخش صحنه‌ای امسال نمایش‌های متفاوتی را شاهد بودیم، از نمایش‌های پر مخاطب تا کم مخاطب، تهرانی تا شهرستانی، ایرانی تا خارجی و در نهایت جذاب و با کیفیت تا کم محتوا را شاهد بودیم.

*نخستین روز جشنواره تئاتر فجر؛ «تئاتر سعدی» و فرشته مرگ پرچمدار

«تئاتر سعدی؛ تابستان سی و دو» در روز ابتدایی جشنواره فجر ، یازدهم بهمن ماه در تالار اصلی تئاتر شهر در دو سانس به صحنه رفت و توانست مخاطبان را با کمدی خود همراه کند.

نمایش «جی» نیز به کارگردانی کیوان میرمحمدی در دو سانس در تالار چهارسو کاری از شهر یزد به صحنه رفت و علاقه مندان به حوزه های روانشناسی را جذب خود کرد.

اما «همه دختران من» نتوانست آن گونه که باید مخاطب را راضی نگه دارد. «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» نوشته بهرام بیضایی و «بازگشت در چهارشنبه آخر سال» در چند بخش کاندید برگزیده‌های جشنواره شدند.

در تماشاخانه ایرانشهر نیز «راهبان معبد وانگ» نوشته محمدرضا کوهستانی و «یرمای درون من» از شهر اصفهان به صحنه رفت اما «فرشته مرگ» مسعود رایگان مخاطبان بیشتری را جذب خود کرد، رایگان در این نمایش ابراز همدردی خود را با شهدای آتشنشنان بیان کرد.

*دومین روز جشنواره تئاتر فجر؛ «خواب زمستانی» پرمخاطب

اما در دومین روز «قاقمان»، «جزیره» و «پنجگانه خون، خور و ملمداس» از شهرهای قزوین، کرج و بندرعباس توفیق آنچنانی در تئاتر شهر کسب نکردند بالعوض «خواب زمستانی» لیلی عاج و «جاودانگی» نیما دهقان، «حادثه در ویشی» منیژه محامدی در ایرانشهر توفیق رضایت مردم را داشتند.

*سومین روز جشنواره تئاتر فجر؛ «خانه ابری» پرتماشاگر و «آشپزخانه» کم توفیق

در این روز فعالیت نمایش‌های خارجی آغاز شد. نمایش «سفید» با تکنیک نور و حرکت از ژاپن و «من، سیزیف» از بلغارستان به صحنه رفت. «نیم روز اسکاتلند» اثری از مکبث ویلیام شکسپیر علاقه مندان را به تالار چهارسو کشاند و پرمخاطب شد.

نمایش «پرسه‌های موازی» درباره سه فردی که هر یک به طریقی دچار روانپریشی شده‌اند به صحنه تالار حافظ رفت این نمایش در چند بخش نیز کاندید دریافت جوایز شده است. همچنین «خانه ابری» سیامک احصایی و حمید پورآذری در این روز پرمخاطب شد اما «آشپزخانه» نتوانست توفیقی برای خود کسب کند.

*چهارمین روز جشنواره تئاتر فجر؛ چهل گیس و حسن کچل سردمدار

در چهارمین روز نمایش «سفید» از ژاپن دوباره به صحنه رفت و نمایش «سار» از ترکیه اجرا شد. «خرمهره» محسن قصابیان کم توفیق ماند و در تماشاخانه ایرانشهر «چهل گیس و حسن کچل» ، «چند خوان رستم» از علیرضا رحیم دل مخاطبان را به وجد آورد.

«صوراسرافیل» عامر مسافر آستانه نیز در این روز پرمخاطب شد.

*پنجمین روز جشنواره تئاتر فجر؛ پارسا پیروزفر نامزد بهترین بازیگر مرد شد

نخستین نمایش تالار وحدت در این جشنواره «یتیم خانه فونیکس» است که با هنرنمایی با صدای اپراگونه هنرمندان مشهدی توانست سالن را جذب و به وجدت بیاورد. این نمایش مخاطبان زیادی کسب کرد و همه را تا لحظه آخر بر صندلی‌ها نشاند. نمایش حاضر کاندید جوایزی در فجر نیز شده است.

نمایش‌ «شاخص» از کشور فرانسه پرمخاطب شد و «درباره تصویرت از من تجدیدنظر کن» محصول مشترک ایران و هلند نیز به جای نمایش به یک ادیشن انتخاب بازیگر تبدیل شد هر چند مخاطبان را جذب خود کرد.

«یادگار گا د هر » از قطب الدین صادقی در تئاتر شهر اجرا شد. اسکورسیزی توفیقی کسب نکرد اما «آبگوشت زهرماری» به مذاق مردم خوش آمد.

اما کاندید بهترین بازیگر مرد این جشنواره پارسا پیروزفر اجرایش با عنوان «ماتریوشکا» دراین روز و در دو سانس به صحنه رفت.

*ششمین و هفتمین روز جشنواره تئاتر فجر؛ مهراوه عشق در تالار وحدت به صدر نشست

جشنواره تئاتر فجر در ششمین روز به نیمه کار خود رسید. برخی نمایش‌های روز قبل در این روز تکرار شد. «چریکه چیای هالوز به زبان کردی» کاندید جشنواره شد. «گرگ و میش» از سوییس و «هاروی» کاری از ملودی آرام نیا در این روز مخاطب کسب کرد.

اما نمایش تاریخی هفتمین روز «بیستون می‌تازد» در تماشاخانه ایرانشهر و «بادکنک» کار پرمخاطب هلندی شد.

در نهایت در هفتمین روز «مهراوه عشق» آخر هفته خوبی را با نمایشی آیینی برای مردم در تالار وحدت ایجاد کرد.  منظومه خوانی جمعی اودیسه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ کاری از یونان در تالار اصلی تئاتر شهر به اجرا در آمد.

اما دیگر آثار پرمخاطب در این روز «مجلس مچاله خوانی» و «بادکنک» بود.

*هشتمین و نهمین روز جشنواره تئاتر فجر؛ «خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن» تماشاگران را جذب کرد

در این روز چند کار شهرستانی «زمستان بود»، «تو را از من گرفتی»، «دا» و «مرگ آنجل‌ها» به صحنه رفت. مراسم معرفی برگزیدگان بخش پوستر، عکس، نمایشناهم نویسی و پژوهش نیز دراین روز برگزار شد.

اما نهمین روز جشنواره خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن» را بسیار پرمخاطب کرد تماشاگران این نمایش بسیار راضی بودند ، «افسانه ببر» نیز توانست چنین جذابیتی را برای مخاطب ایجاد کند.

*دهمین و یازدهمین روز جشنواره تئاتر فجر؛ از نمایش «فصل بهارنارنج» کاری از روشندلان تا «نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه

در تالار وحدت نمایش گرجستانی «در اعماق» برای دومین روز به صحنه رفت. چند کار شهرستانی دیگر نیز در این روز اجرا شد. «کابوس حضرت اشرف» از حسین پاکدل و «از زیرزمین تا پشت بام» از افسانه ماهیان نیز جذابیت زیادی داشت.

«روان پریشی نیز در این روز به اجرا در آمد.

اما در آخرین روز جشنواره «نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه» و «فصل بهارنارنج» کاری از روشندلان عزیز اجرا شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار