رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

شبکه تلویزیونی معروف HBO که سابقه تولید چندین درام سیاسی را دارد، در اقدام تازه خود «سگ را بجنبان» را به صورت مجموعه‌ای تلویزیونی درمی‌آورد. مدیران این شبکه بر این باورند تماشاگران قاب کوچک این نکته را پذیرفته اند که HBO توانایی خلق مجموعه‌های پرتنش سیاسی پربیننده را دارد.   به همین دلیل، آنها چراغ […]

شبکه تلویزیونی معروف HBO که سابقه تولید چندین درام سیاسی را دارد، در اقدام تازه خود «سگ را بجنبان» را به صورت مجموعه‌ای تلویزیونی درمی‌آورد. مدیران این شبکه بر این باورند تماشاگران قاب کوچک این نکته را پذیرفته اند که HBO توانایی خلق مجموعه‌های پرتنش سیاسی پربیننده را دارد.

 

به همین دلیل، آنها چراغ سبز تولید نسخه تلویزیونی فیلم سینمایی سال ۱۹۹۷ بری لوینسن را داده‌اند. خط اصلی مجموعه تلویزیونی هم مثل نسخه سینمایی آن، درباره یک استراتژیست سیاسی است که به یاری یک تهیه‌کننده سینما می‌آید تا سناریوی یک جنگ خیالی را بنویسند. این ماجرا قرار است به کمک آنها بیاید تا در جریان کارزار تبلیغات ریاست جمهوری، اذهان عمومی را به سمت چیزی که می‌خواهند جلب کند. نقش این دو کاراکتر را در فیلم سینمایی آن، رابرت دنیرو و داستین هافمن بازی کردند. شنیده می‌شود بری لوینسن خود پیشنهاددهنده اصلی تولید مجموعه تلویزیونی بوده است. از آنجا که او کارگردانی اولین اپیزود مجموعه را به عهده دارد، می‌توان حدس زد این شنیده‌ها درست بوده است. راجیو جوزف هندی تبار، نویسنده اپیزود آزمایشی است.

مدیران HBO می‌گویند امیدوارند حاصل کار شبیه فیلم کلاسیک سینمایی آن باشد. اما منتقدان تلویزیونی بعید می‌دانند نسخه تلویزیونی مجموعه بتواند موفقیت کلان فیلم سینمایی را تکرار کند. آنها با اشاره به ظهور شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر، می‌گویند فیلمنامه مجموعه باید به فکر خلق یک توجیه منطقی برای کلیت داستان آن باشد.

واقعیت این است که هم‌اکنون برخلاف دهه ۹۰ میلادی، گردش آزاد اطلاعات سیر پرشتابی داشته و دیگر امکان آن وجود ندارد که عملیات گروه کوچکی از آدم‌ها برای تاثیرگذاری خبری روی عموم مردم با موفقیت کامل صورت گیرد. در داستان سگ را بجنبان، یک گروه کوچک رسانه‌ای تلاش می‌کند با جعل خبر، یک موقعیت سیاسی را به نفع خود تغییر دهد و با ارائه اطلاعات و اخبار غلط و دروغ به مردم، نتیجه مورد دلخواه را بگیرد.

بری لوینسن در این رابطه می‌گوید: «البته اخبار جعلی و پخش گسترده آن، متعلق به دیروز و گذشته است. اما داستان بر روی همین موضوع پخش اخبار جعلی تمرکز دارد و هنوز حرف تازه‌ای به حساب می‌آید. برای همین است که ما به فکر تولید مجموعه تلویزیونی آن افتادیم. به صورت طبیعی، داستان مجموعه ما حال و هوایی امروزی خواهد داشت و خودش را با شرایط معاصر همراه می‌کند. هم اکنون در حال تطبیق داستان با شرایط روز هستیم. حتی شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در داستان مجموعه خواهند داشت.»

این مجموعه در قالب یک فصل دوازده اپیزودی تهیه و تولید خواهد شد. هنوز مشخص نیست لوینسن فقط قسمت اول آن را کارگردانی می‌کند یا کارگردان تمام اپیزودها خواهد بود. کار انتخاب بازیگران اصلی شروع شده و بعید به نظر می‌رسد دنیرو و هافمن به عنوان بازیگر، با مجموعه همکاری داشته باشند. با این حال، لوینسن تاکید می‌کند بازی در نقش این دو کاراکتر به دو بازیگر میانسال سپرده می‌شود، نه دو هنرپیشه جوان.

منبع: جام جم

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار