رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

سریال تلویزیونی «علی البدل» به کارگردانی سیروس مقدم و  تهیه‌کنندگی الهام غفوری به عنوان گزینه اصلی پخش از شبکه یک سیما در ایام نوروز ۹۶ درنظر گرفته شده است. سیروس مقدم، نزدیک به ۲۰ سال است که برای تلویزیون سریال می‌سازد و عجیب نیست که در این مدت کارنامه پربار و البته متفاوتی داشته باشد؛ […]

سریال تلویزیونی «علی البدل» به کارگردانی سیروس مقدم و  تهیه‌کنندگی الهام غفوری به عنوان گزینه اصلی پخش از شبکه یک سیما در ایام نوروز ۹۶ درنظر گرفته شده است.

سیروس مقدم، نزدیک به ۲۰ سال است که برای تلویزیون سریال می‌سازد و عجیب نیست که در این مدت کارنامه پربار و البته متفاوتی داشته باشد؛ از دستیار کارگردانی سریال «دایی جان ناپلئون» گرفته تا سریال‌های پرمخاطب «پلیس جوان»، «وکیل»، «دریایی‌ها»، «نرگس»، «ریحانه»، «تا ثریا»، «چک برگشتی»، «چاردیواری»، «پیامک از دیدار باقی»‌ و البته مجموعه سریال‌های «پایتخت». با این سابقه عجیب نیست که سریال نوروزی شبکه یک به عهده او گذاشته شود.

سریال «علی‌البدل» که تصویربرداری آن مدتی است تمام شده، این روزها تدوین نهایی را پشت سر می‌گذارد و تاکنون ۶ قسمت آن آماده پخش شده است. همچنین مراحل صداگذاری سریال به صورت همزمان در حال انجام و آریا عظیمی‌نژاد در حال ساخت موسیقی این مجموعه است.

«علی‌البدل» که طرح اولیه آن را ابتدا محسن تنابنده نوشته و سپس خشایار الوند در جایگاه فیلم‌نامه‌نویس آن را بسط و گسترش داده، ابتدا قرار بود در شب‌های ماه رمضان از شبکه یک سیما پخش شود اما به دلایل مختلفی سریال آماده پخش نشد تا به گزینه اصلی شبکه یک سیما برای ایام نوروز بدل شود.

در کارنامه کاری مقدم مهم‌ترین نکته انتخاب درست بازیگران است و حتی او مسیر ورود به دنیای حرفه‌ای تلویزیون را برای بازیگران جوان و تازه تسهیل کرده است. البته در این سریال او از حضور بازیگران حرفه‌ای و به‌نام بهره برده است؛ حسین محب اهری در نقش قدم رئیس شورای روستا، مهدی فخیم زاده در نقش نریمان خان، مهدی هاشمی در نقش نوذر خان، احمد مهرانفر در نقش علی‌البدل، محسن تنابنده در نقش مشاور، محمود جعفری در نقش پرویزخان، هادی کاظمی در نقش خرم، هومن حاجی عبداللهی در نقش فیضی، بهرام افشاری در نقش هرمز، سیما خضرآبادی، عزت الله رمضانی فر، فروغ قجابگلی، هدیه آزاده، مهسا باقری، فرشته گلچین، میثم چگینی و علی استادی بازیگران این سریال نوروزی هستند.

تصویربرداری سریال «علی البدل» در چند روستای استان همدان از جمله انجام شده و محسن تنابنده همراه با گروه، زمان قابل توجهی را صرف پیدا کردن لوکیشن متفاوت کرده است. فضای متفاوت روستا نسبت به دیگر سریال‌ها که معمولا در تهران و یا اطراف تهران بازسازی و تصویربرداری می‌شوند یکی از ویژگی‌های این سریال است.

سیروس مقدم، کارگردان «علی‌البدل»، داستان سریال‌اش را چنین شرح می‌دهد: «همانطور که از اسم سریال برمی‌آید، داستان در مورد افرادی است که حضور دارند اما حق رای ندارند. کسانی که در مجالس و شوراها اعضای علی‌‌البدل هستند و در جریان همه امور قرار دارند اما حق رای ندارند. طعنه‌های سیاسی این اثر هم مانند مجموعه «پایتخت» وجود دارد ولی طعنه‌های اجتماعی، رنگ و لعاب بیشتری دارند که در داستان چند خانواده قصه، ظهور و بروز می‌کنند…»

منبع : آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار