رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

ابراهیم ایرج‌زاد کارگردان فیلم «تابستان داغ» که در جشنواره ملی فیلم فجر مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت، معتقد است: جشنواره جهانی فیلم فجر فرصتی بی‌نظیر برای ارتباط با سینماگران و مسئولان سینمایی جهان است. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ابراهیم ایرج‌زاد درباره جشنواره جهانی […]

ابراهیم ایرج‌زاد کارگردان فیلم «تابستان داغ» که در جشنواره ملی فیلم فجر مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت، معتقد است: جشنواره جهانی فیلم فجر فرصتی بی‌نظیر برای ارتباط با سینماگران و مسئولان سینمایی جهان است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ابراهیم ایرج‌زاد درباره جشنواره جهانی گفت: اینکه می‌توان فیلم‌های مهم فیلمسازان بزرگ اروپا و جهان را در جشنواره و روی پرده تماشا کرد، برای من یک دستاورد است. از مزایای دیگر برگزاری جشنواره و حضور مهمانان خارجی برای من، این بود که یکی از مسئولان جشنواره ونیز فیلم من را دیده و با او قرار ملاقات گذاشتم. اینکه توانستم این ملاقات را بگذارم و به معرفی فیلم خود بپردازم، به برکت برگزاری جشنواره جهانی بوده است.

ایرج‌زاد افزود: مدیران مهمِ فستیوال‌های بزرگ در این جشنواره حضور پیدا کرده‌اند و این امرزمینه را برای معرفی فیلم‌های ایرانی بدون واسطه و توسط خود فیلمساز فراهم کرده است. فیلمساز ایرانی می‌تواند در مورد فیلمش توضیح کامل بدهد و دیدگاه جشنواره‌های دنیا را بداند و به اهداف برگزاری جشنواره آنها نیز پی ببرد.

وی اظهار کرد: هر چقدر تعاملات بین‌المللی کیفیت بالاتری پیدا کند و مهمانان بهتری در جشنواره حضور پیدا کنند، برای فیلمسازان بهتر خواهد بود. تجربه‌هایی که شاید با حضور در جشنواره‌های بین‌المللی بدست بیاید را می‌توان با حضور فیلمسازان حرفه‌ای در ایران نیز کسب کرد.  کارگردان «تابستان داغ» ادامه داد: از بخش‌های بسیار جذاب این جشنواره برای من، دیدن فیلم‌های اروپایی و آثار سینمای جهان بوده است. خیلی از فیلم‌ها را قبلا دیده بودم، اما تماشای فیلم روی پرده سینما می‌تواند احساس اصلی فیلم را به مخاطب انتقال دهد.

ایرج‌زاد در پایان گفت: خیلی مشتاقم که با فیلمسازان خارجی صحبت کنم و نظر آنها را در مورد فیلمم بدانم. یکی از خوبی‌های جشنواره جهانی فیلم فجر این است که آدم غیرمرتبط با حوزه سینما در جشنواره دیده نمی‌شود و همه افرادی که در کاخ جشنواره حضور دارند، کسانی هستند که به صورت مستقیم و غیرمستقیم به سینما ربط دارند. از این جهت به‌راحتی می‌توان افراد مرتبط با عرصه فیلم و سینما را ملاقات کرد و با آنها به گفت‌وگو پرداخت.

آدرس سایت رسمی جشنواره جهانی Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Film@Fajriff.com است.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار