رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به اکران‌های بهاری سینمای جهان از هشت فیلم و فیلمساز فیلم اولی جهان، به بررسی این هشت کارگردان جوان پرداخته است. روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به قلم ای اُ اسکات و مونلا دارجیز، با اشاره به اکران‌های بهاری سینمای جهان از هشت فیلم و فیلمساز فیلم اولی […]

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به اکران‌های بهاری سینمای جهان از هشت فیلم و فیلمساز فیلم اولی جهان، به بررسی این هشت کارگردان جوان پرداخته است.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به قلم ای اُ اسکات و مونلا دارجیز، با اشاره به اکران‌های بهاری سینمای جهان از هشت فیلم و فیلمساز فیلم اولی جهان، به بررسی این هشت کارگردان جوان پرداخته است.

نخستین فیلم این فهرست «Menashe» به کارگردانی جوشا زی وینشتاین است. مناشه داستان مرد بیوه‌ای است که در تلاشی مضطربانه قصد دارد کودکش را زنده به خانه بازگرداند. خانواده و دوستانش خواهان ازدواج مجدد اویند؛ اما مناشه لجوج است و روحی مستقل دارد. به قول نویسندگان این گزارش مناشه کشمکشی برای ایجاد تعادل میان مذهب ارتودکس مناشه و امیال اوست که از آن یک کمدی انسانی پدید می‌آورد.

فیلم دوم «مسیر رویایی» از آنجلا شانلک، کارگردان آلمانی است. فیلم در ۱۹۸۴ در یونان سپری می‌شود. فیلم با چشم‌اندازی به اتحاد اروپا، داستان زوجی را نشان می‌دهد که به نظر به انتهای رابطه خود رسیده‌اند. سه دهه بعد در برلین، زوج دیگری وارد ماجراجویی عاشقانه می‌شوند. دو داستان به شیوه قدرتمند و مبهم همپوشانی پیدا می‌کنند. اسکات درباره فیلم شانلک می‌نویسد این کارگرداند از به چالش کشیدن مخاطب نهراسیده است و بازی‌ها در این فیلم می‌تواند محکم و مبهم به نظر آید و منطق روایی در مواقعی بکر است.

فیلم سوم این فهرست «PENDULAR» از جولیا مورات است که در آن عشق و کار دو هنرمند را به تصویر می‌کشد. اسکات می‌نونیسد فیلم درباره تعقیب هدفی فرار مشهور به تعادل میان زندگی و کار است. آنچه این تعادل را نامعمول می‌سازد زمان و توجهی است که مورات با نشان دادن شخصیت‌های بی‌نام اختصاص داده است.

شماره چهار «جهان شادی» ساخته کائوری کینوشیتا و آلن دلا نگارا است که از روی فروتنی از پاسخ به پرسش‌ها اجتناب می‌کنند که شخصیت‌های فیلم که هستند؟ چه خبر از E.T.؟ وب‌سایت کارگردانان مدعی‌ شده‌ است که فیلم آمیزه‌ای از خیال و مستند است. فیلم مجموعه‌ای از تصاویر ساکن است که در یکی از نماها مردی در مزرعه‌ای سبز فکری به سرش می‌زند و در نمایی دیگر زنی در حال تمرین یوگاست در حالی که درهم و برهم است.

پنجمین فیلم «لیدی مکبث» به کارگردانی ویلیام اولدروید، که به ظاهر اقتباسی از مکبث شکسپیر است، برآمده از داستانی قرن نوزدهمی به قلم نیکولای لسکف، نویسنده روس است. کاترین ازدواج می‌کند و این شکلی از اسارت است، دستمایه کثافت‌کاری‌های همسرش و قدرت سلبی او می‌شود.  اسکات می‌نویسد کارگردان به همراه نویسنده فیلمنامه، آلیس بریچ، داستان لسکف را به فابل فمنیستی و تند و تیز از طبقه، ظلم و تبعیض جنسیتی مبدل کرده‌اند.

«زخمی» عنوان ششم است که نگاهی به مراسم سنتی خوسا دارد. فیلم به کارگردانی جان ترنگوا است که در آن شخصیتی اصلی کارگر کارخانه‌ای در کوینزتاون آفریقای جنوبی است که آیین از می‌خواند شانسی برای کسب پول بیشتر داشته باشد تا با شیوه‌های اجدادی ارتباط دوباره پیدا کند. اسکات فیلم را حساس در تفاوت‌های ظریف فرهنگی توصیف کرده است.

هفتمین فیلم «جزیره الماس» به کارگردانی داوی چو است که تحت تأثیر وون کار وای و آپیچاتپونگ ویراستاکولا نخستین فیلم بلندش را ساخته است.

آخرین فیلم این فهرست «آخرین نفر از ما» ساخته آلا ادین اسلیم است که داستانی واقعگرا از افسردگی مهاجرت حول دو مردی خاورمیانه‌ای است. این دو با پای پیاده و سوار بر بار کامیون و … از سرزمین مادری می‌گریزند. اسکات می‌نویسد فیلم به سوی قلمرو فرهنگ عامه و افسانه منحرف می‌شودف بدون گفتن دیالوگی و با هیپنوتیزم و وضوحی توهم‌زا جزییات آزاردهنده زندگی مدرن را رها می‌کند.

منبع : تسنیم

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار