رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
ویستک
هفدهمین جشنواره تئاتر تجربه

گزارش سومین روز “هفدهمین جشنواره تئاتر تجربه”

به گزارش سینماخانه؛ در سومین روز هفدهمین جشنواره تئاتر تجربه، دو نمایش در بخش صحنه ای، دو نمایش در بخش مدرسان، یک اجرا در بخش کوتاه و خلاق، دو نمایشنامه خوانی و دو نمایش در بخش تجربه اجرا در مکان های نامتعارف به اجرا درآمدند. در بخش تجربه اجرا در مکان های نامتعارف نمایش”آ…” به کارگردانی […]

به گزارش سینماخانه؛ در سومین روز هفدهمین جشنواره تئاتر تجربه، دو نمایش در بخش صحنه ای، دو نمایش در بخش مدرسان، یک اجرا در بخش کوتاه و خلاق، دو نمایشنامه خوانی و دو نمایش در بخش تجربه اجرا در مکان های نامتعارف به اجرا درآمدند.

در بخش تجربه اجرا در مکان های نامتعارف نمایش”آ…” به کارگردانی علی توکلیان در زمین فوتبال حیاط پردیس دانشگاه تهران اجرا شد و نمایش “راز اتاق قفل شده” به کارگردانی علی عبداللهی و بازی علی عبداللهی و رومینا نیک اندیش که اجرایی خلاقانه از ترکیب تئاتر و شعبده بازی بود در کارگاه دانشگاه تهران به اجرا درآمد.

آ....

آ….

در بخش کوتاه و خلاق، نمایش عروسکی “دوران” از سهیل شفیعی و عروسک گردانی عماد یوسفی و سهیل شفیعی به اجرا درآمد.

دوران

دوران

در بخش مدرسان نمایش خیمه شب بازی “پدر عشق بسوزه” به کارگردانی هما جدیکار و نمایش “رستوران راز بقا” به کارگردانی حمیدرضا پاسوار به اجرا درآمدند.

پدر عشق بسوزه

پدر عشق بسوزه

 

رستوران راز بقا

رستوران راز بقا

در بخش صحنه ای نمایش‌های “ویتسک” و “مرگ و دوشیزه” به ترتیب به کارگردانی حجت حسینی و هه ژار رمضانی اجرا شدند. نمایش “ویتسک” با بازی فاطیما بهارمست، مجتبی بیات، حجت حسینی، وحید رضاخانلو، امیر شمس، آراد عبداللهی و نیلوفر عکاف زاده، داستان سربازی به نام ویتسک را روایت میکرد که همسرش به او خیانت میکند.

ویستک

ویستک

نمایش “مرگ و دوشیزه” نیز که بر اساس نمایشنامه “مرگ و دوشیزه” اثر “آریل دورفمن” بود نمایشی با ترکیب دو شیوه اجرایی برشت و گروتوفسکی بود که در آن دنیا دائمی و هه ژار رمضانی نقش آفرینی میکردند.

مرگ دوشیزه

مرگ دوشیزه

در روز چهارم این جشنواره، نمایشنامه های “گرگ و میش” و “سری در میان سرها” خوانش خواهند شد. نمایش‌های “آ…” و “راز اتاق قفل شده” در بخش تجربه اجرا در مکان های نامتعارف اجرای دوم خود را انجام می‌دهند. نمایش “هملت” نیز تنها نمایش این روز در بخش کوتاه و خلاق خواهد بود و اما در بخش صحنه ای نیز نمایش‌های “شینو” ، “فردای شب” و “مجلس مختلف خوانی همین امروز” اجرا خواهند شد.

راز اتاق قفل شده

راز اتاق قفل شده

سینماخانه/ خبرنگار: فرشید حاجیان

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار