رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

بهمن ۱۳۹۵ ۳ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

جشنواره تئاتر دانشجویی سوره به روز چهارم خود رسید

به گزارش سینماخانه ؛ روز چهارم “هشتمین جشنواره دانشجویی سراسری تئاتر دانشگاه سوره” به بخش عروسکی اختصاص داشت. در این روز، جشنواره، میزبان ۳ تئاتر عروسکی بود. اولین اجرا، میکرو تئاتر “صف دراز مورچگان” به کارگردانی مهدی چاکری و شهرزاد نیک‌مرام از دانشگاه سوره و با رویکرد دفاع مقدس بود که در ساعت ۱۲ در […]


«پولانسکی» خواهان بازگشت به آمریکا شد

«رومن پولانسسکی» در تلاش است با حصول اطمینان از زندانی نشدن، پس از ۴۰ سال به آمریکا بازگردد. به نقل از گاردین، «هارولد براون» وکیل «رومن پولانسکی» ادعا کرد که توانسته با شاکی پرونده این کارگردان ۸۳ ساله مصالحه کند و بنابراین در صورت تائید دادگاه عالی لس‌آنجلس «پولانسکی» در آمریکا به زندان نخواهد رفت […]


فروش ۳۰۰ میلیونی اولین فیلم نوروزی در تهران

فیلم «خوب، بد، جلف» به عنوان اولین فیلم اکران نوروزی سال ۹۶ در دو روز ابتدایی نمایش خود حدود ۳۰۰ میلیون تومان در تهران فروخت. احمد مختاری از دفتر هدایت فیلم به ایسنا گفت:«خوب، بد، جلف» به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی در روز چهارشنبه ۲۷ بهمن که اولین روز اکرانش بود، ۱۰۵ میلیون تومان و شب گذشته […]


علیشمس جایگزین محسن چاوشی در «سنتوری»

پس از مناقشه لفظی محسن چاوشی و داریوش مهرجویی، گفته می‌شود ترکیب علیشمس (علی شمس) و مسعود جهانی که این روزها گل کرده‌اند، خواننده‌های سری دوم «سنتوری» خواهند بود.   فیلم سینمایی «سنتوری» به کارگردانی داریوش مهرجویی یکی از فیلم‌های محبوب جشنواره بیست‌وپنجم بود که سیمرغ بهترین بازیگر مرد را برای بهرام رادان و بهترین […]


در آستانه آغاز فیلمبرداری

مهتاب نصیرپور اولین بازیگر «آستیگمات» شد/ تعیین عوامل پشت دوربین

مهتاب نصیرپور به عنوان اولین بازیگر فیلم «آستیگمات» به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی به این پروژه پیوست.   پیش‌تولید فیلم سینمایی «آستیگمات» دومین ساخته مجیدرضا مصطفوی که از چندی پیش آغاز شده بود این روزها ادامه دارد و مهتاب نصیرپور بازیگر گزیده کار سینما و تئاتر به عنوان اولین بازیگر با عوامل این فیلم به توافق […]


اجرای نمایشنامه خوانی “راه در رو”، با هدف تجلیل از شهدای پلاسکو

به گزارش سینماخانه، نمایش نامه خوانی “راه در رو”  به نویسندگی و کارگردانی کامران محمدی در تاریخ ۲۸ بهمن ۹۵ با محوریت فاجعه ی پلاسکو و حواشی آن در تماشاخانه گندم به روی صحنه رفت. کامران محمدی درخصوص اجرای نمایشنامه “راه دررو” به سینماخانه گفت:  تصمیم بر این داشتم تا بر روی داستان فیلم کوتاهم که […]


اکران «برادرم خسرو» بعد از نوروز/ رونمایی از تیزر فیلم + ویدیو

فیلم «برادرم خسرو» ساخته احسان بیگلری به تهیه‌کنندگی سعید ملکان بعد از نوروز ۹۶ اکران عمومی می‌شود. طبق اعلام روابط عمومی فیلم، «برادرم خسرو» اولین ساخته بلند سینمایی احسان بیگلری است، که سال گذشته در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و مورد توجه مخاطبین و منتقدین قرار گرفت. این فیلم قرار […]


در سومین روز از “هشتمین جشنواره تئاتر سوره” ۳ مونولوگ، یک نمایشنامه خوانی و یک تئاتر صحنه ای اجرا شد.

به گزارش از سینماخانه، در روز سوم این جشنواره ابتدا مونولوگ “بازیافتگی” نوشته سپیده ضیایی و بر اساس اشعار “احمد شاملو” و به کارگردانی نگین ضیایی در ساعت ۱۲ در سالن استاد رادی به اجرا درآمد. در این نمایش شادی ضیایی به ایفای نقش پرداخت. سپس در ساعت ۱۵ در سالن استاد فتحعلی بیگی مونولوگ “جیغ” […]


در مراسم اسکار ۲۰۱۷

یاد «بانی و کلاید» در پنجاهمین سال ساخته شدنش زنده می شود

وارن بیتی و فی داناوی بازیگران فیلم «بانی و کلاید» در پنجاهمین سال ساخته شدن این فیلم در مراسم اسکار از آن یاد می‌کنند. به نقل از هالیوود ریپورتر، وارن بیتی و فی داناوی که با هم در فیلم کلاسیک «بانی و کلاید» محصول ۱۹۶۷۷ بازی کرده‌ بودند موافقت کردند تا به مناسبت پنجاهمین سال […]


نمایش فیلم سینمایی «رفتن» در آمریکا

نمایش فیلم سینمایی «رفتن» به کارگردانی نوید محمودی، محصول مشترک سینمای ایران و افغانستان در شهرها و ایالت‌های آمریکا آغاز شد. این فیلم با همکاری موسسه توزیع، تهیه و پخش «شید فیلم» روی پرده سینماهای آمریکا می‌رود. این موسسه، فیلم سینمایی «رفتن» را برای اکران در شهرهایی مانند دالاس، ویرجینیا، سن فرانسیسکو، جورجیا و مینه‌سوتا […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر ۱. جشنواره امسال نیز در ادامه سیاست گذارهای مسئولین فرهنگی و سینمایی با حجم بالایی از تولیدات ارگان ها و سازمان های مرتبط و غیرمرتبط سینمایی همراه بود. این موضوع از جهتی مثبت است که زمینه را برای رونق تولید و ورود سرمایه های بیشتر باز می کند و امکان حمایت به خصوص از فیلمسازان جوان را فراهم می آورد اما از طرف دیگر با مخاطراتی همراه است که ماحصل اش تولید فیلم های ضعیف و شعار گونه است که متاسفانه چند نمونه متعددش را در این دوره شاهد بودیم. لزوم نظارت دقیق و استفاده از مشاوران و ناظران کیفی خبره از جمله ضروریات این شکل از تولید در سینمای ایران است. ۲. حضور چندین فیلمساز اول که برخی از آن ها سازنده چند فیلم شاخص این دوره بودند و اضافه شدن بخش نگاه نو پس از چند سال تعطیلی، نوید بخش این موضوع است که سینمای ایران علی رغم تمام مسائل و مشکلات ریز و درشت اما همچنان پویا و خوشبختانه در حال زایش است و نسل های جدید درحال ورود به عرصه اند. ۳. با مشاهده فیلم های این دوره می توان گفت فیلمنامه همچنان چشم اسفندیار سینمای ایران به مثابه سال های قبل است. مقدمه و شروع هایی که یا بسیار کوتاه اند و یا از فرط افراط طولانی و حوصله سربر، دیالوگ هایی که کارکرد نمایشی نمی یابند، دراماتیزه نشدن مضامین، عدم پرداخت درست شخصیت ها، تحول ناگهانی کاراکتر، پایان بندی های شعاری و بسیاری معضلات دیگر از جمله نواقص فیلمنامه های این دوره بود هر چند که نمونه های موفقی همچون باغ کیانوش، پرویزخان و صبحانه بازرافه ها را هم شاهد بودیم. ۴. برنامه ریزی جشنواره از یک فشردگی نامتناسبی رنج می برد. روز اول و به دلیل ناهماهنگی های تثبیت محل برگزاری خانه جشنواره، عملاً تمام سانس ها با بیش از یک ساعت تاخیر همراه بود. این موضوع هر چند در روزهای دیگر حل شد و سانس ها راس ساعت آغاز گردید اما مسئله ای دیگر پدیدار گشت و آن فشرده سازی زمان نشست ها بود که علی رغم تلاش مجری بازهم بسیاری سوالات خبرنگاران مجالی جهت طرح شدن نمی یافت که دلیل آن کاهش تعداد روزهای نمایش فیلم ها به ۹ روز بود که علت آن مبهم است! ۵ .با اعلام نام کاندیداها طبق سنوات قبلی باز هم تعجب حضور برخی نام ها در فهرست و نیز غیبت تعدادی دیگر شگفتی ساز شد کما اینکه این موضوع در زمینه اعلام اسامی فیلم ها نیز وجود داشت و حتی تا میانه های جشنواره نیز باکشمش بر سر حضور و عدم حضور یک فیلم در بخش سودای سیمرغ امتداد داشت. اگرچه داوری امری سلیقه ای است و تغییر یک یا چند نام هیئت داوران می تواند باعث تفاوت در آرا گردد اما نباید از نظر دور داشت که به همان نسبت نیز می بایست سنجه های فنی و هنری را نیز از خروجی هر ترکیب ...