رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • سه شنبه 5 اردیبهشت 1396 - 08:26
  • کد خبر : 7983
  • تئاتر
  • چاپ خبر : “کارنامه بُندارِ بیدَخش” بهرام بیضائی در تماشاخانه ارغنون به روی صحنه رفت

بنویس… از بی دانشان باکی نیست که خود چاره ی خویش اند … نه …مارا در دانش ژرف باید نگریست … تا در آن چه سود است و برای که … دانشی که مارا به فرمان نیست …بودن چرا… و چه زیانش بیش آنگه که در چنگ دشمن باشد … و کیست ناخجسته تر از […]

بنویس…

از بی دانشان باکی نیست که خود چاره ی خویش اند …

نه …مارا در دانش ژرف باید نگریست …

تا در آن چه سود است و برای که …

دانشی که مارا به فرمان نیست …بودن چرا…

و چه زیانش بیش آنگه که در چنگ دشمن باشد …

و کیست ناخجسته تر از آنکه تواند دانش یکسان به ما و دشمن ما داد …

بهرام_بیضائی

نمایش کارنامه بندار بیدخش به قلم بهرام بیضایی و کارگردانی آرش اشاداد کاری از گروه بندار است که از اول اردیبهشت ماه در تماشاخانه ارغنون به روی صحنه رفته است.

آرش اشاداد از چگونگی شکل گیری این نمایش به سینماخانه گفت :

این نمایش را ما از ده سال پیش زیر نظر استاد بیضایی شروع کردیم. من با کمک محراب نوری دست به یک سری پژوهش ها زدم و یک سری داستان هایی را از دل آن استخراج کردم و استاد بیضایی به همین دلیل به من مجوز خطی دادند که هر وقت توانستیم این نمایش را به روی صحنه ببریم. این کار را در جشنواره های مختلفی شرکت دادم که هم خودم و هم بقیه ی اعضای گروهم هر بار جوایز متعددی را می گرفتند و لازم به تاکید است که تمامی بازیگران من از بین افرادی بود که تاکنون در نمایشی بازی نکرده بودند و من تمرینات خود را برای این کار در یک هفته انجام دادم.

آرش اشاداد در ادامه ی صحبت های خود اضافه کرد که نمایشی که هم اکنون با این گروه بسته شده حاصل تنها یک هفته کار مداوم تیمی بوده و این نمایش طی هفت روز و روزی ۱۲ ساعت کار بسته شده است

نمایش “کارنامه ی بندار بیدخش”  از  جمعه یکم الی ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶، هر شب ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه ارغنون به روی صحنه می رود. علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می توانند به سایت تیوال به نشانی  www.tiwall.com مراجعه نمایند.

سینماخانه/ خبرنگار: مژگان آقاداودیان – عکاس: پگاه آقامیرزایی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار