رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مراسم معرفی و نمایش نسخه مرمت شده فیلم «جیب بر» اثر روبر برسون در سالن شماره ۲ فلسطین برگزار شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، نسخه  مرمت شده فیلم «جیب بر» اثر روبر برسون و محصول سال ۱۹۵۹ فرانسه، پنج شنبه ۷ اردیبهشت با […]

مراسم معرفی و نمایش نسخه مرمت شده فیلم «جیب بر» اثر روبر برسون در سالن شماره ۲ فلسطین برگزار شد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، نسخه  مرمت شده فیلم «جیب بر» اثر روبر برسون و محصول سال ۱۹۵۹ فرانسه، پنج شنبه ۷ اردیبهشت با حضور شادمهر راستین و شبنم میرزین العابدین در سینما فلسطین به روی پرده رفت.

در ابتدای این برنامه، شادمهر راستین با عنوان اینکه «جیب بر» در ادامه مجموعه فیلم های مرمت شده نمایش داده می شود، گفت: از اینکه در این جشنواره به تاریخ سینما هم پرداخته شد و مورد استقبال قرار گرفت، خوشحالم. شبنم میرزین‌العابدین اینجاست تا اطلاعات فیلم را با ما به اشتراک بگذارد.

میرزین‌العابدین در ابتدای صحبت هایش گفت: برسون مورد علاقه کسانی است که به کادربندی، قاب، اندازه نماها و نور اهمیت زیادی می دهند. او از جمله کسانی بود که به دست ها بسیار اهمیت می داد، روی آنها تمرکز می کرد و به شکلی نمود این حرف پاسکال بود که «دست ها نشان دهنده افکار و احساس ها هستند». این کارگردان معروف سینما در فیلم هایش نابازیگران را به بازی می گرفت؛ در واقع به بازیگر همچون مواد و مصالح فیلم نگاه می کرد و سعی می کرد واقعیت را از دل آنها بیرون بکشد.

وی با اشاره به فیلم «محکوم به مرگ گریخت» اثر برسون، درباره شیوه بازی گرفتن او گفت: در این فیلم برسون از یک دانشجوی فلسفه، آنچنان بازی مثال زدنی‌ گرفت که بسیاری او را فیلسوفی نام دادند که پشت دوربین می ایستد و به آنچه اتفاق می افتد، نگاه می کند.

میرزین‌العابدین این فیلم را قابل مقایسه با «جنایت و مکافات» داستایوفسکی  دانست و درباه برخی منتقدان کارهای برسون عنوان کرد: برخی او را کارگردانی می دانستند که نمی داند سر صحنه به دنبال چیست؛ در حالی که تمام کارهای برسون، از گرفتن قاب ها تا بازی ها و نورهایی که استفاده می کرد، همه حساب شده بودند.

آدرس سایت رسمی جشنواره جهانی Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Film@Fajriff.com است.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار