رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

در تازه‌ترین خبرها مشخص شد که ترکیه در ساخت فیلمی درباره مولوی شاعر پارسی زبان با هالیوود مشارکت می‌کند و این در حالی است که سینمای ایران نقشی در این پروژه ندارد. خبرگزاری آناتولی ترکیه در خبری به نقل از گونش چلیک جان، تهیه کننده ترکیه ای که به تازگی فیلم تاریخی «افسر عثمانی» را […]

در تازه‌ترین خبرها مشخص شد که ترکیه در ساخت فیلمی درباره مولوی شاعر پارسی زبان با هالیوود مشارکت می‌کند و این در حالی است که سینمای ایران نقشی در این پروژه ندارد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه در خبری به نقل از گونش چلیک جان، تهیه کننده ترکیه ای که به تازگی فیلم تاریخی «افسر عثمانی» را با همکاری هالیوود ساخته و اکران کرده است، آورده که ترکیه درصدد ساخت فیلمی درباره مولوی است.

در این خبر گونش چلیک جان گفته است: از حالا برای انجام پروژه های تازه با هالیوود آستین بالا زده ایم و در حال حاضر پروژه داستان زندگی حضرت مولانا کلید خورده است که نوشتن سناریوی آن تقریبا از یک سال و نیم پیش آغاز شده بود.

وی افزوده است: نویسنده این فیلمنامه دیوید فرانزونی که فیلم «گلادیاتور» را در کارنامه خود دارد، است. مدت زیادی است با او روی زندگی مولانا کار می کنیم و در سفری که به ترکیه داشت به قونیه نیز رفتیم.

ترکیه در حالی از مشارکت در ساخت فیلم زندگی مولوی شاعر ایرانی خبر می دهد که پیش از این رسانه‌های خارجی از ساخت این فیلم خبر داده بودند ولی اشاره ای به مشارکت ترکیه نشده بود.

فرانزونی پیش از این گفته بود دلایل زیادی برای ساخت چنین فیلمی وجود دارد. وی اشاره کرده بود: فکر می‌کنم یک دنیای دیگر وجود دارد که لازم است درباره‌اش حرف بزنیم. رومی در آمریکا نیز بسیار محبوب است. باید به او چهره بدهیم و داستان زندگی‌اش را روایت کنیم.

فرانزونی و استفن جوئل براون تهیه کننده گفته‌ بودند دوست دارند لئوناردو دی کاپریو در نقش رومی جلوی دوربین برود و رابرت داونی جونیور نیز در نقش شمس تبریزی بازی کند.

این فیلم در حالی با مشارکت هالیوود و ترکیه ساخته می شود که هیچ ردپایی از ایران در این پروژه دیده نمی‌شود و طبق روال همیشگی پس از ساخته شدن و اکران فیلم باید منتظر واکنش‌های مدیران سینمایی و سینماگران بود!

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار