رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مازیار میری بیان کرد: قبل از هر چیز باید دو نکته جدی را مطرح کنم. زمانی که می‌خواستم امروز برای نشست به برج میلاد بیایم از مدیر تولید درخواست کردم تا یک بز شاخدار گیر بیاورد. هر چه گشتیم گفتند اعضای شورای شهر آنقدر فعال شدند که دیگر شاخی وجود ندارد. ما می‌خواستیم کمپین بز […]

مازیار میری بیان کرد: قبل از هر چیز باید دو نکته جدی را مطرح کنم. زمانی که می‌خواستم امروز برای نشست به برج میلاد بیایم از مدیر تولید درخواست کردم تا یک بز شاخدار گیر بیاورد. هر چه گشتیم گفتند اعضای شورای شهر آنقدر فعال شدند که دیگر شاخی وجود ندارد. ما می‌خواستیم کمپین بز شاخدار را راه بیاندازیم.

در نشست رسانه‌ای فیلم «سارا و آیدا» مازیار میری بیان کرد: تصویری که از روز اول جشنواره در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد بسیار غم‌انگیز بود. تصویری از بهزاد فراهانی که پشت در بسته ایستاده بود و مسئولان او را به داخل سالن راه نداده بودند و گفتند شما را نمی‌شناسیم. من تا امروز دلم نمی‌خواست به کاخ جشنواره بیایم زیرا همه ما بهزاد فراهانی و خانواده هنرمندش را می‌شناسیم. حالا اگر مسئولان جدید اینجا او را نمی‌شناسند اتفاق عجیبی نیست.
این کارگردان همچنین در بخش دیگری از نشست بیان کرد: در زمانه‌ای هستیم که برخی مسئولان کشور ما پای مسائل نمی‌مانند و هیچ چیز را به گردن نمی‌گیرند. به همین دلیل گروه فیلم‌سازی ما نتیجه گرفت که انتهای فیلم را با اعتراف سارا به پایان برساند تا امیدی در مردم ما ایجاد شود. فیلمسازان اجتماعی کشور که در جهان موفق بوده‌اند به عبارتی ثبت زمانه می‌کنند. شراطی که در جامعه ما حاکم است جدا از فیلمسازان ما نیست. شرایطی است که بی‌اخلاقی نهادینه شده است و زمانی که در این شرایط ما می‌خواهیم درباره امید صحبت کنیم. به سختی این کار را می‌کنیم و مورد نقد و شعارزدگی قرار می‌گیریم. سینمای ایران در حال تلاش است تا در میان تمام بی‌اخلاقی‌ها امید را نشان دهد.

همچنین یکی از حاشیه‌های روزهای پنجشنبه و جمعه در کاخ جشنواره، ممانعت ابتدایی عوامل انتظامات از ورود علاقه‌مندان به تماشای فیلم‌ها در بالکن سالن مرکز همایش‌های برج میلاد بود. این مساله که به سرگردانی و بحث‌هایی منجر شده بود، عصر روز جمعه به برخورد لفظی و تنش فیزیکی یکی از عوامل انتظامات با یکی از کارگردان‌های موفق این سال‌های سینمای ایران انجامید.

منبع : ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار