رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
دلم میخواد
سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر

“دلم میخواد” پس از سه سال به اکران رسید

ساعت ۲۰:۳۰ روز سه شنبه ۵ اردیبهشت ماه مصادف با عید سعید مبعث سالن شماره دو چهارسو یکی از شلوغ ترین روزهای برگزاری جشنواره را تجربه کرد و تمام صندلی های سالن پر بود . جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز پشت در سالن منتظر بودند که شاید بتوانند وارد سالن شده و ایستاده […]

ساعت ۲۰:۳۰ روز سه شنبه ۵ اردیبهشت ماه مصادف با عید سعید مبعث سالن شماره دو چهارسو یکی از شلوغ ترین روزهای برگزاری جشنواره را تجربه کرد و تمام صندلی های سالن پر بود . جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز پشت در سالن منتظر بودند که شاید بتوانند وارد سالن شده و ایستاده تماشگر فیلم باشند که نهایتا اعلام شد این فیلم در ساعت ۱۲:۳۰ شب اکران فوق العاده خواهد داشت.

نخستین نمایش فیلم “دلم میخواد” بهمن فرمان آرا سه سال پس از تولید این فیلم، علاقمندان را به سالن سینما کشانده بود.

یکی از خبرنگاران که با عجله برای تماشای فیلم به سمت سالن می آمد با چهره ای در هم رفته پشت در بسته سالن ایستاده و نفس نفس زنان و با حسرت دیر رسیدن به سالن می گوید :‌ “با عجله خودم را رساندن که کار فرمان آرا که سه سالن منتظر اکران ماند را ببینم . مطمئنم از بهترین آثار جشنواره امسال است”.
می گویم می توانی خوشحال باشی که سانس فوق العاده ۱۲:۳۰ شب را از دست ندهی . آرام می شود و با خنده ای بلند می گوید تا شروع سانس فوق العاده همینجا می نشینم .

میلادامینی که به عنوان عکاس رسانه در جشنواره حضور دارد در حالیکه از کیف لنزهایش لنز جدیدی روی دوربین می بندد با خونسردی و لبخند به لب می گوید مراسم معرفی فیلم را به صورت کامل بودم و عکسهای فوق العاده ای از آقای فرمان آرا گرفتم فکر نمی کردم فیلم انقدر استقبال بشه و خوشحالم که سانس فوق العاده شب رو میتونم ببینم .

خانم میانسالی که خودش را شهره احمدی معرفی می کند و کارت باشگاه جشنواره را به گردن دارد با کنجکاوی از بقیه سوال می پرسد که غیر از چارسو این فیلم در کدام سینما اکران می شود که دخترجوانی با در دست داشتن دفتر برنامه های جشنواره پاسخ می دهد : امروز ساعت ۱۷ در سینما فلسطین هم اکران شده است که آنجا هم جای نشستن نبوده است و دوستانم ایستاده فیلم را تماشا کرده اند .

امسال استقبال نسبتا خوبی از فیلم های جشنواره شده است و به گفته شادمهر راستین مدیر باشگاه جشنواره شمار متقاضیان تماشای برنامه های جشنواره افزایش چشمگیری داشته و به چهار برابر سال گذشته رسیده است . به گفته وی اکنون بیش از ۲۰ هزار نفر عضو باشگاه هواداران هستند که تقریبا برای نیمی از آنها امکان حضور در جشنواره فراهم شده و به دلیل این استقبال امسال سینماهای فرهنگ و فلسطین نیز به سینماهای نمایش دهنده جشنواره اضافه شده اند .

“دلم میخواد” فیلمی به کارگردانی بهمن فرمان آرا و نویسندگی امید سهرابی محصول سال ۱۳۹۲ است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: بهرام فرزانه نویسنده ای است که مدتهاست نمی تواند داستان بنویسد. ناگهان بر اثر یک تصادف اتومبیل آهنگی در ذهنش تکرار می شود که او را به رقص می آورد و همین اتفاق شوق نوشتن را در او بر می انگیزد.

در مراسم معرفی این فیلم رضا کیانیان می گوید : اسم پیشنهادی فیلم “دلم میخواد برقصم” بود که بنابر ملاحظاتی درخواست کردند که “برقصم” را حذف کنیم و بهمن فرمان آرا “دلم میخواد” را پیشنهاد داد که قبول کردند. فرمان آرا هم می گوید: “خوب اینکه بدتر است چون خیلی چیزهای دیگر هم هست که ممکن است مردم دلشان بخواهد.”

فرمان آرا پیش از نمایش فیلم عنوان کرد: “این فیلم قرار بود سه سال پیش اکران شود اما مشکلات داخلی باعث شد که اکران آن تا امسال به تعویق بیفتد. من هم هیجان زده هستم که برای نخستین بار فیلم را روی پرده می بینم”

سانس فوق العاده این فیلم در ساعت ۱۲:۳۰ شب در سالن شماره دو چهارسو هم با استقابل خوب مخاطبان مواجه شد البته با توجه به اینکه این سانس بلیت فروشی عمومی نداشت چند صندلی خالی هم در سالن دیده می شد. پس از پایان فیلم نظر تعدادی از تماشاگران را پرسیدیم که دو نفر از آنها فیلم را فاقد فیلمنامه قوی و با محتوای ضعیف می دیدند، بقیه تماشاگران فیلم را فیلمی متفاوت با فضایی پرانرژی و بازی جذاب رضا کیانیان توصیف نمودند.

موسیقی متن فیلم که در تیتراژ انتهایی فیلم هم تکرار می شود برخی از تماشاگران را به وجد آورده و جمله ای که به تکرار از چند نفر در پاسخ نظرشان نسبت به فیلم می شنویم این است که “دلم میخواد برقصم”

فرمان آرا با کت و شلوار و کلاه یکدست سفید در بیرون سالن با لبخندی سرشار از رضایت در حال قدم زدن است. گویی در ۷۶ سالگی می خواهد فریاد بزند: “دلم میخواد برقصم”

سینماخانه/ حامد بهجتی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار