تئاتر
کد خبر : 8538
شنبه - 16 اردیبهشت 1396 - 08:19
آغاز محفل دانشجویان تئاتر

گزارش اولین روز از جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران

در روز اول بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ۷ نمایش اجرا شد.

عبود و نادیدنی در حال تجربه

نمایش های “نادیدنی” از “سید جعفر حجازی” و “عبود” از “سپیده فلاح فر” در بخش تجربه های اجرا هر کدام اجرای خود را انجام دادند.

مناقشه اولین منتخب

نمایش “مناقشه” اثر “مرتضی محمدی” از دانشکده هنرهای زیبا در سالن خورشیدی به روی صحنه رفت. این نمایش در بخش برگزیده جشنواره های دانشجویی شرکت میکرد.

شکسپیر در انتظامی

در بخش منتخب جشنواره های دانشجویی نمایش “شب دوازدهم” به کارگردانی “محسن صادقی اصفهانی” در سالن انتظامی اجرا شد. این نمایش کمدی  بی بدیلی از شاهکارهای جاودانه ی نویسنده ی بزرگ “ویلیام شکسپیر” بود که لازم به ذکر است این کارگردان به خوبی توانسته بود نظر مخاطبین خود را در جشنواره ی تجربه به خود جلب کرده و کارش به عنوان نمایش های برگزیده ی جشنواره ی تجربه قرار گیرد و به جشنواره ی تئاتر دانشگاهی معرفی شود.

مورد ناشناخته گودو

در بخش مدرسان نمایش “مورد ناشناخته” از “سعید نیکو رزم” در تالار حافظ به روی صحنه رفت. این نمایش اقتباسی آزاد از نمایشنامه ی در “انتظار گودو” اثر “ساموئل بکت” بود.

مخلوط بوکفسکی و شاملو

تنها نمایش روز اول جشنواره در بخش مسابقه صحنه ای نمایش “مغولستان خارجی” به کارگردانی “حمزه امامی” بود که در سالن کوچک تالار مولوی اجرا شد. این نمایش ترکیبی بود از نوشته های “چالرز بوکفسکی”، “حامد شاملو” و خود کارگردان.

ریتم حرکات آلمانی

در بخش بین الملل نمایش “Jeu” از آلمان به کارگردانی “لوران شتوان” در سالن بزرگ تالار مولوی به اجرا درآمد. کارگردان این اثر درباره نمایش گفت: “این نمایش یک پرفورمنس نیست بلکه نوعی فرم موزون پرسشگرایانه است. این حرکات توأم با پرسش؛ تماشاگر را به دقت در نحوه اجرا دعوت میکند.”

امروز نیز در روز دوم جشنواره ۴ اجرا در بخش صحنه ای، یک اجرا در بخش منتخب جشنواره ها و ۳ اثر در بخش تجربه های اجرا به روی صحنه می‌روند.

بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران با دبیری مهدی گمار از ۱۵ تا ۲۳ اردیبهشت ماه در تهران برگزار می شود.

سینماخانه/ فرشید حاجیان – مژگان آقاداوودیان