رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

اسفند ۱۳۹۵ ۲ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

تیزر سریال نوروزى “دیوار به دیوار” + ویدیو

پخش این سریال از دوشنبه شب (٣٠ اسفندماه) ساعت ٢٠:٣٠ از شبکه سوم سیما آغاز می شود. اسامی بازیگران “دیوار به دیوار” که تاکنون همگی آنان مقابل دوربین رفته اند به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: اشپیتیم آرفی، فرهاد آئیش، ویشکا آسایش، همایون ارشادى، یاسمینا باهر، رویا تیموریان، پژمان جمشیدی، گوهر خیراندیش، حسن زارعی، امیر […]


در برنامه «سه ستاره»؛

برترین مجریان زن تلویزیون معرفی شدند

برنامه «سه ستاره» بامداد امروز سه مجری زن برتر رسانه ملی را معرفی کرد. برنامه «سه ستاره» بامداد روز یکشنبه ۲۹ اسفندماه در چند بخش برگزیدگان خود را اعلام کرد. در بخشی از این برنامه مجریان برگزیده زن در سال ۹۵ انتخاب شدند که در این بخش مژده لواسانی با حداکثر آرا در صدر قرار […]


پخش «کلاه قرمزی» در نوروز ۹۶ منتفی شد

جعفری جلوه در واکنش به توقف تولید مجموعه‌ «کلاه قرمزی» و صحبت‌های تهیه‌کننده این مجموعه مبنی بر عدم حمایت مالی صداوسیما، اظهار کرد: «ما در شبکه دو تمام تلاش‌مان را کرده‌ایم تا مجموعه جدید «کلاه قرمزی» در نوروز ۹۶ تقدیم طیف گسترده علاقه‌مندان و مخاطبان مشتاق این برنامه شود؛ لکن با کمال تاسف، زیاده‌خواهی‌های بی‌وقفه […]


موزه سینما میزبان نمایشگاه عکس نامزدهای جشنواره فیلم فجر

نمایشگاهی از آثار ۵ عکاس نامزد در بخش عکس مسابقه سینمای ایران سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، با عنوان «قابی دیگر» در نمایشگاه نوروزی گالری سینماتوگراف موزه سینمای ایران به نمایش گذاشته شد.  در این نمایشگاه آثاری از سحاب زری باف برای عکاسی فیلم «ماجرای نیمروز» ساخته محمد حسین مهدویان، مریم تخت کشیان برای […]


تازه‌ترین آمار فروش فیلم‌های نوروزی به روایت پخش کنندگان

جدیدترین آمار فروش برخی فیلم‌های نوروزی اعلام شد. احمد مختاری از دفتر «هدایت فیلم» که پخش دو فیلم «گشت ۲» به کارگردانی سعید سهیلی و «خوب، بد، جلف» به کارگردانی پیمان قاسمخانی را برعهده دارد، آخرین آمار فروش این دو فیلم را اعلام کرد. او به ایسنا گفت: «گشت ۲» که اکرانش از ۲۵ اسفندماه […]


«ناگهان پیت حلبی» پراقبال ترین نمایش تماشاخانه سنگلج در سال ۹۵

«ناگهان پیت حلبی» پراقبال ترین نمایش سال ۹۵ در میان ۱۲ اثری بود که در تماشاخانه سنگلج روی صحنه رفت. به نقل از روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، نمایش «ناگهان پیت حلبی» به نویسندگی امیرعلی نبویان و کارگردانی کوروش سلیمانی با فروشی معادل ۵۱۶۸۴۶ ۰۰۰ ریال و پذیرا شدن ۴۹۱۵۵ تماشاگر پرفروش ترین و پرتماشاگرترین نمایش تماشاخانه […]


در چالوس رخ داد؛

«فتحعلی اویسی» از تصادف جان سالم به در برد

چالوس – فتحعلی اویسی بازیگر تلویزیون و سینما از حادثه واژگونی خودرو و تصادفی که در منطقه نمک آبرود چالوس رخ داد، جان سالم به در برد. زکریا اشکپور سخنگوی مرکز فوریت های پزشکی مازندران با بیان اینکه فتحعلی اویسی چهره سرشناس و معروف تلویزیون و سینما از تصادف جان سالم به در برد اظهار […]


توزیع غیرمجاز فیلم عصبانی نیستم

نسخه بازبینی وزارت ارشاد فیلم عصبانی نیستم به صورت غیرمجاز در بعضی از شهرهای اطراف تهران توزیع شده است   فیلم عصبانی نیستم ساخته رضا درمیشیان که یکی از فیلم‌های توقیفی سال‌های گذشته است، به صورت گسترده در شهرهای اطراف تهران از جمله استان البرز توزیع شده است. این فیلم که برای بازبینی وزارت ارشاد در […]


کیمیایی از نسخه جشنواره «قاتل اهلی» اعلام برائت کرد / این مونتاژ من نیست

اختلافات میان مسعود کیمیایی کارگردان و منصور لشکری قوچانی تهیه کننده «قاتل اهلی» سبب ساز آن شده است حتی صدور پروانه نمایش این فیلم که در ابتدا به عنوان یکی از گزینه های اکران نوروزی مطرح شده بود هم در هاله ای از ابهام باقی بماند. پیش از جشنواره فیلم فجر مسعود کیمیایی با اعلام برائت […]


امیر آتشانی در بخش مراقبت های ویژه بستری شده است

فرزند امیر آتشانی بازیگر تئاتر و تلویزیون اعلام کرد که پدرش به دلیل مشکل ریوی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری بستری شده است. علی آتشانی درباره وضعیت جسمانی امیر آتشانی بازیگر تئاتر و تلویزیون که روز پنجشنبه ۲۶ اسفندماه به بیمارستان منتقل شده است، گفت: روز پنجشنبه ۲۶ اسفندماه حال جسمانی پدرم خوب […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر ۱. جشنواره امسال نیز در ادامه سیاست گذارهای مسئولین فرهنگی و سینمایی با حجم بالایی از تولیدات ارگان ها و سازمان های مرتبط و غیرمرتبط سینمایی همراه بود. این موضوع از جهتی مثبت است که زمینه را برای رونق تولید و ورود سرمایه های بیشتر باز می کند و امکان حمایت به خصوص از فیلمسازان جوان را فراهم می آورد اما از طرف دیگر با مخاطراتی همراه است که ماحصل اش تولید فیلم های ضعیف و شعار گونه است که متاسفانه چند نمونه متعددش را در این دوره شاهد بودیم. لزوم نظارت دقیق و استفاده از مشاوران و ناظران کیفی خبره از جمله ضروریات این شکل از تولید در سینمای ایران است. ۲. حضور چندین فیلمساز اول که برخی از آن ها سازنده چند فیلم شاخص این دوره بودند و اضافه شدن بخش نگاه نو پس از چند سال تعطیلی، نوید بخش این موضوع است که سینمای ایران علی رغم تمام مسائل و مشکلات ریز و درشت اما همچنان پویا و خوشبختانه در حال زایش است و نسل های جدید درحال ورود به عرصه اند. ۳. با مشاهده فیلم های این دوره می توان گفت فیلمنامه همچنان چشم اسفندیار سینمای ایران به مثابه سال های قبل است. مقدمه و شروع هایی که یا بسیار کوتاه اند و یا از فرط افراط طولانی و حوصله سربر، دیالوگ هایی که کارکرد نمایشی نمی یابند، دراماتیزه نشدن مضامین، عدم پرداخت درست شخصیت ها، تحول ناگهانی کاراکتر، پایان بندی های شعاری و بسیاری معضلات دیگر از جمله نواقص فیلمنامه های این دوره بود هر چند که نمونه های موفقی همچون باغ کیانوش، پرویزخان و صبحانه بازرافه ها را هم شاهد بودیم. ۴. برنامه ریزی جشنواره از یک فشردگی نامتناسبی رنج می برد. روز اول و به دلیل ناهماهنگی های تثبیت محل برگزاری خانه جشنواره، عملاً تمام سانس ها با بیش از یک ساعت تاخیر همراه بود. این موضوع هر چند در روزهای دیگر حل شد و سانس ها راس ساعت آغاز گردید اما مسئله ای دیگر پدیدار گشت و آن فشرده سازی زمان نشست ها بود که علی رغم تلاش مجری بازهم بسیاری سوالات خبرنگاران مجالی جهت طرح شدن نمی یافت که دلیل آن کاهش تعداد روزهای نمایش فیلم ها به ۹ روز بود که علت آن مبهم است! ۵ .با اعلام نام کاندیداها طبق سنوات قبلی باز هم تعجب حضور برخی نام ها در فهرست و نیز غیبت تعدادی دیگر شگفتی ساز شد کما اینکه این موضوع در زمینه اعلام اسامی فیلم ها نیز وجود داشت و حتی تا میانه های جشنواره نیز باکشمش بر سر حضور و عدم حضور یک فیلم در بخش سودای سیمرغ امتداد داشت. اگرچه داوری امری سلیقه ای است و تغییر یک یا چند نام هیئت داوران می تواند باعث تفاوت در آرا گردد اما نباید از نظر دور داشت که به همان نسبت نیز می بایست سنجه های فنی و هنری را نیز از خروجی هر ترکیب ...