رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
در کارگاه «بازیگری امروز» آتیلا پسیانی مطرح شد؛

بازیگری درست و غلط نداریم!

آتیلا پسیانی با حضور در سینما فلسطین کارگاه «بازیگری امروز» را برگزار و در آن به نکته‌های مختلفی از جمله کلاس‌های بازیگری، تجربه و برخورد با کارگردان‌ها اشاره کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سینما فلسطین در چهارمین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر […]

آتیلا پسیانی با حضور در سینما فلسطین کارگاه «بازیگری امروز» را برگزار و در آن به نکته‌های مختلفی از جمله کلاس‌های بازیگری، تجربه و برخورد با کارگردان‌ها اشاره کرد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سینما فلسطین در چهارمین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر میزبان آتیلا پسیانی بود تا کارگاه «بازیگری امروز» را برگزار کند.

در ابتدای این کارگاه آتیلا پسیانی با بیان اینکه بازیگری تنها این نیست که کسی بتواند جلوی دیگران نقش بازی کند، عنوان کرد: بازیگری ابعاد زیادی از تمرکز، تخیل و از اینکه فرد چطور با روان خودش کنار بیاید، چه میزان به نقش نزدیک شود و مواردی از این دست را شامل می‌شود.

او ادامه داد: چیزی که برای من خیلی مهم است و امیدوارم در این کارگاه بتوانیم درباره آن صحبت کنیم، این است که بدانیم بازیگری درست و غلط نداریم، البته ممکن است در این زمینه کمبود داشته باشیم و غلط زمانی است که ظرف و مظروف با هم تناسب نداشته باشد. قطعا دیدن فیلم در شناخت تفاوت‌‌های بازیگری بسیار کمک می‌کند.

 

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه کلاس های بازیگری قطعا موثر هستند، تاکید کرد: با اینکه کلاس‌های بازیگری موثر هستند، اما هیچ‌چیز قطعی نیست،  ما بازیگرهایی داریم که بسیار درخشان هستند، اما تحصیلات آکادمیک نداشته‌اند. به هر حال در کلاس‌های بازیگری به نظمی دست پیدا می‌کنید که قطعا در زندگی هنری شما موثر خواهد بود.

پسیانی در ادامه اظهار کرد: اگر قرار بود هنر تغییر نکند، تبدیل به سنت می‌شد. هنر باید پویا باشد و تغییر کند. بازی من در گذر سال‌ها فرق کرده است، البته من تصمیم نگرفتم که بازی خودم را تغییر دهم، تجربه سالیان، برخوردها و اتفاق‌ها و … باعث تغییر در کار من شده است. اما هنر همان قدر که قواعدی دارد، باید وحشی و بی قاعده هم باشد. باید این را خودتان پیدا کنید که کدام بخش برای روحیه شما بهتر است.

این بازیگر سینما با اشاره به یکی از تکنیک‌های خودش در برخورد با کارگردان‌ها بیان کرد: وقتی کارگردانی من را برای نقشی انتخاب می‌کند، قبل از اینکه درباره نقش صحبت کنم، درباره خودم از او می‌پرسم اینکه چرا مرا انتخاب کرده و به دنبال زاویه دیدی که از من دارد، می‌‌گردم. پس از آن سعی می‌کنم همان نکته‌ای که در من وجود دارد را پررنگ‌تر کنم و روی آن کار کنم تا به نقش برسم.  اما هرکسی در جهان شیوه خودش را در بازیگری پیدا می‌کند.

پسیانی همچنین با بیان اینکه یک بازیگر هم باید از درون پُر باشد، هم توانایی بروز درون خود را داشته باشد، بیان کرد: اینکه یک بازیگر چقدر احساسات غنی در خودش دارد به شناخت خودش از خودش بستگی دارد، اما بخشی از بازیگری هم بروز این احساسات است. همچنین مطمئن باشید اگر بازیگر از درون خودش را باور نکند، مخاطب هم او را باور نمی‌کند.

در این‌کارگاه به با استقبال زیادی روبرو شد، حاضران سوال‌های خود در زمینه بازیگری را از آتیلا پسیانی می‌پرسیدند.

آدرس سایت رسمی جشنواره جهانی Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Film@Fajriff.com است.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار