رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 8 خبر


  • شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷
  • السبت ۱۷ جماد ثاني ۱۴۴۰
  • 2019 Saturday 23 February

فروردین ۱۳۹۶ ۲۴ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

الهام پاوه نژاد، «کافه پولشِری» را به تئاترشهر می آورد

به گزارش سینماخانه؛ الهام پاوه نژاد هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون این بار در فروردین ماه ۹۶ نمایشنامه «کافه پولشری» را در مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه خواهد برد. نمایشنامه «کافه پولشری» نوشته آلن وتز، نویسنده فرانسوی که پیش از این توسط اصغر نوری و نشر نیلا به فارسی برگردان و به چاپ رسیده است؛ داستان زنی […]


داریوش مهرجویی: من همان کسی هستم که با «هامون» «خسرو شکیبایی» را تا این حد مشهور کرد

داریوش مهرجویی در مصاحبه‌اش با روزنامه شرق توضیحاتی درباره واکنشش نسبت به فوت عباس کیارستمی و فیلم سنتوری ۲ داده است. روزنامه شرق در ویژه نامه خود گفت‌وگویی ویژه با داریوش مهرجویی انجام داده است. در بخشی از این گفت و گو داریوش مهرجویی توضیحاتی درباره واکنشش نسبت به فوت عباس کیارستمی و فیلم سنتوری ۲ داده […]


از بروکلین تا آفریقای جنوبی،‌ ۸ فیلمساز برای تماشا

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به اکران‌های بهاری سینمای جهان از هشت فیلم و فیلمساز فیلم اولی جهان، به بررسی این هشت کارگردان جوان پرداخته است. روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به قلم ای اُ اسکات و مونلا دارجیز، با اشاره به اکران‌های بهاری سینمای جهان از هشت فیلم و فیلمساز فیلم اولی […]


آغاز تولید «پایتخت ۵» در قبرس

در حالی که سریال نوروزی «علی البدل» در حال پخش از طریق آنتن شبکه یک سیماست، سیروس مقدم «پایتخت ۵» را در یونان کلید زده است.   مراحل پیش تولید سریال پایتخت ۵ در کشور قبرس آغاز شده است. پیش از این سیدعلی حمیدی قائم مقام مرکز امور نمایشی سیما درباره سری جدید «پایتخت» گفته […]


مسعود ردایی: تلویزیون حمایتی از «سه بیگانه» نمی کند

مسعود ردایی از حمایت نکردن تلویزین برای پخش تبلیغات فیلم سینمایی «سه بیگانه» گله کرد. مسعود ردایی تهیه کننده فیلم سینمایی «سه بیگانه» درباره وضعیت اکران این اثر گفت: از ۱۸ اسفندماه اکران این فیلم آغاز و تاکنون استقبال خوبی از آن شده است. حدود ۲۲ هفته این فیلم تنها در تهران اکران می شد […]


ساخت «ترمیناتور» منتفی شد

سفر آرنولد شوارتزنگر در زمان متوقف شد و کمپانی سازنده فیلم «ترمیناتور» که پیشتر اعلام کرده بود ادامه این فیلم را می‌سازد، از این کار صرف نظر کرده است. به نقل از گاردین، در حالی که پیشتر اعلام شده بود ادامه‌ای بر داستان علمی-تخیلی «ترمیناتور» ‌در دستور ساخت قرار گرفته اکنون منابع می‌گویند پارامونت از ادامه […]


یک روایت صادقانه/ مخاطب بعد از دیدن فیلم شروع به مطالعه می کند

محمود رضوی تهیه کننده «ماجرای نیمروز» با بیان اینکه این اثر سینمایی یک روایت صادقانه است، معتقد است که مخاطب بعد از تماشای فیلم شروع به مطالعه می کند. فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» دومین اثر سینمایی بلند محمدحسین مهدویان است که این روزها در اکران نوروزی روی پرده سینماهای کشور رفته است. این فیلم با […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

یادداشت ویژه

یادداشت های کوتاه از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

سال دوم دانشکده من /  (رسول صدر عاملی) بازگشت صدر عاملی به سینمای مورد علاقه اش. بازهم فیلمی در باره دختران و دغدغه هایشان اینبار در جایگاه دانشجو. با ساختاری ساده که خود جز ویژگی های فرمی اثر قرار می گیرد. بازی بازیگران خصوصا چهره های تازه جزء برگ های برنده فیلم است که تبحر صدر عاملی را در انتخاب و بازی گرفتن بار دیگر اثبات می کند . عدم تطابق شیوه و رویکرد صدر عاملی در کارگردانی اثر (که از علاقه وافرش به ملودرام نشات می گیرد) با فیلمنامه پرویز شهبازی که نگاهی به روز دارد؛ جزء تناقضات فیلم به شمار می رود که تاحدی از انسجام اثر کاسته است . سینماخانه / حمید عبدالحسینی غلامرضا تختی / (بهرام توکلی) فیلم سینمایی غلامرضا تختی به کارگردانی بهرام توکلی یک فیلم بیوگرافیک از یک قهرمان، که برخی لحظات زندگی اش با ابهام هایی همراه بوده است. با کارگردانی قابل اعتنا و موفق در فضا سازی ادوار زندگی تختی و فیلمبرداری چشم نواز، علیرغم استفاده از شیوه سیاه و سفید که در برخی لحظات از جمله صحنه های مربوط به مسابقات کشتی درخشان است. طراحی صحنه، لباس و دکور نقشی بی بدیل در پرداخت درست حال و هوای فیلم برای تماشاگران برعهده دارد. احتیاط توکلی در نزدیک شدن به قهرمانی که سوژه فیلمش محسوب می شود و نگاهی از دور به او، مانعی است در ملموس شدن بیش از پیش شخصیت غلامرضا تختی در فیلم سینماخانه / حمید عبدالحسینی بنفشه آفریقایی / (مونا زندی حقیقی) مونا زندی حقیقی پس از ۱۳ سال، دومین فیلم خود را با عنوان «بنفشه آفریقایی» و به تهیه کنندگی علیرضا شجاع نوری روانه سی و هفتمی جشنواره ملی فیلم فجر کرده است. فیلمی ساده، تک خطی و بدون پیچیدگی که داستان زنی به نام شکوه را روایت می کند که به همراه همسر دومش (رضا) تصمیم می‌گیرد تا فریدون همسر سابقش را به خانه خود بیاورند. روایتی که برای مخاطب ایرانی قابل پذیرش نمی باشد. هرچقدر که از منظر روشنفکرانه به فیلم بنگریم؛ حضور هم زمان دو مرد به عنوان همسر سابق و فعلی و زندگی مسالمت آمیز سه نفره به هیچ عنوان، چه از لحاظ شرعی و چه عرف حاکم بر جامعه قابل هضم نمی باشد. زندی در مصاحبه ای عنوان کرده است که اینگونه روابط هیچگونه مشکل شرعی ندارد و داشتن حجاب بازیگر زن در فیلم را که در تمامی فیلم های ایرانی باید رعایت شود را دلیل بر این موضوع می داند. زندی، عصبانی شدن مخاطب از داستان را بی اهمیت می داند و به گفته او روابط انسانی بالاتر از هر گونه معادله دیگری می باشد! به نظر می رسد؛ برخی از آثار نازل سینمای ایران با تکیه بر مباحث حساسیت برانگیز در صدد جذب مخاطب و گیشه هستند. گاهی با ژانر کمدی و گاهی با پرداختن به موضوعات اجتماعی سینماخانه / ا.ش شهابی تیغ و ترمه / (کیومرث پور احمد) فیلمی پایین تر از حد انتظار از کارگردانی با تجربه. نگاهی تلخ به جامعه و آدم هایش که در محدوده شعار باقی می ماند ...

تبلیغات