رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
  • الجمعة ۲۰ محرم ۱۴۴۱
  • 2019 Friday 20 September

فروردین ۱۳۹۶ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

جشنواره یک آیین است

آغاز به کار جشنواره جهانی فجر برای اصحاب رسانه

به گزارش سینماخانه؛ جشنواره جهانی فجر مشابه سال گذشته کار خود را یک روز زودتر برای اهالی رسانه و منتقدین آغاز کرد. در این روز رضا میر کریمی، دبیر سی و پنجمین جشنواره جهانی فجر طی صحبتی با خبرنگاران و منتقدین عنوان کرد: “جشنواره تنها نشان دادن فیلم نیست. جشنواره یک آیین است به مانند […]


عکس‌های عکاسی‌نشده «ناخدا خورشید» در سینما فلسطین

سیف‌الله صمدیان از افتتاح نمایشگاه عکس فیلم سینمایی «ناخدا خوشید» پیش از نمایش نسخه بازسازی شده این فیلم در سینما فلسطین با حضور ناصر تقوایی خبر داد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، صمدیان مدیر بخش بزرگداشت کیارستمی و نمایش‌ها و رویداد‌های ویژه جشنواره گفت: […]


کوچک شدن سفره ایرانی در سینما

در سال‌های نه چندان دور کارگردانان مهمی مثل داریوش مهرجویی در مهمان مامان، لیلا، پری، سارا و…، علی رفیعی در فیلم‌های ماهی‌ها عاشق‌ می‌شوند و آقا یوسف، کامبوزیا پرتوی در فیلم کافه ترانزیت، ابوالقاسم طالبی در فیلم دست‌های خالی و… بر موضوع غذا و دور هم‌نشینی سر سفره در فیلم‌هایشان تاکید می‌کردند، اما سینمای امروز […]


جلال مقدم؛ غریب تاثیرگذار

جلال مقدم که ۳۰ فروردین ۱۳۰۸ در نیشابور به دنیا آمد، از آن شخصیت‌های تاثیرگذار سینمای ایران است که متاسفانه گاهی در گیر و دار هیاهوی دوره‌های مختلف، کمتر یادی از او می‌شود. تماشاگران نسل‌های جدید سینما احتمالا اصلا او را نشناسند، مگر آن شیفتگان واقعی و کنجکاوتر که آگاهند سینماگران موفق امروز بر شانه […]


نگاهی به فیلم «گشت ۲»

گشت‌زنی در میان کولاژها، تکه‌پرانی‌ها و مرگ ایده‌ها

«گشت ۲» فیلمی نیست که ارزش نقد کردن داشته باشد؛ بلکه حواشی آن برای خوانش جذاب است. اینکه با آن بفهمیم چگونه در این سال‌ها ذائقه هنری مردم تربیت نشد و نتیجه‌اش ملغمه‌های روی پرده شده است. می‌فروشم پس هستم برخی آن را سخیف خواندند، برخی تندتر از آن برخی‌ها گفتند رکیک است. در مصاحبه‌ای […]


رونمایی از پوستر متفاوت فیلمی با بازی مهناز افشار

پوستر این اثر بر اساس چهره‌های متفاوت و شخصیت‌های متعددی که مهناز افشار در «گیلدا» بازی کرده، طراحی شده است. احمد غلامی گرافیست فیلم گیلدا، پوستر این اثر را بر اساس چهره‌های متفاوت و شخصیت های متعددی که مهناز افشار در «گیلدا» بازی کرده است، طراحی کرده و در این پوستر از آثار اندی وارهول […]


قسمت ششم «عاشقانه» چهارشنبه آینده توزیع می‌شود

تصویربرداری بخش‌های باقیمانده از مجموعه «عاشقانه» به کارگردانی منوچهر هادی برخلاف برخی شایعات این روزها در نقاط مختلف تهران درحال انجام است. همزمان با تصویربرداری مجموعه عاشقانه؛ مراحل فنی آن نیز پیگیری می‌شود تا توزیع مجموعه بدون وقفه و به صورت کاملاً منظم از شبکه نمایش خانگی ادامه یابد. قسمت پنجم «عاشقانه» دوشنبه توزیع شد […]


کارگاه دارالفنون با تهیه‌کننده فیلم‌های میشل هانکه

مازیار میری از برگزاری کارگاه تهیه‌کنندگی ویت هایدوشکا که تهیه‌کننده فیلم‌های میشل هانکه بوده است، برای هنرجویان دارالفنون خبر داد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، مدیر بخش دارالفنون با اعلام این خبر عنوان کرد: در دومین روز از برنامه‌های دارالفنون هنرجوها علاوه بر اینکه […]


ناگفته‌های «مستر بین» از یک نقش جدی

«من هرگز نخواستم خودم را بازی کنم. همیشه ترجیح داده بودم نقش آدم‌های دیگر را ایفا کنم، چون این آسان‌تر بود!» «ایندیپندنت» نوشت: وقتی «مستر بین» نقش کارآگاه فرانسوی را در تله‌فیلم «شب مِگره در تقاطع‌ها» ایفا کرد، همه به این نتیجه رسیدند که کمدین‌ها هم می‌توانند به بهترین نحو از پس نقش‌های جدی بربیایند. […]


«ناخدا خورشید» دوباره جان گرفت + تصاویر

نسخه اصلاح ‌شده فیلم «ناخدا خورشید»، که به سفارش فیلمخانه ملی ایران در «استودیو روشنا» انجام شده است در حالی به زودی رونمایی می‌شود که ناصر تقوایی همواره نسبت به کیفیت و نحوه بازپخش نمایش فیلمش انتقاد داشته است. نسخه بازسازی شده فیلم «ناخدا خورشید» قرار است دوم اردیبهشت‌ماه در سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نگاهی به “قصر شیرین” رضا میرکریمی

"قصر شیرین" نمونه ای از نقطه تکامل یک فیلمساز را نمایندگی می کند. میرکریمی در این واپسین ساخته اش با درکی درست از جغرافیا و آدم ها و اتمسفر مورد نیاز روایت چنین فیلمی، به ساخت و پرداخت درستی از بیان سیر تکامل و تاثیر پذیری کاراکتر اصلی اثرش متاثر از شرایط ناگریزی که با آن رو در رو گردیده نائل می شود و آن را به شکلی باور پذیر پیش چشم تماشاگران قرار می دهد. این فیلمی است که تعمدا از قصه گفتن پرهیز می کند و در عوض بخش اعظم توان خود را معطوف پردازش کاراکترهایش می نماید؛ به همین سبب بازی درست و به اندازه بازیگرانش در خلق چنین اثری غیر قابل کتمان است. حامد بهداد در یکی از چند بازی شاخص تر کارنامه اش اینجا به مدد نگاه ها و لحن گفتار و زبان بدنی ایی که کاملا درخدمت نقش قرار گرفته، موفق می شود تصویری باورپذیر از شخصیت را بپرورد و ما را در این سفر که قرار است به پالایش روحی و روانی و تغییر رویکردش به زندگی بینجامد، کاملا با خود همراه سازد. حضور دو بازیگر خردسال در نقش فرزندان به قدری جذاب و دل نشین است که تصور فیلم بدون آنها تا حدی دور از ذهن می نماید. انتخاب زوایا و قاب های میرکریمی در دکوپاژ این فیلم بار دیگر جنبه های متمایز دیگری از توانایی های این کارگردان را در به تصویر کشیدن چنین داستانی یادآوری می کند و برای لحظاتی خاطره اثری با رگه هایی در گونه وسترن را برای تماشاگرانش تداعی می نماید. وسترنی با حال و هوای ایرانی که می کوشد به جاده و سفر به مثابه بستری برای نوزایی، تشخصی بصری و جغرافیایی بخشد. سینماخانه / حمید عبدالحسینی