رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

«فروشنده» فیلم برگزیده‌ی اسکار در ادامه اکران بین‌المللی خود مجموع فروش جهانی خود را از مرز ۱۰ میلیون دلار گذراند. «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی که از تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۱۷ توسط کمپانی «کوهن مدیا» اکران خود را در سینماهای آمریکا آغاز کرده و هم‌اکنون در ۱۵۵ سالن سینمایی به روی پرده است تا به امروز […]

«فروشنده» فیلم برگزیده‌ی اسکار در ادامه اکران بین‌المللی خود مجموع فروش جهانی خود را از مرز ۱۰ میلیون دلار گذراند.

«فروشنده» ساخته اصغر فرهادی که از تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۱۷ توسط کمپانی «کوهن مدیا» اکران خود را در سینماهای آمریکا آغاز کرده و هم‌اکنون در ۱۵۵ سالن سینمایی به روی پرده است تا به امروز به فروشی بالغ بر ۲.۳۴۸ میلیون دلار در سراسر آمریکا دست یافته است.

در میان سایر کشورهای خارجی نیز فرانسه با فروشی بیش از ۱.۸۴۱ میلیون دلار همچنان بهترین بازار خارجی «فروشنده» محسوب می‌شود و سینماهای ایتالیا نیز با ۸۲۸ و اسپانیا با فروشی بالغ بر ۵۴۶ هزار دلار از دیگر بازارهای موفق این فیلم هستند.

این فیلم به لطف درخشش در جشنواره کن و متعاقب آن کسب جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار ۲۰۱۷، در سایر کشورهای خارجی نیز با استقبال رو به رو شده است. در جدول زیر فهرست کشورهای خارجی نمایش دهنده «فروشنده» همراه با فروش کنونی آن‌ها آورده شده است که مجموع فروش آنها به بیش از ۳/۹ میلیون دلار می‌رسد:

فروش «فروشنده» در بازارهای خارجی

فیلم «فروشنده» در ایران نیز به فروش حدود ۱۶ میلیارد تومان معادل ۴/۲ میلیون دلار دست یافت تا یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران تا به امروز نام بگیرد.

فروش ۲.۳۴۸ میلیون دلاری در آمریکا، فروش ۳/۹ میلیون دلاری در سایر کشورهای خارجی و همچنین فروش بیش از ۴/۲ میلیون دلاری در ایران، حاکی از آن است که فیلم «فروشنده» تا به امروز به فروش جهانی بالغ بر ۱۰ میلیون دلار دست یافته است.

آخرین ساخته فرهادی در ادامه اکران بین‌المللی خود از شش آوریل در دانمارک، از ۱۵ آوریل در هنگ کنگ، از ۲۱ اوریل در لهستان، از ۲۷ آوریل در کشور جمهوری، از تاریخ ۴ می در مالزی، از ۱۰ ژوئن ۲۰۱۷ در سینماهای ژاپن و از ۲۹ سپتامبر نیز در کشور بلغارستان به روی پرده می‌رود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار