رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

روز مستند برای دومین بار در حاشیه جشنواره کن ۲۰۱۷ برگزار می‌شود. به نقل از آسوشیتدپرس، روز مستند ۲۳ ماه می برای دومین بار و با هدف کشف این که چگونه آثار غیرداستانی می‌توانند صلح را به جوامع گسیخته شده بیاورند، در کن و در حاشیه جشنواره سینمایی کن برگزار می‌شود. مرکز ملی سینما و تصویر […]

روز مستند برای دومین بار در حاشیه جشنواره کن ۲۰۱۷ برگزار می‌شود.

به نقل از آسوشیتدپرس، روز مستند ۲۳ ماه می برای دومین بار و با هدف کشف این که چگونه آثار غیرداستانی می‌توانند صلح را به جوامع گسیخته شده بیاورند، در کن و در حاشیه جشنواره سینمایی کن برگزار می‌شود.

مرکز ملی سینما و تصویر انیمه (CNC) برگزارکننده این روز خواهد بود و برنامه‌های خود را در نشست آموس گیتی در بخش دوهفته کارگردانان معرفی می‌کند.

برگزاری یک میزگرد با عنوان «مستندها در دوران پساحقیقت»، نشست تحقیقی با حضور لورن ریچارد از پرمیرز لاینز تلویژن، کری لازانو مدیر بنیاد مستند آیدا اینترپرایز و چند تن دیگر از جمله این برنامه‌هاست.

جولی برگرون رییس برنامه‌های صنعت مستند در بخش «مارش فستیوال فیلم کن» مستند را به عنوان عاملی مهم برای ارایه اطلاعات درست در برابر اخبار جعلی و پوپولیسم که به راحتی در شبکه‌های اجتماعی، سیاست و مطبوعات جاری است خواند و از مستندسازان به عنوان صدایی ضروری برای آوردن تحقیقات مستقل و برای کمک به ارایه اطلاعات یاد کرد.

در عین حال نشستی نیز بعداز ظهر این روز در کنار مراسم اهدای جایزه مستند به فیلمی از یکی از بخش‌های جشنواره کن ترتیب داده شده است.

ژروم پیلار مدیر اجرایی بخش «مارش فستیوال فیلم کن» از شرکت کنندگان در این نشست به عنوان عناصر مهم در دنیای مستند و روز مستند یاد کرد.

گفتگوی پس از این نشست نیز به کارگاهی با عنوان «صداهای زنان از جهان عرب» اختصاص یافته که با نمایش فیلمی از کوتر بن‌هنیه در بخش نوعی نگاه یعنی فیلم «زیبایی و سگ‌ها» و با حضور فیلمسازان جیهان الطهری ومای اوده و دایانا الجیرودی برگزار می‌شود.

برنامه بخش بعدازظهر با سخنان باربت شرودر با آلی درکس درباره بخش نمایش ویژه با عنوان «ارجمند دبلیو» همراه است.

این روز با نمایش مستند «ترکیب عاشقان مستند» به اتمام می‌رسد.

جشنواره فیلم کن از ۱۷ تا ۲۸ ماه می برگزار می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار