رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

مستند ایرانی «جَنبل» به بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی مستند کوپنهاگ راه یافت. مستند «جَنبل» به کارگردانی مینا بزرگمهر و هادی کمالی مقدم در بخش رقابتی “موج جدید” جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «کوپنهاگ» یکی از مهمترین جشنواره‌ها در عرصه مستند سینمای جهان به روی پرده خواهد رفت. «جَنبل» فیلمی است مستند داستانی که از ترکیب ویدیو […]

مستند ایرانی «جَنبل» به بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی مستند کوپنهاگ راه یافت.

مستند «جَنبل» به کارگردانی مینا بزرگمهر و هادی کمالی مقدم در بخش رقابتی “موج جدید” جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «کوپنهاگ» یکی از مهمترین جشنواره‌ها در عرصه مستند سینمای جهان به روی پرده خواهد رفت.

«جَنبل» فیلمی است مستند داستانی که از ترکیب ویدیو ارت، پرفورمنس آرت و مستند ساخته شده و

یک قالب قصه گویی از نوع هزار و یک شب را دنبال می کند
قصه فیلم درباره موسی، هنرمند بومی جنوبی است که از طریق تابلوهای جادویی اش، وارد دنیایی از جنس خیال می‌شود و آنجا با دختر دریا ملاقات می‌کند. موسی در طلب عشق دخت دریا، پای به قصه ای افسانه ای میگذارد، بی آنکه راه بیرون آمدن از هزارتوی خیال را بداند.
علی مصفا به طور مشترک با دو کارگردان این اثر، تهیه‌کنندگی فیلم درا برعهده دارد.

بخش رقابتی و جدید “موج نو” جشنواره مستند «کپنهاگ» ویژه استعدادهای جوان بین‌المللی است و در این بخش علاوه بر مستند «جنبال» آثار از کشورهای آرژانتین، مکزیک، دانمارک، اکواردو، فرانسه، لهستان و تایلند حضور خواهند داشت.

در بخش رقابتی اصلی این رویداد سینمایی نیز ۱۱ اثر مستند از کشورهای انگلیس، نروژ، سوئیس، هلند، دانمارک، امریکا و کانادا برایب کسب جایزه بهترین مستند بین‌المللی رقابت می‌کنند.

جشنواره بین‌المللی مستند کپنهاگ از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ مارس (۲۶ اردیبهشت تا ۵ خرداد) در کشور دانمارک برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار