رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

پس از مناقشه لفظی محسن چاوشی و داریوش مهرجویی، گفته می‌شود ترکیب علیشمس (علی شمس) و مسعود جهانی که این روزها گل کرده‌اند، خواننده‌های سری دوم «سنتوری» خواهند بود.   فیلم سینمایی «سنتوری» به کارگردانی داریوش مهرجویی یکی از فیلم‌های محبوب جشنواره بیست‌وپنجم بود که سیمرغ بهترین بازیگر مرد را برای بهرام رادان و بهترین […]

پس از مناقشه لفظی محسن چاوشی و داریوش مهرجویی، گفته می‌شود ترکیب علیشمس (علی شمس) و مسعود جهانی که این روزها گل کرده‌اند، خواننده‌های سری دوم «سنتوری» خواهند بود.

 

فیلم سینمایی «سنتوری» به کارگردانی داریوش مهرجویی یکی از فیلم‌های محبوب جشنواره بیست‌وپنجم بود که سیمرغ بهترین بازیگر مرد را برای بهرام رادان و بهترین فیلم از نگاه مردمی را برای فیلم به ارمغان آورد. فیلمی که هرگز رنگ پرده را به خود ندید و یکی از توقیفی‌هایی بود که نسخه‌ای از آن منتشر شد و کارگردان هم از کسانی که فیلم را دیدند خواهش کرد مبلغی را به شماره حسابی که منتشر شده بود، واریز کنند.

«سنتوری» با بازی درخشان بهرام رادان که دیگر هرگز تکرارش نکرد و گلیشفته فراهانی، فیلمی تلخ درباره موزیسینی خوش‌قیافه و خلاق بود که خانواده‌اش او را پس زدند و سیستم هم او را نپذیرفت و پس از تلاش‌های بی‌نتیجه و درجا زدن سر از خرابه‌های شهر درآورد و کارتن‌خواب شد.

فیلم توسط مسئولان وقت پذیرفته نشد و شانس اکران و استقبال مردمی را از دست داد تا کارگردانش دیگر سراغ چنین سوژه‌هایی نرود و از آن پس فیلم های بد و سفارشی‌ای چون «نارنجی پوش» را بسازد، اما نکته مهم‌تر در مورد این فیلم که موضوع اصلی این گزارش است: صدا و موسیقی محسن چاوشی است که احساس‌های تلخ و گاه شیرین را با قطعه‌های ماندگاری در «سنتوری» رقم زد و یکی از موفق‌ترین مجموعه موسیقی متن فیلم های سینمای ایران را برای این فیلن ساخت.

«سنتوری ۲» – دوم

یک دهه از فیلم موفق «سنتوری» گذشته است. مهرجویی از دو سال قبل، هر از گاهی در گفت‌وگو با رسانه‌ها از «سنتوری ۲» صحبت می‌کند؛ صحبت‌هایی که چند ماهی‌ست با حواشی بسیاری هم همراه شده و کار با نامه‌بازی و انتقاد و گاه تهدید و تحقیر هم رسیده است.

ماه‌ها قبل محسن چاوشی اعلام کرد برای «سنتوری ۲» با او صحبتی نشده و در سری دوم این فیلم حضور نخواهد داشت. مهرجویی اما باز هم از حضور چاوشی در فیلمش گفته بود و حتی «سنتوری مرد پاییزی» را عنوان سری دوم این فیلم اعلام کرده بود تا اینکه مصاحبه‌ای از محمدرضا شریفی‌نیا منتشر شد.

گفت‌وگوی تصویری شریفی‌نیا که در «سنتوری» به عنوان انتخاب کننده بازیگر حضور داشت، با یکی از رسانه‌ها حواشی بسیاری برای این فیلم و عواملش همراه داشت: «محسن چاوشی بدون شک در فیلم جدید داریوش مهرجویی، کنار ما خواهد بود و مخالفت‌هایش برای حضور در فیلم به خاطر بازار گرمی است و شیطنت رسانه‌ای است. مطمئن باشید محسن را به پروژه می‌آوریم…»

عصبانیت مهرجویی

این صحبت‌ها همراه شد با عکس‌العمل تندتر محسن چاوشی و ذیل جمله «نه به سنتوری» درصفحه شخصی‌اش گفته بود «چندین بار اعلام کرده‌ام در سری دوم این فیلم حضور نخواهم اشت و دلیل اصرار آقایان و جدی نگرفتن صحبت‌هایم را نمی‌فهمم.»

این بار اما داریوش مهرجویی بی‌کار ننشست و با انتشار جمله‌هایی در رسانه «موسیقی ما» از خجالت این خواننده درآمد: «ایشان دیگر جایی در این فیلم نخواهند داشت و من از دست ایشان به شدت رنجیده‌ام. ایشان به خاطر حضور در «سنتوری» موفق به اخذ مجوز شد و فعالیت‌های رسمی‌شان را در کشور آغاز کردند ولی برای پروژه «سنتوری، مرد پائیزی» رقمی تقاضا کردند که دو‌ یا سه برابر رقم کارگردان فیلم بود و همین باعث شد من خیلی از دست ایشان رنجیده خاطر شوم. ایشان به جای اینکه یک تشکر خشک و خالی از ما بابت فعالیت‌های رسمی شان داشته باشند اینگونه جواب ما را داد. آقای بهرام رادان نماینده رسمی این فیلم بود که از طرف ما با ایشان رسما وارد مذاکره شد و ظاهرا آقای چاوشی هم رقم عجیبی حدود ۵۰۰ میلیون تومان را به بهرام رادان گفته است که تنها با این میزان دستمزد حاضر به همکاری در این فیلم هستند…»

 

علیشمس وارد می‌شود!

البته مهرجویی در انتهای این گفت‌وگو اعلام کرده بود که قصد دارد موزیسین جوان و با استعدادی را به فیلمش بیاورد که موسیقی بهتری نسبت به سری اول این فیلم بسازد.

روز گذشته علی شمس با نام مستعار علیشمس با انتشار تصویری از خودش و محمدرضا شریفی‌نیا در صفحه شخصی‌اش از مذاکره رسمی با شریفی‌نیا برای حضور در «سنتوری ۲» داد.

 

علیشمس و مسعود جهانی که یکی خواننده رپ و دیگری خواننده پاپ است با همکاری هم، قطعه‌هایی را منتشر می‌کنند و اتفاقا بین نسل جوان محبوبیت زیادی هم دارند، آنها در حال حاضر گزینه‌های داریوش مهرجویی هستند که معلوم نیست با چه متر و معیاری مشخص شده‌اند؟

منبع : آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار