رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

هنروران در مستندی از پگاه آهنگرانی و درنا مدنی به سینماها می‌آیند. به نقل از روابط عمومی گروه هنر و تجربه، مستند «ارباب جمشید» ساخته پگاه آهنگرانی و درنا مدنی از اول اسفندماه اکران خود را در سینماهای گروه هنروتجربه آغاز می‌کند. «ارباب جمشید» مستندی است درباره سیاهی‌لشگرهای سینما که در گذشته در خیابان ارباب […]

هنروران در مستندی از پگاه آهنگرانی و درنا مدنی به سینماها می‌آیند.

به نقل از روابط عمومی گروه هنر و تجربه، مستند «ارباب جمشید» ساخته پگاه آهنگرانی و درنا مدنی از اول اسفندماه اکران خود را در سینماهای گروه هنروتجربه آغاز می‌کند.

«ارباب جمشید» مستندی است درباره سیاهی‌لشگرهای سینما که در گذشته در خیابان ارباب جمشید تهران جمع می‌شدند. مراسم آیین دیدار مستند «ارباب جمشید»  دوشنبه، دوم اسفندماه در موزه سینما برگزار می‌شود.

این مراسم از ساعت ۲۰:۳۰ در محل سالن فردوس موزه سینما با امضای پوستر فیلم توسط عوامل سازنده و میهمانان آغاز می‌شود و سپس فیلم مستند «ارباب جمشید» به همراه فیلم کوتاه «رویای خاکستری» برای حاضرین به نمایش درمی‌آید. این دو فیلم در یک سانس نمایش داده می‌شوند.

این فیلم را پگاه آهنگرانی بازیگر سینما و درنا مدنی به طور مشترک و با تهیه‌کنندگی سیدامیر سیدزاده ساخته‌اند. دو کارگردان این مستند در بخشی از یادداشت کارگردانان برای «ارباب جمشید» نوشته‌اند: «مردان ارباب جمشید فیلمی است درباره گروهی از عاشقان سینما که آن جرقه معجزه‌گر در وجودشان نگرفت و در حاشیه ماندند.»تهیه کنندگی این فیلم را سیدامیر سیدزاده برعهده دارد و تصویربردار آن محمدرضا اکبری است.

این فیلم با حضور هنرورانی چون حسن نوروزی وفا، غلام میرزایی، شمس الدین دولتشاهی، محمد ذوالفقاری،احمد یاوری شاد، فتح الله بابازاده، غضنفر راوند، جلیل ملک زاده، حسین کوکائین، محمد حسین نجاتی ساخته شده‎است.

«رویای خاکستری» ساخته علی صادقیان درباره پیرمرد پوستر فروشی است که ۳۷ سال است به عشق بازیگران قدیمی کنار خیابان پوستر آن‌ها را می‌فروشد و همه زندگی‌اش را خرج سینما کرده و حتی با وجود سواد کمش کتابی درباره سینمای ایران و بازیگرانش نوشته است و بعد از انقلاب حاضر نشده به سینما برود. تصویربرداری این مستند توسط علی صادقیان،حمید شهامتی و مهدی جعفری انجام شده‎است.

منبع : ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار