رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 5 خبر


  • پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷
  • الخميس ۱۷ جماد أول ۱۴۴۰
  • 2019 Thursday 24 January

خرداد ۱۳۹۶ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

گزارش تصویری نمایش “روال عادی”

به گزارش سینماخانه ؛ نمایش “روال عادی” به نویسندگی ژان کلود کری یر، ترجمه اصغر نوری و کارگردانی محمد رضا خاکی از ۳۰ خرداد تا ۳۰ تیرماه هر شب ساعت ۲۱:۰۰ در سالن استاد سمندریان به روی صحنه خواهد رفت. سینماخانه / عکاس : هادی صفی زاده ;


در نشست خبری نمایش مفیستو مطرح شد

بیش از ۸۰ نفر درگیر پروژه “مفیستو” هستند

نشست خبری و رسانه ای نمایش” مفیستو” با حضور اصحاب رسانه و با اشاره کارگردان به اینکه اثر نمایشی فقط در کشورهایی که شرایط فرهنگی و اجتماعی مناسب دارند و از امنیت بالا برخوردار هستند، اجازه اجرای داده می شود در سالن اصلی تالار مولوی برگزار شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط […]


نگاهی به فیلم «رگ خواب»

سلوک تدریجی یک زن

رگ خواب یعنی به‌دست آوردن قلق آدم‌ها. یعنی اگر بدانیم آدم‌های اطرافمان از چه رفتارهایی خوششان می‌آید و از چه رفتارهایی بدشان، بهتر می‌توانیم با آنها رابطه برقرار کنیم، اما رگ خواب برای سینمادوستان یعنی دیدن چندباره «رگ خواب» حمید نعمت‌الله. «رگ خواب» از آن فیلم‌هایی است که در هر دوره و زمانی و هر […]


گزارش تصویری نمایش “آندورا”

به گزارش سینماخانه ؛ نمایش “آندورا” به نویسندگی ماکس فریش، ترجمه حمید سمندریان و کارگردانی افشین زمانی از ۳۰ خرداد تا ۱۵ تیرماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به روی صحنه خواهد رفت. سینماخانه / عکاس : الهه شمشیری


اجرای نمایش آندورا در سالن استاد انتظامی

هر که آندورایی است لازم نیست بترسد …

آندورا هر که آندورایی است لازم نیست بترسد … چه کسی چه بلایی بر سر باورهایمان آورده که یک صفت بی بنیاد، ارزش آدمی را تعیین می کند… ترس، مرگ و نفرین به کدامین گروه باد؟ و کدامین گروه، وارث با سعادت زیستن اند؟ وقتی همه ی ما انسانیم… نمایش آندورا نوشته ی ماکس فریش […]


سریال‌های رمضانی کِی تمام می‌شوند؟

با پایان ایام رمضان، پرونده دو سریال مناسبتیِ «نفس» و «زیر پای مادر» هم بسته می‌شود. در ایام رمضان امسال چهار مجموعه نمایشی از شبکه‌های یک، دو، سه و پنج سیما پخش شدند که برخی از آنها جدید و دو مجموعه‌ی دیگر دوبله شده بودند. سریال‌ «زیر پای مادر» و «نفس» از شبکه‌های یک، و […]


سالروزت مبارک بزرگمرد سینمای جهان

امروز یکم تیر ماه سالروز بزرگمرد سینمای ایران است. کسی که توانست سینمای ایران را به جهان معرفی کند و افتخارآفرین باشد. همه جهان می‌دانیم که کیارستمی که بود و چه افتخاراتی داشت اما به بهانه سالروز تولد او زندگی او را از کودکی تا درگذشت مرور می‌کنیم. عباس کیارستمی یکم تیرماه ۱۳۱۹ در تهران […]


عذرخواهی رامبد جوان از صفر کشکولی مقابل چشمان مردم + ویدیو

رامبد جوان در برنامه شب گذشته «خندوانه» در حالی که میزبان صفر کشکولی بود، مقابل او ایستاد، تعظیم کرد و بابت حرف‌هایش در یک فایل صوتی پوزش خواست و گفت: «آن سخنان من از سر بی‌تجربگی و ناراحتی بود.» برنامه «خندوانه»، شامگاه چهارشنبه ۳۱ خرداد، شاهد عذرخواهی رامبد جوان از صفر کشکولی، بازیگر و ورزشکار […]


آخر هفته با فیلم های سیما

«امکان مینا» به تلویزیون آمد

تلویزیون در روزهای آخر هفته و همزمان با روز قدس فیلم های مختلفی را از شبکه های سیما روی آنتن می برد. فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن «امکان مینا»، «راه نجات»، «سربازان کوچک»، «بیگانگان»، «چ»، «نبرد الجزایر»، «مسیر ایرلندی»، «روزگار عشق و خیانت»، «سایه‌های شهر»، «پرندگان آزاد»، «بازمانده»، «پیام‌رسان را بکش»، «رقص شیطان»، «خوداشتغالی»، «طوفان […]


صالحی امیری: هدف ما خروج فیلم‌های فاقد پروانه نمایش از بلاتکلیفی است

رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به  سرنوشت فیلم های توقیفی اظهار کرد: تصمیم گرفته شده تا اینگونه فیلم‌ها یک بار توسط شورای تخصصی بازبینی و اصلاحات لازم صورت گیرد. وی با تاکید براینکه در صورت تائید در شورا فیلم‌های توقیفی امکان اکران را […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

یادداشت ویژه

«بمب؛ یک عاشقانه» روایتی از جنگ و صلح

پیمان معادی در دومین تجربه فیلمسازی اش پس از برف روی کاج ها به روایتی از عشق در دل شب های پرالتهاب موشک باران تهران در نیمه دهه شصت پرداخته است. فیلم در پرداخت جزئیات  هم در روابط میان آدم ها و نیز از حیث عناصر و نشانه های مرتبط با آن موقعیت مکانی و زمانی و چینش آنها در تصاویر چیره دستانه عمل می کند و موفق می شود با حداقل مکالمه میان دو کاراکتر محوری اش یعنی ایرج (پیمان معادی) و میترا (لیلا حاتمی) دست کم تا دوسوم میانی به تمامی تماشاگران را با فضای فکری و فرهنگی حاکم بر زندگی شان آشنا سازد و همذات پنداری آن ها را در مواجهه با این رابطه زناشویی و در واقع کشف و تحلیل فقدان این رابطه جلب کند. «بمب؛ یک عاشقانه» با انتخاب شغل شخصیت مرد به عنوان ناظم مدرسه به دل مناسبات این قشر در آن سال ها و نیز نقد سیاست های حاکم بر امور آموزشی و پرورشی نیز گریزی می زند و با انتخاب لحنی درست که در مواقعی جنبه های کمدی و مطابیه آمیزمی یابد به تلطیف سختی و جدیت حاکم بر رویکردهای تربیتی آن دوران و در نگاهی وسیع تر به تعدیل میزان التهاب حاکم بر بستر اثر به واسطه سایه جنگ می پردازد. برگ برنده ی معادی در بمب نگارش فیلمنامه ای دقیق و پر از جزئیات است که با وجود قصه ای نه چندان پررنگ اما با افزودن خرده روایت هایی جذاب توانسته با رعایت معیارهای درست اجرایی چه از حیث طراحی صحنه و لباس (با بیشترین میزان تطابق با حال و هوای آن دوران  درنظر بینندگان چه مردمان آن روزگار و چه مخاطبین این زمان) و یا قاب بندی (به مدد حضور محمود کلاری) و نیز دکوپاژ فکر شده، بایسته و موقرش که حسی از سکون را آن هم در بطن فضایی پرالتهاب با هوشمندی به باور مخاطب بنشاند. رویکرد معادی در طرح و بسط تم اصلی فیلم یعنی عشق و در پیش گرفتن نگاهی موازی در شکل گیری علاقه و مهر یکی از دانش آموزان مدرسه به دختر مسافر همسایه در شب های سراسر اضطراب و نگرانی موشک باران و سکوت و سردی میان ایرج و میترا در اوج هیاهوی ساکنین ساختمان در پناه بردن به زیرزمین و بارش بی امان موشک ها و گلوله ها به روایت پارادوکسیکال جذابی می انجامد و مخاطبین را به دنبال کردن بیش از پیش آن ترغیب می نماید. فیلم هر آنچه در پرداخت شخصیت های مرد موفق و ملموس عمل می کند در شکل دهی کاراکترهای زن دچار نواقصی است. به عنوان نمونه می توان از ارائه تصویری بدیع از مدرسه و ترسیم ارتباطات مدیر و معاونین و معلمان از یک سو و نیز مناسبات تربیتی کادرآموزشی در برابردانش آموزان اشاره نمود. در حالیکه این اثر بخشی در رابطه میان میترا با یکی از شاگردانش قوت لازم را نمی یابد و فراترازسطح پیش نمی رود. «بمب؛ یک عاشقانه» در دومین گام فیلمسازی پیمان ...

تبلیغات