رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • چهارشنبه 23 فروردین 1396 - 20:17
  • کد خبر : 7150
  • تئاتر
  • چاپ خبر : “برلین” ، تجربه ای متفاوت از مشارکت تماشگران در نمایش

به برلین بروید آنجا موقعیتی فراهم آورده اند که شاید هرگز در آن قرار نگرفته اید. برلین این اجازه را به شما می دهد تا راهی که تصور می کنید درست است را امتحان کنید … ! ممکن است زمانی که راهکارتان نتیجه ی درستی در پی نداشته باشد شما را شوکه کند… اما چه […]

به برلین بروید

آنجا موقعیتی فراهم آورده اند که شاید هرگز در آن قرار نگرفته اید.

برلین این اجازه را به شما می دهد تا راهی که تصور می کنید درست است را امتحان کنید … !

ممکن است زمانی که راهکارتان نتیجه ی درستی در پی نداشته باشد شما را شوکه کند…

اما چه هیجان دلچسبی است وقتی راهکار به ظاهر درست شما، نتیجه ای نامطلوب در پی داشته باشد

وقتی برلین تنها یک اجرای نمایش باشد!

به گزارش سینماخانه؛ نمایش برلین ثمره ترکیب قلم محمد یعقوبی به همراه بهار کاتوزی و با طراحی و کارگردانی آریان رضائی است که در بعد از ظهرهای  بهاری  سال ۱۳۹۶ در مجموعه ی تئاتر شهر ( سالن پلاتو اجرا ) پذیرای دیدگان ارزشمند تماشاگران خود می باشد.

این نمایش که به شیوه ی شورایی اجرا می شود به تماشاگران خود این اختیار را می دهد تا قدم به قدم با نمایش همراه شوند.

آریان رضایی در گفتگو با سینماخانه درباره ی روند شکل گیری نمایش خود عنوان کرد: من در سال ۸۷ نمایش برلین محمد یعقوبی را خواندم که یک مونولوگ بود و تنها کارکتر آن فرزاد نام داشت و بنا به علاقه ی من به تئاتر ستم دیدگان ( روش های آگستو بوآل – کارگردان برزیلی)؛ تصمیم بر آن شد که با توجه به موضوع اجتماعی نمایشنامه، این نمایش را به شیوه تئاتر شورایی اجرا کنم. این نمایشنامه را در چندین نوبت از جمله دومین جشنواره تئاتر شهر به روی صحنه بردم و با توجه به بازخورد بسیار خوبی که گرفتم و انتخاب این نمایش به عنوان اثر برگزیده جشنواره؛ تصمیم بر این شد که ایده جدیدی را وارد نمایش کنم و آن ایده حضور کارکتر زن و حضور نگاه زنانه در متن نمایش بود.

آریان رضایی در رابظه با تئاتر شورایی به سینماخانه گفت: در این شیوه به تماشاگران اجازه  ابتکار عمل داده می شود و تماشاگران می توانند ایده های خود را در صحنه  نمایش آزمایش کنند. بنابراین محل تئاتر را تبدیل به مکان تمرینی برای درست زندگی کردن می کند.

رضایی درباره اهمیت انتخاب موضوع در کارهایش افزود: تلاش می کنم تا موضوعاتی را انتخاب کنم که دغدغه ی مردم باشد چراکه تا زمانی که دغدغه ای در ذهن تماشاگران نباشد مشارکتی اتفاق نمی افتد. در نتیجه  اگر مشارکتی می بینیم، در پس آن دغدغه ای وجود دارد.

 

وی اضافه کرد: در تمرینات خود کوشیدیم تا بیشتر از اینکه برای نمایش تمرین کنیم؛ چالشی داشته باشیم در مورد روابط اجتماعی و شناسایی آسیب هایی که می توانند به وجود بیایند و پیدا کردن راهکارهایی برای جلوگیری از به وجود آمدن آسیب هایی که موجب تزلزل در روابط انسان ها می شود … حتی در روزهایی از تمرین، تماشاگرانی را دعوت می کردیم که در بین ما حضور پیدا کنند و با همکاری آنها تمرینات خود را ادامه می دادیم.

با توجه به استقبال مخاطبان، نمایش “برلین” به کارگردانی آریان رضایی در پلاتو اجرای مجموعه تئاترشهر از دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ تا پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ هر شب در ۲ سانس ۱۷:۰۰ و ۱۸:۳۰ به روی صحنه می رود.

سینماخانه / خبرنگار: مژگان آقاداودیان – عکاس: هادی صفی زاده

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار