رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

مستند «رویاهای دم صبح» ساخته مهرداد اسکویی به جشنواره بین‌المللی مستند کپنهاگ (CHP:DOX) دعوت شد و دو داور ایرانی نیز در این رویداد مهم سینمایی حضور خواهند داشت. به گزارش ایسنا، جشنواره بین‌المللی فیم مستند کپنهاگ دانمارک (CHP:DOX) فیلم «رویاهای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی را در بخش «هنرمندان و مولفان» این رویداد سینمایی به […]

مستند «رویاهای دم صبح» ساخته مهرداد اسکویی به جشنواره بین‌المللی مستند کپنهاگ (CHP:DOX) دعوت شد و دو داور ایرانی نیز در این رویداد مهم سینمایی حضور خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، جشنواره بین‌المللی فیم مستند کپنهاگ دانمارک (CHP:DOX) فیلم «رویاهای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی را در بخش «هنرمندان و مولفان» این رویداد سینمایی به نمایش خواهد گذاشت.

بخش «Artists & Auteurs» (هنرمندان و مولفان) جشنواره مستند کپنهاگ ویژه اصیل‌ترین هنرمندان و فیلمسازان سینمای جهان است و امسال علاوه بر فیلم اسکویی فیلم‌هایی از مستندسازان مطرحی چون «کریستین جانسن»، «ریوند دپاردون» ، «اولریش سیدل» و «پل هامبرت» نیز در این بخش از جشنواره به روی پرده می‌روند.

همچنین مهرداد اسکویی در بخش «Nordic:Dox Award» (فیلم‌های مستند از کشورهای نوردیک چون سوئد، دانمارک، فنلاند و ..) و محمدرضا فرزاد دیگر مستندساز ایرانی نیز در بخش جدید رقابتی «Next: wave Awardd» این رویداد سینمایی از اعضای هیئت داوران هستند.

پیش از این نیز نام مستند «جَنبل» به کارگردانی مینا بزرگمهر و هادی کمالی مقدم به عنوان یکی  از فیلم‌های بخش رقابتی «موج جدید» جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «کپنهاگ» اعلام شده بود تا سینمای ایران با دو فیلم و دو داور حضور بسیار پررنگی در این  رویداد مهم سینمایی داشته باشد.

در بخش رقابتی اصلی این رویداد سینمایی نیز ۱۱ اثر مستند از کشورهای انگلیس، نروژ، سوئیس، هلند، دانمارک، امریکا و کانادا برای کسب جایزه بهترین مستند بین‌المللی رقابت می‌کنند.

جشنواره بین‌المللی مستند کپنهاگ (CPH:DOX) از مهمترین جشنواره‌های جهانی در عرصه سینمای مستند از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ مارس (۲۶ اسفند تا ۶ فروردین ماه) در کشور دانمارک برگزار می‌شود.

منبع : ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار