رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

عکسی از جانی دپ، میشل فایفر، جودی دنچ، ویلم دفو و کنت برانا با ظاهری متفاوت در نقش هرکول پوآرو در «قطار سریع‌ السیر شرقی» در فضای مجازی منتشر شد. کنت برانا، بازیگر و کارگردان ایرلندی که بیشتر به خاطر اقتباس‌هایش از نمایشنامه‌های شکسپیر مشهور شده است، نسخه‌ جدیدی از «قتل در قطار سریع‌السیر شرقی»(Murder […]

عکسی از جانی دپ، میشل فایفر، جودی دنچ، ویلم دفو و کنت برانا با ظاهری متفاوت در نقش هرکول پوآرو در «قطار سریع‌ السیر شرقی» در فضای مجازی منتشر شد.

کنت برانا، بازیگر و کارگردان ایرلندی که بیشتر به خاطر اقتباس‌هایش از نمایشنامه‌های شکسپیر مشهور شده است، نسخه‌ جدیدی از «قتل در قطار سریع‌السیر شرقی»(Murder on the Orient Express) را کارگردانی می کند و ویلم دفو هم در این پروژه بازی می کند.

کنت برانا بعد از ساخت فیلم‌هایی چون «ثور» و «سیندرلا»، سراغ ساخت داستانی معمایی و پلیسی رفته و این بار یکی از رمان‌های مشهور «آگاتا کریستی» را دستمایه‌ی خود قرار داده است.

«قتل در قطار سریع‌السیر شرقی» اقتباسی است از رمانی نوشته‌ آگاتا کریستی که در سال ۱۹۳۴ منتشر شد و تا به حال اقتباس‌های متعددی از آن در سینما و تلویزیون ساخته شده است. داستان این رمان درباره‌ی افشا شدن راز قتلی است که در یک قطار سریع‌السیر به وقوع می‌پیوندد. کارآگاه معروف و تیزبین، هرکول پوآرو‌(که خود کنت برانا نقشش را ایفا خواهد کرد) بعد از وقوع قتل به این شک می‌برد که تعدادی از مسافرین قطار انگیزه‌هایی برای کشتن مقتول (رچت) با بازی جانی دپ دارند. در این فیلم ویلم دفو در نقش گرارد هردمن، کارآگاه مخفی بازی خواهد کرد.

همراه با ویلم دفو بازیگران دیگری چون جانی دپ، جودی دنچ، درک جاکوبی، میشل فایفر، پنه لوپه کروز، دیزی رایدلی، لزلی ادوم، مایکل پنا، جاش گاد و لوسی بوینتون هم در این فیلم بازی می کنند.

جودی دنچ در نقش خانم هابارد، مسافر تند زبان و رک‌گوی قطار بازی می‌کند و لزلی ادوم در نقش دکتر آربوتنات، که از کاراکترهای کتاب نیست ظاهر می‌شود. دیزی رایدلی هم در نقش مری دبنام ظاهر شده است، شخصیتی که به دکتر آربوتنات علاقه مند است.

پیش از این، سیدنی لومت هم در سال ۱۹۷۴ اقتباسی از این رمان ساخت که از لحاظ تعداد بازیگران ستاره دست کمی از فیلم کنت برانا نداشت، با یک نقش‌آفرینی خیره‌کننده از آلبرت فینی در نقش پوآرو. کنت برانا که تا امروز تجربه‌های موفقی در کارگردانی ژانر تریلر داشته، درباره‌ی تصمیمش برای بازسازی فیلم سیدنی لومت می‌گوید: «ما می‌خواهیم این فیلم را در مقیاس باشکوهی بسازیم، چیزی که یکی از انگیزه‌های اصلی من برای بازسازی بود. سفری که در این فیلم طی می‌کنیم، ماجرایی در نیمه‌های شب و در قطاری که زیر سایه‌ی قتل و آشوب قرار گرفته است؛ ایده‌ی واقعا جذابی بود.»

کنت برانا به تازگی در جدیدترین فیلم کریستوفر نولان دانکرک(Dunkirk)هم بازی کرده است که امسال اکران خواهد شد.

جانی دپ در سال ۱۹۸۷ در نقش اصلی سریال ۲۱جامپ استریت بازی کرده است. موفقیت سریال باعث شد جانی؛ بت جوانان شود. اولین حضور مهم سینمایی دپ در ۱۹۸۴ در فیلم «کابوس در خیابان الم» بود. در سال ۱۹۸۶ در نقش فرعی جوخه نظامی(الیور استون) ظاهر شد.

وی در سال ۱۹۹۰ در فیلم «ادوارد دست قیچی» ساخته «تیم برتون» بازی کرد، موفقیت این فیلم شروع همکاری بلند مدت و بی نظیر او با تیم برتون بود که تا کنون در ۷فیلم با برتون همکاری داشته است.

جایگاه دپ به عنوان یک ستاره معروف و پولساز دزدان دریایی کارائیب به اوج رسید. نقش کاپیتان جک اسپاروی مشنگ باهوش و گاهی دل رحم بشدت مورد توجه مردم قرار گرفت.

گفتنی است؛ «قتل در قطار سریع‌السیر شرقی» ۲۲ ام نوامبر به سینماها می‌آید.

منبع : آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار