رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 5 خبر


  • پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۰
  • 2019 Thursday 23 May

فروردین ۱۳۹۶ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

جشنواره یک آیین است

آغاز به کار جشنواره جهانی فجر برای اصحاب رسانه

به گزارش سینماخانه؛ جشنواره جهانی فجر مشابه سال گذشته کار خود را یک روز زودتر برای اهالی رسانه و منتقدین آغاز کرد. در این روز رضا میر کریمی، دبیر سی و پنجمین جشنواره جهانی فجر طی صحبتی با خبرنگاران و منتقدین عنوان کرد: “جشنواره تنها نشان دادن فیلم نیست. جشنواره یک آیین است به مانند […]


عکس‌های عکاسی‌نشده «ناخدا خورشید» در سینما فلسطین

سیف‌الله صمدیان از افتتاح نمایشگاه عکس فیلم سینمایی «ناخدا خوشید» پیش از نمایش نسخه بازسازی شده این فیلم در سینما فلسطین با حضور ناصر تقوایی خبر داد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، صمدیان مدیر بخش بزرگداشت کیارستمی و نمایش‌ها و رویداد‌های ویژه جشنواره گفت: […]


کوچک شدن سفره ایرانی در سینما

در سال‌های نه چندان دور کارگردانان مهمی مثل داریوش مهرجویی در مهمان مامان، لیلا، پری، سارا و…، علی رفیعی در فیلم‌های ماهی‌ها عاشق‌ می‌شوند و آقا یوسف، کامبوزیا پرتوی در فیلم کافه ترانزیت، ابوالقاسم طالبی در فیلم دست‌های خالی و… بر موضوع غذا و دور هم‌نشینی سر سفره در فیلم‌هایشان تاکید می‌کردند، اما سینمای امروز […]


جلال مقدم؛ غریب تاثیرگذار

جلال مقدم که ۳۰ فروردین ۱۳۰۸ در نیشابور به دنیا آمد، از آن شخصیت‌های تاثیرگذار سینمای ایران است که متاسفانه گاهی در گیر و دار هیاهوی دوره‌های مختلف، کمتر یادی از او می‌شود. تماشاگران نسل‌های جدید سینما احتمالا اصلا او را نشناسند، مگر آن شیفتگان واقعی و کنجکاوتر که آگاهند سینماگران موفق امروز بر شانه […]


نگاهی به فیلم «گشت ۲»

گشت‌زنی در میان کولاژها، تکه‌پرانی‌ها و مرگ ایده‌ها

«گشت ۲» فیلمی نیست که ارزش نقد کردن داشته باشد؛ بلکه حواشی آن برای خوانش جذاب است. اینکه با آن بفهمیم چگونه در این سال‌ها ذائقه هنری مردم تربیت نشد و نتیجه‌اش ملغمه‌های روی پرده شده است. می‌فروشم پس هستم برخی آن را سخیف خواندند، برخی تندتر از آن برخی‌ها گفتند رکیک است. در مصاحبه‌ای […]


رونمایی از پوستر متفاوت فیلمی با بازی مهناز افشار

پوستر این اثر بر اساس چهره‌های متفاوت و شخصیت‌های متعددی که مهناز افشار در «گیلدا» بازی کرده، طراحی شده است. احمد غلامی گرافیست فیلم گیلدا، پوستر این اثر را بر اساس چهره‌های متفاوت و شخصیت های متعددی که مهناز افشار در «گیلدا» بازی کرده است، طراحی کرده و در این پوستر از آثار اندی وارهول […]


قسمت ششم «عاشقانه» چهارشنبه آینده توزیع می‌شود

تصویربرداری بخش‌های باقیمانده از مجموعه «عاشقانه» به کارگردانی منوچهر هادی برخلاف برخی شایعات این روزها در نقاط مختلف تهران درحال انجام است. همزمان با تصویربرداری مجموعه عاشقانه؛ مراحل فنی آن نیز پیگیری می‌شود تا توزیع مجموعه بدون وقفه و به صورت کاملاً منظم از شبکه نمایش خانگی ادامه یابد. قسمت پنجم «عاشقانه» دوشنبه توزیع شد […]


کارگاه دارالفنون با تهیه‌کننده فیلم‌های میشل هانکه

مازیار میری از برگزاری کارگاه تهیه‌کنندگی ویت هایدوشکا که تهیه‌کننده فیلم‌های میشل هانکه بوده است، برای هنرجویان دارالفنون خبر داد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، مدیر بخش دارالفنون با اعلام این خبر عنوان کرد: در دومین روز از برنامه‌های دارالفنون هنرجوها علاوه بر اینکه […]


ناگفته‌های «مستر بین» از یک نقش جدی

«من هرگز نخواستم خودم را بازی کنم. همیشه ترجیح داده بودم نقش آدم‌های دیگر را ایفا کنم، چون این آسان‌تر بود!» «ایندیپندنت» نوشت: وقتی «مستر بین» نقش کارآگاه فرانسوی را در تله‌فیلم «شب مِگره در تقاطع‌ها» ایفا کرد، همه به این نتیجه رسیدند که کمدین‌ها هم می‌توانند به بهترین نحو از پس نقش‌های جدی بربیایند. […]


«ناخدا خورشید» دوباره جان گرفت + تصاویر

نسخه اصلاح ‌شده فیلم «ناخدا خورشید»، که به سفارش فیلمخانه ملی ایران در «استودیو روشنا» انجام شده است در حالی به زودی رونمایی می‌شود که ناصر تقوایی همواره نسبت به کیفیت و نحوه بازپخش نمایش فیلمش انتقاد داشته است. نسخه بازسازی شده فیلم «ناخدا خورشید» قرار است دوم اردیبهشت‌ماه در سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

روابط عمومی‌هایی که نقش «بادیگارد» فیلم‌ها را بازی می‌کنند

روابط عمومی یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار امروز سینمای ایران است که در عین قدرت در سایه تصمیم گیری‌ها قرار دارند و برخی معادلات پشت پرده را رقم می‌زند. یکی از نقش‌های مهم و تاثیرگذار در دنیای رسانه و ارتباطاتِ امروزی بدون تردید روابط عمومی‌ها هستند که تقریبا جزو لاینفک مجموعه‌های دارای ساختار و نظم به حساب می‌آید. این موضوع در سینما و پروژه‌های سینمایی هم به عنوان یک الزام جا افتاده است و دیگر به نحوی شده که هنوز قلم نویسنده روی کاغذ نیامده قرارداد روابط عمومی‌ها بسته می‌شود و خیلی زودتر از سایر عوامل وارد پروژه می‌شوند. روابط عمومی یا به اصطلاح امروزی «مدیر ارتباطات رسانه ای» تعریف مشخصی دارد که در گام اول انتشار صحیح و دقیق خبر‌ها از کانال آن هاست. اما این معانی دیگر در سینمای ایران تعریف خود را از دست داده و دچار دگرگونی عجیبی شده است. نقش روابط عمومی ها به عنوان بادیگارد فیلم ها اولین هدفی که از تعیین روابط عمومی‌ها در یک پروژه تعریف می‌شود اطلاع رسانی به موقع و حرفه‌ای است، اما این تعریف در سینمای ایران صدق نمی‌کند و در برخی از مواقع دقیقا نقطه مقابل آن قرار دارد. به این ترتیب که در پروژه‌های سینمایی یک نفر را که از نفوذ بالایی در میان رسانه‌ها برخوردار است انتخاب می‌کنند که تمام تلاش خود را بکند تا خبری از پروژه به بیرون درز پیدا نکند و اگر یک خبری هم اتفاقی سر از رسانه‌ها درآورد با پیگیری منتشر کننده آن را پیدا کنند و از پروژه بیرون بیاندازند. در سینمای امروز ما روابط عمومی‌ها نقش‌هایی فراتر از اطلاع رسانی را برعهده می‌گیرند و در خط مقدم مواجهه فیلم و عوامل آن با جامعه رسانه‌ای و مردم قرار می‌گیرند تا نقش بادیگارد معنوی آن‌ها را بازی کنند. مشاوران رسانه‌ای سینما نقشی بسیار پررنگ‌تر از اطلاع رسانی دارند و برخی از آنها تنها کاری که شاید اهتمامی به آن ندارند همین اطلاع رسانی حرفه‌ای و انتشار خبر‌ها است. این موضوع دیگر به یک روال تبدیل شده است و هر اظهارنظری قبل از اینکه با واکنش عوامل فیلم مواجه شود در نخست با سپر دفاعی روابط عمومی‌ها روبه رو می‌شود. مافیا به دنبال روابط عمومی‌های پرنفوذ بخش تازه ورود سینما که سرمایه‌های عجیب و غریبی را بی منطق و بدون توجیه اقتصادی وارد سینما می‌کند معمولا به دنبال آدم‌های پر نفوذی می‌رود که به ظاهر نقش روابط عمومی، اما در واقعیت مدیربرنامه‌های این افراد هستند. پول سرشار این آدم‌ها بسیاری از سابقه داران سینما را هم وسوسه می‌کند تا در کنار آن‌ها قرار بگیرند از اعتبار خود برای آن‌ها هزینه کنند. در وضع کنونی سینمای ایران می‌توان اسم‌های زیادی را پشت سر هم قطار کرد که بدون توجه به لکه دار شدن اعتبار خود حاضر به همکاری با اشخاصی شده اند که صاحب پول‌های ناپاک هستند و اصلا قصدی برای کمک به سینمای ایران ندارند. برخی از این افراد به دلیل ظاهر‌های موجهی که دارند به برخی از پروژه‌های مشکل دار ...