رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

به گزارش سینماخانه ؛ بیش از سی فیلم برگزیده در بخش های مختلف در دومین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش در آمدند. این فیلمها در بخش های مختلف سینمای سعادت، جلوه گاه شرق،جام جهان نما،مستند زیر ذره بین،بازسازی کلاسیک ها،فیلم های مهربان با محیط زیست،سینمای بالتیک،سینمای کره و …در کاخ جشنواره چارسو […]

به گزارش سینماخانه ؛ بیش از سی فیلم برگزیده در بخش های مختلف در دومین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش در آمدند.

این فیلمها در بخش های مختلف سینمای سعادت، جلوه گاه شرق،جام جهان نما،مستند زیر ذره بین،بازسازی کلاسیک ها،فیلم های مهربان با محیط زیست،سینمای بالتیک،سینمای کره و …در کاخ جشنواره چارسو به نمایش در آمدند.

همچنین در این روز هنرمندان و افراد سرشناسی از جمله “همایون ارشادی”، “علی مصفا”، “فاطمه معتمد آریا”، “محمد رحمانیان”، “اشکان خطیبی”، “آتیلا پسیانی”، “مانی حقیقی” و… در کاخ جشنواره حضور داشتند.

بازدید نماینده تهران از جشنواره

پروانه مافی، نماینده مجلس شورای اسلامی و نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، به کاخ جشنواره آمدند و از قسمتهای مختلف آن بازدید به عمل آوردند. وی همچنین عنوان کرد: “امروز دیپلماسی و روابط بین کشورها را فرهنگ های آنها است که می سازد و هرچند به ظاهر نقش نظامی گری و برتری جویی های تجهیزاتی پر رنگ تر می شود اما این فرهنگ است که تعیین کننده بسیاری از روابط سیاسی بین کشورها است.”

نمایش فیلم “روشنایی های شهر

ترمیم سینما

در سالن شماره ۴ پردیس سینمایی چارسو فیلم “روشنایی های شهر” از “چارلی چاپلین” به نمایش درآمد.

این فیلم که جزو فیلمهای کلاسیک ترمیم شده است، توسط امیر پوریا، منتقد سینما، معرفی شد. وی درباره این فیلم گفت: “واقعا فیلمی از چارلی چاپلین احتیاجی به معرفی ندارد ولی تنها در وصف چاپلین میشه عنوان کرد که چاپلین از خود سینما مشهور تر است و ترمیم یک فیلم از چاپلین یعنی ترمیم سینما”

جالب است که پس از گذشت سالها همچنان فیلم “روشنایی های شهر” برای مردم جذاب و خنده دار بود و پس از پایان فیلم تماشاگران به افتخار این هنرمند بزرگ کف زدند.

استقبال از گناهکاران و سرگذشت ملانی

فیلمهای “سرگذشت ملانی” اثر “ویستور کاپریش” از کشور لتونی و “گناهکاران” اثر “ایوان دی گاونا” از کشور کلمبیا به نمایش درآمدند که با استقبال پرشور تماشاگران رو به رو شدند و مردم برای دیدن این فیلمها صف طولانی را تشکیل داده بودند.

چاپ کتاب جشنواره

در روز دوم جشنواره، کتاب راهنمای جشنواره با نام “کدام فیلم؟ کجا؟” چاپ و در دسترس مردم قرار گرفت.

در این کتاب جدول روزانه جشنواره، راهنمای انتخاب فیلمها به لحاظ ژانر با عنوان “کدام فیلم، کدام ژانر”، سانس ها و سالن های مختلف هر فیلم به ترتیب الفبا و فیلمهای پیشنهادی سینماگران و منتقدان وجود دارد.

این کتاب به دو زبان انگلیسی و فارسی چاپ و در دسترس عموم قرار گرفته است.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

سینماخانه / خبرنگار: فرشید حاجیان – عکاس: هادی صفی زاده

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار