رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

به گزارش سینماخانه، محمد رحمانیان درباره اینکه آیا سینما و جشنواره های ایرانی میتوانند به سطح جهانی برسند گفت: “با وجود سانسور امکان اینکه سینمای ایران بتواند به سطح جهانی برسد وجود ندارد. وقتی که یک فیلم خارجی به ایران می آید و سانسور میشود، دیگر این فیلم قابل قضاوت در بخش مسابقه نیست. کسی […]

به گزارش سینماخانه، محمد رحمانیان درباره اینکه آیا سینما و جشنواره های ایرانی میتوانند به سطح جهانی برسند گفت: “با وجود سانسور امکان اینکه سینمای ایران بتواند به سطح جهانی برسد وجود ندارد.
وقتی که یک فیلم خارجی به ایران می آید و سانسور میشود، دیگر این فیلم قابل قضاوت در بخش مسابقه نیست.
کسی که مسئول سانسور فیلم ها هست یک کارمند ساده هست که از هنر و سینما و فرهنگ سررشته ای ندارد و فقط برای گرفتن حقوق و حفظ جایگاه خودش مجبور است از فیلمهای مختلف ایراد بگیرد و آنها را سانسور کند.”
وی درباره مقایسه وضعیت تئاتر و سینما گفت: “قطعا تئاتر در وضعیت بهتری قرار دارد. در سینما فیلم های زیادی توقیف شده است؛ از فیلم کیانوش عیاری گرفته تا دیگر فیلمسازان که فیلمهایشان توقیف شده است. با این حال من ترجیح میدهم که در سینما کار کنم. به هر حال در این ۳۸ ساله فیلمسازان زیادی بوده آمد که تلاش کردند این وضعیت را تغییر بدهند. فیلم “سینما نیمکت” توضیحی است بر این موقعیت‌که می‌شود این وضعیت را عوض کرد و تغییر داد یا حتی از بین برد.”

سینماخانه/ فرشید حاجیان

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار