رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

محمود کلاری از علت عدم همکاریش با ابراهیم حاتمی‌کیا صحبت کرد. محمود کلاری  کارگردان و مدیر فیلمبرداری سینمای ایران درباره عدم همکاریش در فیلم جدید ابراهیم حاتمی‌کیا گفت: ما حدود سه ماه پیش این قرار همکاری را با ابراهیم حاتمی‌کیا گذاشتیم که برایم بسیار خوشایند بود. متاسفانه قبل از آقای حاتمی‌کیا برای حضور در پروژه […]

محمود کلاری از علت عدم همکاریش با ابراهیم حاتمی‌کیا صحبت کرد.

محمود کلاری  کارگردان و مدیر فیلمبرداری سینمای ایران درباره عدم همکاریش در فیلم جدید ابراهیم حاتمی‌کیا گفت: ما حدود سه ماه پیش این قرار همکاری را با ابراهیم حاتمی‌کیا گذاشتیم که برایم بسیار خوشایند بود. متاسفانه قبل از آقای حاتمی‌کیا برای حضور در پروژه «بمب» به کارگردانی پیمان معادی گفت‌وگو کرده بودم که شروع این پروژه حدود یک سال به طول انجامید؛ ما سال گذشته درباره این فیلم صحبت کرده بودیم و برای کاری دیگری که حدود دو ماه دیگر کلید می‌خورد. من با آنها قرار داد داشتم و  پیش قسطی هم از آنها گرفته بودم.

وی ادامه داد: پیش از این آقای حاتمی‌کیا قرار بود که پروژه خود را در تیرماه کلید بزند؛ اما به یک باره این بحث به میان آمد که  اگر تا آن زمان صبر کنند و کار را کلید بزنند کار نمی‌رسد و هوا گرم می‌شود. فیلم آقای حاتمی‌کیا حدود چهارماه فیلمبرداری  دارد و بعد از  آن حدود سه ماه جلوه‌های ویژه‌ آن به طول می‌انجامد. این به آن معناست که فیلم باید زودتر کلید می‌خورد بتوانند آن را به جشنواره فیلم فجر سال جاری برسانند. وقتی این محاسبات صورت گرفت، دیدیم که این زمان دقیقاً در میان پروژه قبلی من قرار می‌گیرد و عملاً نمی‌توانستم کار قبلی را نیمه کاره رها کنم. بسیار برایم سخت بود، اما از آقای حاتمی‌کیا برای آن که نمی‌توانستم درکنارشان باشم عذرخواهی کردم و او نیز شرایط من را درک کردند.

کلاری در پاسخ به این سوال که با توجه به صحبتهای رئیس سازمان سینمایی به نظر می‌رسد جشنواره جهانی فیلم فجر سال آینده با جشنواره ملی ادغام شود، به نظر شما آیا این ادغام شدن به نفع جشنواره جهانی فیلم فجر است یا به ضرر آن؟، تصریح کرد: به نظرم استقرار که جشنواره جهانی فیلم فجر در این چند ساله پیدا کرده است بسیار خوشایند است؛ این جشنواره در حال حاضر اولین سالهای خود را پشت سر می‌گذارد و تماشاگر تکلیف خود را در آن می‌داند. به نظرم بهتر خواهد بود که این جشنواره‌ها با هم برگزار نشوند؛ چرا که هر کدام از آنها  ویژگی‌ها و اهداف جداگانه‌ای دارند. به نظرم برگزاری جداگانه جشنواره جهانی فجر در طی این سه سال باعث شده است که این جشنواره به پختگی‌ای برسد که در طول سالیان برگزاری آن در کنار جشنواره ملی نرسیده بود. باید به این جشنواره فرصت بدهیم تا جایگاه خود را  بیشتر در دنیا پیدا کند.

منبع : تسنیم

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار