رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷
  • الإثنين ۸ ربيع ثاني ۱۴۴۰
  • 2018 Monday 17 December

فروردین ۱۳۹۶ ۲۴ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

الهام پاوه نژاد، «کافه پولشِری» را به تئاترشهر می آورد

به گزارش سینماخانه؛ الهام پاوه نژاد هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون این بار در فروردین ماه ۹۶ نمایشنامه «کافه پولشری» را در مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه خواهد برد. نمایشنامه «کافه پولشری» نوشته آلن وتز، نویسنده فرانسوی که پیش از این توسط اصغر نوری و نشر نیلا به فارسی برگردان و به چاپ رسیده است؛ داستان زنی […]


داریوش مهرجویی: من همان کسی هستم که با «هامون» «خسرو شکیبایی» را تا این حد مشهور کرد

داریوش مهرجویی در مصاحبه‌اش با روزنامه شرق توضیحاتی درباره واکنشش نسبت به فوت عباس کیارستمی و فیلم سنتوری ۲ داده است. روزنامه شرق در ویژه نامه خود گفت‌وگویی ویژه با داریوش مهرجویی انجام داده است. در بخشی از این گفت و گو داریوش مهرجویی توضیحاتی درباره واکنشش نسبت به فوت عباس کیارستمی و فیلم سنتوری ۲ داده […]


از بروکلین تا آفریقای جنوبی،‌ ۸ فیلمساز برای تماشا

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به اکران‌های بهاری سینمای جهان از هشت فیلم و فیلمساز فیلم اولی جهان، به بررسی این هشت کارگردان جوان پرداخته است. روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به قلم ای اُ اسکات و مونلا دارجیز، با اشاره به اکران‌های بهاری سینمای جهان از هشت فیلم و فیلمساز فیلم اولی […]


آغاز تولید «پایتخت ۵» در قبرس

در حالی که سریال نوروزی «علی البدل» در حال پخش از طریق آنتن شبکه یک سیماست، سیروس مقدم «پایتخت ۵» را در یونان کلید زده است.   مراحل پیش تولید سریال پایتخت ۵ در کشور قبرس آغاز شده است. پیش از این سیدعلی حمیدی قائم مقام مرکز امور نمایشی سیما درباره سری جدید «پایتخت» گفته […]


مسعود ردایی: تلویزیون حمایتی از «سه بیگانه» نمی کند

مسعود ردایی از حمایت نکردن تلویزین برای پخش تبلیغات فیلم سینمایی «سه بیگانه» گله کرد. مسعود ردایی تهیه کننده فیلم سینمایی «سه بیگانه» درباره وضعیت اکران این اثر گفت: از ۱۸ اسفندماه اکران این فیلم آغاز و تاکنون استقبال خوبی از آن شده است. حدود ۲۲ هفته این فیلم تنها در تهران اکران می شد […]


ساخت «ترمیناتور» منتفی شد

سفر آرنولد شوارتزنگر در زمان متوقف شد و کمپانی سازنده فیلم «ترمیناتور» که پیشتر اعلام کرده بود ادامه این فیلم را می‌سازد، از این کار صرف نظر کرده است. به نقل از گاردین، در حالی که پیشتر اعلام شده بود ادامه‌ای بر داستان علمی-تخیلی «ترمیناتور» ‌در دستور ساخت قرار گرفته اکنون منابع می‌گویند پارامونت از ادامه […]


یک روایت صادقانه/ مخاطب بعد از دیدن فیلم شروع به مطالعه می کند

محمود رضوی تهیه کننده «ماجرای نیمروز» با بیان اینکه این اثر سینمایی یک روایت صادقانه است، معتقد است که مخاطب بعد از تماشای فیلم شروع به مطالعه می کند. فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» دومین اثر سینمایی بلند محمدحسین مهدویان است که این روزها در اکران نوروزی روی پرده سینماهای کشور رفته است. این فیلم با […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

یادداشت ویژه

خانم یایا به سینمای ایران بدهکار نیست!

خانم یایا فیلم پرانتقاد عبدالرضا کاهانی این روزها در سینماهای کشور در حال اکران است. نظرات مخاطبان در شبکه های اجتماعی و موج انتقاداتی که به بازیگران و کارگردان فیلم شده است واکنش های مختلفی از سوی عوامل فیلم نیز به دنبال داشته است. حمید فرخ نژاد با دو پست مختلف در صفحه اینستاگرامش به انتقدادها واکنش نشان داده است. در اولین پست در روزهای اولیه اکران فیلم چنین  نتیجه گیری می کند که این فیلم طنز نبوده و توقع طنز برای مخاطب موجبات نارضایتی را برای تماشاگر به وجود آورده است و البته اشاره می کند که متاسفانه بدلیل نوع تبلیغات، توقع فیلم طنز برای مخاطب به وجود آمده است. سوال اینجاست که مسئولیت نوع تبلیغات به عهده مخاطب است یا عوامل سازنده فیلم؟ آیا وقتی تمام عناصر تبلیغاتی از صدای نریتور تا صحنه های انتخاب شده برای تیزر، موسیقی و دیالوگ ها ساختار طنز دارد مخاطب نباید توقع فیلم طنز داشته باشد؟ فرخ نژاد در پست دوم این فیلم را نو و تجربه گرایانه معرفی کرده و عنوان می کند فیلمهای با رویکرد خاص نباید در سینمای رایج اکران شوند و جاهایی مانند سینمای هنر و تجربه با تماشاگران خاص برای این قبیل فیلمها مناسبتر است و البته اشاره می کند که اکران نامناسب ربطی به خود فیلم و عوامل سازنده آن ندارد. سوال اینجاست که آیا عوامل سازنده فیلم هم پیشنهاد اکران در سینمای هنر و تجربه را مطرح کرده بودند یا هدف آنها اکران در سینمای رایج بوده است؟ آیا در صورت اکران در سینمای هنر و تجربه این فیلم مورد توجه مثبت مخاطبان خاص قرار می گرفت؟   آیا مخاطبی که بارها از بازی رضا عطاران، حمید فرخ نژاد و امین حیایی در پرده سینما لذت برده است نباید انتظار بازی خوب از آنها داشته باشد؟ آیا مخاطبی که سینمای کاهانی را با "اسب حیوان نجیبی است"، "هیچ" و "بیست" دوست دارد نباید انتظار فیلمی قابل قبول از کارگردان داشته باشد؟ اینکه تاکید می شود فیلم کمدی نیست می تواند نشان دهنده این باشد که کارگردان قصد ساخت فیلمی اجتماعی سیاسی داشته است که در پس اتفاقات فیلم پیامهای اجتماعی سیاسی را به مخاطب متنقل کند اما چه میزان فیلمساز در این هدف موفق بوده است حائز اهمیت است. اینکه تعدادی از مخاطبان فیلم تصمیم به ترک سالن می گیرند و نارضیاتی عموم مخاطبانی که فیلم را کامل تماشا کرده اند می تواند مورد توجه عوامل فیلم قرار گیرد. مخاطب، خانم یایا و بازیگرش را نمی شناسد. خانم یایا به سینمای ایران بدهکار نیست. اما وقت مخاطبی که شما عوامل اصلی فیلم را می شناسد و به اعتبار شما به سینما آمده است ارزشمند است. شما به مخاطب و سینمای ایران بدهکارید. سینماخانه/ حامد بهجتی

تبلیغات