رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

سازندگان سریال «عاشقانه» با وجود خبر توقیف آن وعده داده بودند که قسمت جدید این سریال روز گذشته در شبکه نمایش خانگی توزیع خواهد شد. ظاهرا این مجموعه به طور محدود به دست برخی از مخاطبان رسیده و به همین دلیل امروز مصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری درباره احتمال توزیع این سریال موضع گرفته […]

سازندگان سریال «عاشقانه» با وجود خبر توقیف آن وعده داده بودند که قسمت جدید این سریال روز گذشته در شبکه نمایش خانگی توزیع خواهد شد. ظاهرا این مجموعه به طور محدود به دست برخی از مخاطبان رسیده و به همین دلیل امروز مصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری درباره احتمال توزیع این سریال موضع گرفته است. به گفته او، اگر توزیع سریال انجام شده باشد نافرمانی از حکم دادسرای فرهنگ و رسانه است و جرم تلقی می‌شود و دادسرا برخورد قانونی انجام خواهد داد.

هفته گذشته اعلام شد به علت شکایت پنج شرکت VOD به دادسرای فرهنگ و رسانه سریال «عاشقانه» توقیف و توزیع آن ممنوع شده است. خبری که محمد صراف رئیس انجمن صنفی شرکت‌های عرضه‌کننده وی‌او‌دی و آی‌پی‌تی‌وی، نیز آن را تایید کرد.

با این‌حال محمدرضا نادری مدیر اجرایی پروژه «عاشقانه» اعلام کرد این سریال بر طبق برنامه‌ریزی‌ها دوشنبه ۱۸ اردیبهشت توزیع خواهد شد و روابط عمومی سریال نیز۱۷ اردیبهشت به نقل از منوچهر هادی اعلام کرد سریال در تاریخ گفته شده توزیع می‌شود.

روز گذشته سایت رسمی «عاشقانه» پستی را با عنوان «قسمت هفتم عاشقانه توزیع شد» منتشر کرد و خبرهایی شنیده شد که دی‌وی‌دی این سریال به صورت محدود در دسترس برخی مخاطبان قرار گرفته، خبری که هنوز تایید یا تکذیب نشده است.

بر اساس همین اخبار، امروز مصطفی ابطحی که پیش از این هم اعلام کرده بود ممنوعیت توزیع این سریال پابرجاست، درباره احتمال توزیع «عاشقانه» واکنش نشان داده است. او در بخشی از گفت‌وگویش با فارس در این‌باره می‌گوید: «اگر توزیع سریال انجام شده باشد نافرمانی از حکم دادسرای فرهنگ و رسانه است و این جرم تلقی می‌شود و دادسرا برخورد قانونی انجام خواهد داد و ما در ستاد صیانت انظار و اخطار به دارندگان محتوا و از سوی دیگر به شرکت‌های پخش انجام دادیم و انجام می‌دهیم و با صحبت‌هایی که با شرکت‌های ویدئو رسانه داشتم آن‌ها را پرهیز دادم و آن‌ها هم قول دادند در چارچوب مقررات و قوانین اقدام کنند اگر شرکت‌های VOD توزیع سریال را در شبکه نمایش خانگی به دادسرای فرهنگ و رسانه انتقال دهند دادسرا در جمع‌آوری سریال اقدام قانونی خواهند کرد و ما هم در خدمت آن‌ها هستیم.»

جالب این‌جاست که مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری درباره محتوای این سریال نیز موضع گرفته و آن‌را به نوعی مروج سبک زندگی غربی دانسته است.

او در ادامه صحبت‌هایش درباره محتوای سریال این‌طور اظهار نظر می‌کند: «نظارت بر محتوای نمایش خانگی با موسسه رسانه‌های تصویری نیست با سازمان سینمایی و دفتر نمایش خانگی است در آن‌جا شورای پروانه ساخت و پروانه نمایش خانگی وجود دارد و نظارت می‌کنند من مطلع هستم که نظارت در شوراهای سازمان سینمایی با قدرت و قوت صورت می‌گیرد و اصلاحات فراوانی  برای این سریال در نظر گرفته شده است طبیعتا همان چیزی هم که الان توزیع می‌شود ممکن است مطلوب نباشد و نیست امیدواریم با مراقبت‌های بیشتر از فرصت فرهنگی ایجاد شده بتوانیم برای اشاعه فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی بهره ببریم و مردم آنچه که در پرده سینما و شبکه نمایش خانگی می‌بینند انعکاس رفتارهای واقعی آن‌ها در صحنه زندگی باشد که مردم مسلمان و متدین ما سبک زندگی غربی را بر نمی‌تابند و بیشتر مشتاق هستند آنچه که خودشان سبک زندگی ایرانی را دنبال می‌کنند در سینما و صفحه تلویزیون ببینند امیدوارم این مراقبت و دقت بیشتر باشد و ما شاهد این نوع آثار نباشیم.»

ابطحی همچنین با توجه به این‌که توقف این سریال به دلیل اختلاف تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار و در نهایت درگیری سرمایه‌گذار با شرکت‌های VOD (که با تهیه‌کننده کنار رفته این مجموعه قرارداد بسته بودند) اتفاق افتاده است، درباره سرنوشت «عاشقانه» می‌گوید:‌ »آرزوی ما توافق مجدد شرکت های‌ ‌‌VOD با سرمایه‌گذاران این سریال و تنظیم مجدد قرارداد همکاری و ارائه محتوا بر بستر وب هست امیدواریم طرفین تعامل خوبی داشته باشند و بر سر قیمت و مدل اقتصادی به توافق برسند ما هم از ظرفیت‌هایمان استفاده می‌کنیم تا این اتفاق بیافتد اگر چنین اتفاقی رخ ندهد حکم دادسرای فرهنگ و رسانه لازم‌الاجرا برای طرفین است.»

او در پایان با اشاره به این‌که به محض حصول توافق اطلاع‌رسانی در این‌باره صورت می‌گیرد، توضیح می‌دهد: «اگر توافقی صورت نگرفت حکم دادسرای فرهنگ و رسانه توقف سریال در شبکه نمایش خانگی و VOD است. تخلفی که در توزیع قسمت هفتم سریال  صورت گرفته توسط دادسرای فرهنگ و رسانه پیگیری می‌شود.»

منبع: آی سینما

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار