رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

فیلم سینمایی «برادرم خسرو» و «امتحان نهایی» اکران خود را آغاز کرده‌اند که در آن‌ها شهاب حسینی به ایفای نقش می‌پردازد.  از چهارشنبه بیستم اردیبهشت ماه، فیلم‌های نوبت دوم اکران نوروزی نمایش خود را آغاز کردند. در کنار ۵ فیلم اکران دوم نوروزی ۳ فیلم «امتحان نهایی»، «نقطه کور» و «تیک‌آف» نیز از ابتدای اردیبهشت […]

فیلم سینمایی «برادرم خسرو» و «امتحان نهایی» اکران خود را آغاز کرده‌اند که در آن‌ها شهاب حسینی به ایفای نقش می‌پردازد.

 از چهارشنبه بیستم اردیبهشت ماه، فیلم‌های نوبت دوم اکران نوروزی نمایش خود را آغاز کردند. در کنار ۵ فیلم اکران دوم نوروزی ۳ فیلم «امتحان نهایی»، «نقطه کور» و «تیک‌آف» نیز از ابتدای اردیبهشت ماه روی پرده رفته‌اند. در این گزارش با ۸ فیلم روی پرده آشنا خواهیم شد.

فیلم سینمایی «نهنگ عنبر، سلکشن رویا» در گونه کمدی پیش بینی می‌شود نظر مخاطب را به خود جلب کند. فیلم «ویلایی‌ها» که با شعار «ویلایی‌ها را با خانواده ببینیم» اکران خود را آغاز کرده است، اکران این فیلم در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر توانست نظر کارشناسان و داوران جشنواره را به خود جلب کند.

همچنین فیلم سینمایی «آشوب» درامی عاشقانه، تاریخی، سیاسی – اجتماعی است و فیلم سینمایی «برادرم خسرو» در گونه اجتماعی داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که با حضور برادرشوهر زندگی آرام خانواده با تنش مواجه می‌شود.

 

* برادرم خسرو

فیلم سینمایی «برادرم خسرو» اولین ساخته بلند سینمایی احسان بیگلری، سال گذشته در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و مورد توجه مخاطبین و منتقدین قرار گرفت و از چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت در سینماهای کشور اکران شده است.

«برادرم خسرو» در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان نیز در پنج رشته نامزد دریافت جایزه شد و توانست دیپلم افتخار بخش خلاقیت و استعداد درخشان را از آن خود کند.

در خلاصه داستان «برادرم خسرو» آمده است: خسرو که مبتلا به اختلال دوقطبی است باید مدتی را در خانه برادر بزرگتر خود سپری کند.

در این فیلم ناصر هاشمی، شهاب حسینی، هنگامه قاضیانی، تژاو یونس‌پور، جواد یحیوی و با حضور بیتا فرهی به ایفای نقش می‌پردازند.

*ویلایی‌ها

فیلم سینمایی ویلایی‌ها به کارگردانی منیر قیدی از چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت در سینماهای کشور اکران شد. این فیلم نخستین تجربه سینمایی قیدی است که با موضوعی زنانه و در دهه ۶۰ روایت می ‌شود.

این فیلم داستان مقاومت زنان را در پشت جبهه به نمایش می‌گذارد و یکی از پربازیگرترین فیلم‌های سینمایی سال ۹۵ به شمار می‌آید.

طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، آناهیتا افشار، علی شادمان، ثریا قاسمی، امیر علی ایمان‌وند، علیرضا داوری، هستی فرطوسی، سوگل، سوگند بارانی، آوین منصوری و صابر ابر بازیگران این فیلم هستند.

 

*آشوب

فیلم سینمایی «آشوب» ساخته کاظم راست‌گفتار از ۲۰ اردیبهشت اکران شد. این فیلم درباره جوانی هنرمند و روشن فکری است که در شرایط اجتماعی دوره خود نمی‌تواند برای پیشرفت زندگی‌اش از هنرش استفاده کند و به ناچار به سراغ راه‌های غیراخلاقی می‌رود…

در این فیلم کوروش تهامی، آتیلا پسیانی، یکتا ناصر، شهره لرستانی، فرهاد آییش، همایون ارشادی، امیرحسین صدیق، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، ارژنگ امیرفضلی، نادر سلیمانی، رامین ناصرنصیر، نیما فلاح، فخرالدین صدیق شریف، داریوش کاردان ، رضا فیاضی، سعید امیرسلیمانی، رضا بنفشه خواه، آشا محرابی، لیلا اوتادی، میرطاهر مظلومی و غلامحسین لطفی بخشی به ایفای نقش می ‌پردازند.

 

*نهنگ عنبر ۲:سلکشن رویا

فیلم سینمایی «نهنگ عنبر سلکشن رویا» ساخته سامان مقدم با موضوع کمدی ادامه فیلم «نهنگ عنبر» به شمار می‌آید. این فیلم از ۲۰ اردیبهشت در سینماهای کورش، آزادی، مگامال، ملت، چهارسو، فرهنگ، زندگی، ایرانیان، ماندانا، ایران، ارگ، شکوفه، پیروزی، سمرقند،بهمن، قدس، چهارباغ و فلسطین (اصفهان)، فرهنگ کرمانشاه، ونوس قم به نمایش درآمده است.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: این فیلم برشی دیگر از زندگی شخصیت‌های اصلی قصه یعنی همان ارژنگ و رویا با بازی رضا عطاران و مهناز افشار است.

در این فیلم رضا عطاران ، مهناز افشار، ویشکا آسایش، حسام نواب صفوی، امیرحسین آرمان، سیروس گرجستانی، رضا ناجی و علی قربان‌زاده به عنوان بازیگران اصلی و شهلا ریاحی، کتایون امیر ابراهیمی، محسن قاضی مرادی، اسدالله یکتا و احمدرضا اسعدی بازی دارند.

*قلب سفید قاصدک‌ها

«قلب سفید قاصدک‌ها» به کارگردانی افشین محمودی و تهیه کنندگی علی رویین تن از چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت) در گروه سینمایی آزاد اکران شده است.

در داستان فیلم آمده است: آغاز جنگ همراه می شود با تولد دختر بچه ای که در هنگام فوت کردن کیک تولد بمب بر سرش می بارد و پدر و مادرش را از دست می دهد. او قلندر وار سر می تراشد و هویت عوض می کند اما تحمل مسایل جنگ زدگی از او خانمی می سازد کامل ، بزرگ و ماندنی.

ماه چهره خلیلی، حبیب بختیاری، کاظم روزی طلب، آزاده شمس، علی نکته سنج، آرسام تهران چی، نفیسه قدرتی، سمیرا زندگانی، سحر مرادی، بهارک همراه، حسین اسماعیلی، مهدی شاه محمدی، امیر معراج، کیاترش عباسی، نیما سمساری، جلیل ملک زاده، نیما داوودی و مهشید خاکی در این فیلم نقش آفرینی می کنند.

 

*تیک آف

فیلم سینمایی «تیک آف» به کارگردانی احسان عبدی پور از ۶ اردیبهشت ماه در سینماها اکران خود را آغاز کرده است.

دومین ساخته عبدی پور پس از تجربه موفق «تنهای تنهای تنها» در روز اول اکران توانست با فروش میلیونی خود مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. در ابتدا قرار بود این فیلم با بازیگران بومی ساخته شود اما در نهایت مصطفی زمانی، پگاه آهنگرانی، رضا یزدانی و سوگل قلاتیان به فیلم پیوستند.

«تیک آف» همانند فیلم قبلی احسان عبدی پور در جنوب کشور ساخته شده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در آخرین سال‌ها و چکه های باقی مانده از جوانی، شیرزاد، از پنجسال زندگی روی اقیانوس و در کابین کشتی ها برمی‌گردد و در خلوت پایان یک جشن شبانه با رفیق‌های قدیمی، ناگهان زندگی او و چهار دختر و پسر، به سمت غریبی سر کج می‌کند. شوخی شوخی و بازی بازی، هر پنج نفر راه می‌افتند به قتل عام عقده‌های چند ساله و کام گرفتن از زندگی و جوانی.

 

*امتحان نهایی

فیلم سینمایی «امتحان نهایی» فیلمی به کارگردانی عادل یراقی و نویسندگی مشترک عباس کیارستمی و عادل یراقی را مصطفی شایسته در سال ۱۳۹۴ تولید کرده است.

این فیلم روایت داستان یک معلم ریاضی است که برای تدریس خصوصی به خانه شاگردش می‌رود و همین امر باعث آشنایی او با مادر بچه می‌شود.

شهاب حسینی و لیلا زارع در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

این فیلم از چهارشنبه ۳۰ فروردین در سینماها اکران شده است.

 

*نقطه کور

فیلم سینمایی «نقطه کور» به کارگردانی مهدی گلستانه داستان مردی به نام خسرو است که ۲۳ روز بر پهنه دریا و به دور از خانواده اش گذرانده است. او با دنیایی از ابهامات فکری که تمام مدت همراه او بوده وارد خانه‌اش در تهران می‌شود اما تمامی ذهنیت‌هایش عینیت یافته و قادر به مقابله با مسائل پیش آمده نیست تا اینکه…

محمدرضا فروتن، هانیه توسلی، شقایق فراهانی، محسن کیایی، خاطره اسدی، مریم بوبانی، نیکی مظفری، علیرضا زمانی نسب، سید احمد محمدی، سارا ربیعی، سجاد شهرابی، یلدا نوریان، مهدی پارسا بازیگران این فیلم که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد، هستند.

«نقطه کور» از ۱۵ اردیبهشت ماه اکران عومی خود را آغاز کرده است.

منبع: آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار